שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

המטרה: חשיבה בלמידה

איך לתכנן יחידת הוראה עתירת חשיבה בתחום הדעת על מנת לקדם למידה מעמיקה אצל תלמידים.
icon-degrees
icon-price
long course
1
video play

Online accreditation plan

This course is available and open for learning only (the course does not include an applied part and the accumulation of training credit online)

  • הבנה של גישת החינוך להבנה וחשיבה.
  • תכנון יחידת הוראה עתירת הבנה וחשיבה בתחום הדעת.

תלמידים לפעמים מתקשים לבצע פעולות שדורשות שימוש במיומנויות חשיבה כמו להסביר את הנושא במילים שלהם, למצוא ראיות ודוגמאות רלוונטיות, או להכליל וליישם את הידע בהקשרים חדשים, בדרך שמראה שהם באמת הבינו. הפתרון הפשוט הוא ללמד שוב ושוב את החומר – אבל כמו שאתם יכולים להבין, זה לא ממש עוזר, לא להם ולא למורה. למעשה, כדאי להתייחס בתכנון השיעור גם לכלים ולמיומנויות (אסטרטגיות) חשיבה, ולא רק לתוכן. כך התלמידים מרוויחים פעמיים: הם גם מצליחים לפצח ולפתור את המשימות, וגם רוכשים כלים ואסטרוגיות (מיומנויות) חשיבה שיועילו להם במקצועות אחרים ובחיים בכלל.
זה אולי נשמע קשה להספיק גם וגם, אבל זה דווקא חוסך זמן, כי התלמידים מתמודדים עם המשימות הרבה יותר בקלות ומפגינים הבנה מעמיקה ויכולת יישום ואף העברה לתחומים נוספים. בקורס הזה נלמד יחד איך לבחור מטרת חשיבה לשיעור, ואיך לבנות את השיעור ואת המטלות שאנחנו נותנים לתלמידים, באופן שמעודד למידה מעמיקה והבנה של הנושא וגם משלב את הוראת החשיבה בהוראה השוטפת של התכנים הלימודיים.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    1
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק