רועי ציקורל
יזם ומומחה לשילוב טכנולוגיה וכלי ניו מדיה בחינוך. ניהל את תחום המדיה בקרן טראמפ והיה מעורב במגוון פרויקטים ומיזמים חינוכיים בארץ ובעולם.
אורנים מקיימת מסורת של איכות ומקצועיות ופועלת מתוך מודעות להקשרים אקטואליים, בעלת מוניטין בשל בקיאותה בשדה החינוכי, בעלת יכולת תגובה לרחשי השטח וצמיחת התאוריה והמחקר מן הפרקטיקה.
אורנים היא בית לאנשים הרואים בחינוך את ייעודם. בליבה קהילת מחנכים ויוצרים, הוגים וחוקרים, אנשי אקדמיה, ספר ומעשה, הפועלים בהתמדה בשדה החינוכי כדי לבסס חברה ישראלית לומדת, הגונה, שוויונית וצודקת.
אורנים היא בית יוצר בו חוויית לימוד אקדמית מוקפדת מתרחשת בשגרת חיים של שותפות אזרחית, בקמפוס רב-תרבותי המעודד ריבוי זהויות.
אורנים שואפת להשפיע על החברה הישראלית ולהביא לשינוי חברתי ושיפור איכות החיים באמצעות הכשרת אנשי חינוך מובילים בקהילותיהם, ובאמצעות רשת קשרים ענפה ושיתופי פעולה בין המכללה למוסדות חינוך וקהילות מקומיות וכן, אורנים יוצרת זיקה בין ישראל לבין העולם והתפוצות.
אורנים הינה מרכז ארצי ובינלאומי של ידע, חקר ודיון, לימוד אקטואלי והובלת עשייה חברתית-סביבתית.
אורנים מעודדת פעילות סטודנטים בקהילות מגוונות ומעודדת את הקשר בין האקדמיה לשדה בשיתוף פעולה עם מוסדות החינוך והרשויות המקומיות מתוך הקשבה הדדית ועל יסוד יחסים בין אירגונים אוטונומיים, אחראיים ובעלי דרך ברורה.
מכללת אורנים מדורגת במקום הראשון בארץ בשביעות רצון מאיכות ההוראה בקרב המכללות לחינוך מסקר שערכה באוקטובר 18 התאחדות הסטודנטים, שבחן את מידת שביעות רצונם שם הסטודנטים ממערכת ההשכלה הגבוהה.
יזם ומומחה לשילוב טכנולוגיה וכלי ניו מדיה בחינוך. ניהל את תחום המדיה בקרן טראמפ והיה מעורב במגוון פרויקטים ומיזמים חינוכיים בארץ ובעולם.
יזם ומומחה לשיווק דיגיטלי. הקים וניהל את מחלקת הניו מדיה של הוצאת כנרת-זמורה-ביתן ושימש כיועץ למגוון סטארטאפים, ארגונים וגופים ציבוריים בישראל ובעולם.
ד”ר לחינוך, מנחת מורים להתפתחות ולצמיחה בשילוב כלים רוחניים. מרצה במכללות ובבתי ספר, מנחת סדנאות מיינדפולנס ופסיכולוגיה חיובית להתפתחות אישית ומקצועית. מקדישה את חייה להתבוננות פנימית, שלה ושל אחרים, בעצמם, באופן אקטיבי.
מקדמת את נושא המיינדפולנס בחינוך כביטוי לפדגוגיות חדשניות בחינוך ובכלל זה פיתוח ושילוב הנושא במתווה ההשתלמויות הפורמלי, בו מורים, תלמידים ומנהלים לומדים למדוט, להקשיב לעצמם ולאחרים ולפתוח את הלב. מנהלת שותפה ב”מרכז לפדגוגיה מתבוננת” באורנים, חברה ב”מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם” באוניברסיטת חיפה.
דיקן הסטודנטים במכללת אורנים משנת 2016 ועד היום, מרצה וחבר סגל במכללה. ראש תכנית “הדרה” תואר שני מ – 2015 ועד 2016. מחקריו עוסקים באמפתיה בחינוך, פדגוגיה מתבוננת, גזענות בחינוך, מיומנויות חיים רב-תרבותיות וקונפליקטים בין קבוצות בחברה הישראלית.
ד”ר ניר מיכאלי, כיום רקטור מכללת אורנים ובעבר יושב ראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, הוא דוקטור למדיניות ולארגון חינוך, בעל ניסיון מעשי של יותר מעשרים שנה בתחום זה. את דרכו המקצועית החל בשדה החינוך הבלתי פורמלי בתור רכז הדרכה ארצי ובתור מזכ”ל תנועת הנוער “המחנות העולים”. בהמשך דרכו עבר לעולם החינוך הפורמלי ושימש מחנך ומורה להיסטוריה ולאזרחות בתיכון האזורי גבעת ברנר. את הניסיון שצבר בעבודה במוסדות חינוך משני הסוגים ניתב לעבודתו בשדה הכשרת המורים, תחילה בתור מרצה וסגן מנהל במכון כרם לחינוך הומניסטי-יהודי, ולאחר מכן בכהונתו בתפקיד ראש החוג לחינוך ובתפקיד דיקן פיתוח פדגוגי במכללת סמינר הקיבוצים. פרסומיו עוסקים במדיניות חינוך ובהכשרת מורים, פדגוגיות חדשניות, חינוך פרוגרסיבי, פדגוגיה לא פורמלית וחינוך לדמוקרטיה ולצדק חברתי.
בין פרסומיו שני ספרים שערך:
“כן בבית ספרנו: מאמרים על חינוך פוליטי” בהוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופת. (2014).
“שינוי ושיפור במערכות חינוך” בהוצאת מכון ברנקו וייס ואבני ראשה (ביחד עם גל פישר, 2010).
עירית לביא, בעלת תואר שלישי בחינוך מתמטי מאוניברסיטת חיפה. עוסקת בהכשרת מורים למתמטיקה במכללת אורנים. במקביל, עוסקת במחקר המתמקד בניתוח השיח המתמטי בשיעורי מתמטיקה (אצל ילדים צעירים, בבית הספר ובתוכניות להכשרת מורים) כדי ללמוד על תהליכי למידת מתמטיקה והוראתה. בעבר היתה מורה ומדריכת מורים למתמטיקה, ומחנכת בבית הספר היסודי. שותפה להובלת מחקר במסגרת פרויקט המרא”ה (הערכת מעצבת – רואים את התמונה) סביבה להערכה מעצבת במתמטיקה בין היתר בבתי הספר היסודיים. בעבר, ניהלה את המעבדה לחשבון של אוניברסיטת חיפה ואת מרכז המורים הארצי למתמטיקה בחינוך היסודי.