יופייה של המתמטיקה הוא אחד הסודות השמורים ביותר. המתמטיקה מלווה את התפתחות המין האנושי מראשיתו, והיא אחד התחומים המתפתחים בלי הרף בקצב מהיר – גם היום!
עם זאת, רוב רובו של הציבור אינו מודע לקסם המיוחד הטמון בה.
הקורס נועד להציג למשתתפים טעימה מטבעה האמיתי של המתמטיקה, כדי להבין ולהעריך את תרומתה העשירה כמעט לכל תחום – לא רק למדעים, אלא גם לקדמה ולאיכות החיים שממנה אנו נהנים. כל שיעור מציג באופן סיפורי ותיאורי נושא אחד, את ההיסטוריה שלו ואת השימושים שלו, ומספק הצצה אל האתגרים המעניינים ואל הדרכים המקוריות וההגיוניות שבהן מתמטיקאיות ומתמטיקאים התמודדו איתם.
הקורס אינו דורש ידע מתמטי קודם מעבר להשכלה תיכונית בסיסית. הוא מיועד להרחבת האופקים התרבותיים של כל אחד ואחת. גם אם מתמטיקה הפחידה אותך בתיכון – הקורס הזה נועד להראות לך מעט מיופייה ומהישגיה של המתמטיקה כחלק מהיצירה האנושית.
נצה מובשוביץ–הדר, פרופסור מן המניין בטכניון, בגמלאות, בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים במתמטיקה ופיזיקה, בעלת תואר שני מהטכניון ותואר Ph.d מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי. תחום התמחותה הוא חינוך מתמטי.
הקימה וניהלה במשך למעלה מ – 30 שנה את "קשר חם" – מרכז מו"פ לקידום שיפור וריענון החינוך המתמטי בישראל, ניהלה את המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, עמדה בראש המחלקה להוראת המדעים בטכניון, הכשירה פרחי הוראה במתמטיקה לעל–יסודי,
עמדה בראש צוות כתיבה של תוכניות לימודים חדשניות במתמטיקה לתלמידים מתקשים ולתלמידים מחוננים, ביניהן צוות ההפקה של סדרת המשדרים הדרמתיים במתמטיקה בשם "חשבון פשוט" שהופקה ע"י הטלביזיה החינוכית וזכתה לפרסים בינלאומיים.
פרסמה מאמרים רבים בעיתונות המקצועית (אחד מהם עם י.קליינר זיכה אותם בפרס ע"ש לסטר–פורד) וספר אחד (עם ג'ון ווב) העוסק בפרדוקסים, שהיה רב –מכר.
העמידה דור של תלמידי מחקר החדורים כמוה בשאיפה לקרב את המתמטיקה אל ליבו של הנוער.
משנת 2009 נהנית ממתן סדרת הרצאות לציבור הרחב במתמטיקה, משרתת במועצה המייעצת למוזיאון האמריקאי למתמטיקה בניו–יורק מאז פתיחתו בשנת 2012, וכיום מתמסרת לחשיפת תלמידי תיכון לחדשות בתחום המתמטיקה בת זמננו ,לפיתוח אתר "רמזור למורה" ובו מאגרים של חומרי הוראה ולמידה לשירות המורים, ולהתאמת ההוראה לצרכים האישיים ולכישורים הייחודיים של תלמידים בעלי יכולות מגוונות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות .
בעל תואר ראשון (בהצטיינות) בהוראת מתמטיקה-פיזיקה (אוניברסיטת חיפה),
תעודת הוראה (בהצטיינות) במתמטיקה ובפיזיקה (מכללת אורנים), תואר שני בהוראת המתמטיקה (טכניון – מכון טכנולוגי לישראל) ותואר שלישי בהוראת המתמטיקה (טכניון – מכון טכנולוגי לישראל); בעל ניסיון רב בהוראת מתמטיקה בבתי ספר ובמכללות להכשרת מורים. מרצה בכיר נלווה במחלקה להוראת המדעים בטכניון, מרצה בחוג לחינוך מתמטי במכללת שאנן וראש תחום המתמטיקה במטח. תחומי המחקר של ד"ר ביטון: הערכה ומדידה בחינוך מתמטי, שילוב טכנולוגיות בהוראה ולמידה של מתמטיקה, הוראה ולמידה וירטואלית.
מכהנת כראש החוג לחינוך מתמטי וראש התכנית לתואר שני בהוראת מתמטיקה ומדעים בביה"ס היסודי במכללת אורנים, ומרצה במכללת שאנן.
מלמדת קורסים מגוונים בחינוך מתמטי לקראת הוראה ביה"ס היסודי ובביה"ס העל יסודי.
כיהנתי כמורה למתמטיקה בעל יסודי במהלך 26 שנה בעיקר בהוראת מתמטיקה ברמת 5 יח"ל.
בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב (B.Sc.) מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בהוראת מתמטיקה (M.Sc.)באוניברסיטה העברית, ותואר שלישי בהוראת מתמטיקה (Ph.D.)בטכניון בחיפה. השתתפתי כמשתלמת בלימודי פוסט דוקטורט במוסד נאמן לחקר מדיניות בטכניון חיפה ובפקולטה לחינוך מדע וטכנולוגיה בטכניון. בנוסף, כיהנתי כיועצת אקדמית לפרויקט "וידקטיקה" במכון וייצמן למדע וחקרתי את שילוב השיח הסקרני מבוסס עדות מסביבת הכיתה כמנוף להתפתחות מקצועית של מורים ומורי מורים למתמטיקה. תחומי המחקר המרכזיים שלי התפתחות מקצועית של סטודנטים להוראת מתמטיקה ושל מורים למתמטיקה בפועל, ובפרט במהלך שילוב טכנולוגיות מגוונות בהוראת מתמטיקה, בשילוב הבזקי חדשות מתמטיות בהוראה, ובמהלך תכנון ויישום של מהלכי הוראה.