שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

פיתוח כלי מדידה והערכה

בואו ללמוד כיצד לפתח כלי מדידה והערכה טובים ואיכותיים בתחום הפסיכולוגי והחינוכי. כלים אלו ישקפו יכולות וכישורים נדרשים ויסייעו לכם לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לעבודה וללימודים
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
3 שעות בשבוע | 18 שבועות
video play

מה נלמד?

  • מושגים בסיסיים בתורת המבחנים
  • עקרונות מנחים לפיתוח מבחנים ולכתיבת שאלות פתוחות וסגורות
  • כלים למדידת אינטליגנציה ויכולות ספציפיות
  • הכרת מגבלות כלי המדידה וההערכה וזיהוי ליקויים בכלים קיימים

תיאור ארוך

בקורס תכירו את העקרונות הבסיסיים לפיתוח כלי מדידה והערכה בתחום הפסיכולוגי והחינוכי ולהערכת איכותם, ביניהם מבחנים, שאלונים וסימולציות התנהגותיות. הקורס מעשי ומספק כלים רבים לפיתוח מבחנים ולהערכת משתנים קוגניטיביים ולא קוגניטיביים, נטיות מקצועיות, עמדות וערכים.
בפיתוח הקורס השתתפו עשרים וחמישה מומחים מעולמות תוכן שונים והם מעורבים בתכנים ובסרטוני הקורס.
הקורס תוכנן עבור מגוון קהלי יעד העושים שימוש במבחנים חינוכיים ופסיכולוגיים במערכת החינוך ובאקדמיה, בתעשייה ובמוסדות ציבוריים, והוא רלוונטי לכל העוסקים במדידה ובהערכה במסגרת עבודתם ומעוניינים בפיתוח מקצועי.
הקורס נכלל במסגרת “לימודי תעודה בפסיכומטריקה” מטעם המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו. מסלול הלימודים קיבל את ברכת האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ”י).
בסיום כל סרטון מופיעות שאלות שיעזרו לכם לסכם את החומר הנלמד ולחזור עליו. לאחר שתשלימו את הקורס בציון 80 או יותר תוכלו לקבל תעודה המעידה על סיום הקורס בהצלחה.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    3 שעות בשבוע | 18 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    כולל תעודה בקמפוסIL
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר אבי אללוף

מפתח הקורס ומנהלו
המרכז הארצי לבחינות והערכה

סמנכ”ל וראש מדור ציונים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח כלי מדידה, חישוב ציונים ובקרת איכות עליהם, והשפעת מבחנים על החברה.

פרופ’ משה אלמגור טיקוצקי

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

חבר סגל בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. תחומי התמחותו הם הערכת אישיות אובייקטיבית, דיאלקטיקה וטיפול פסיכולוגי, והמערכת המשפחתית.

מיכל באומר

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

חוקרת ביחידת המבחנים הממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם סטטיסטיקה, פסיכומטריקה, ומבחנים ממוחשבים.

פרופ’ מיכל בלר

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך. שימשה מנכ”לית מייסדת של הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה), ועמדה בראש המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחום התמחותה העיקרי הוא מדידה והערכה בחינוך.

אפרת בן ברק

המרכז הארצי לבחינות והערכה

חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ומעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותה הם פיתוח פריטים למבחנים רחבי היקף ולמבחני מיון לא קוגניטיביים.

ד”ר ענת בן-סימון

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מנכ”לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, תחומי התמחותה הם מדידה והערכה, יישומים טכנולוגיים בהערכה, והערכת תפקודים קוגניטיביים.

ד”ר ליאת בסיס

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

פסיכולוגית חברתית-תעסוקתית מומחית, ראש מטה בארגון מעוז. תחומי התמחותה הם מבחני מיון, מדידה והערכה ומשאבי אנוש.

נועה גזית

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מובילה צוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם פסיכומטריקה, הערכה, וסטטיסטיקה.

פרופ’ איתמר גתי

מרצה
האוניברסיטה העברית בירושלים

חבר סגל במחלקה לפסיכולוגיה ובית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית. תחומי התמחותו הם ייעוץ בבחירת לימודים ומקצוע, פיתוח מערכות תומכות החלטה בבחירת לימודים ומקצוע, וצמצום הנשירה בהשכלה הגבוהה.

ד”ר אביטל מושינסקי

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש יחידת מרו”ם (מרכזי הערכה ומיון) במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים באמצעות מרכזי הערכה, ומבחני אישיות והתנהגות.

ד”ר עינת נוטע-קורן

מרצה
האוניברסיטה הפתוחה

מנהלת המחלקה להערכה באוניברסיטה הפתוחה. בעת הכנת הקורס עבדה ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה) של משרד החינוך. תחומי התמחותה הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף ומבחני כשרים קוגניטיביים, הערכה ומחקר התנהגותי.

ד”ר נועה סקה

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בצוות לקויות למידה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם לקויות למידה, התאמות, והפרעות רגשיות בילדות ובהתבגרות.

ד”ר עדי עמית

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תהליכים קבוצתיים, משא ומתן, וקבלת החלטות.

נמרוד עשת

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש המדור לפניות הציבור במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים סטנדרטיים, שירות לקוחות והנגשת מידע, והוגנות במבחנים.

נדב פודולר

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

עובד במשרד האוצר. בעת הכנת הקורס עסק בפיתוח מבחנים ממוחשבים אדפטיביים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח תוכן, מבחנים ממוחשבים, ומבחנים אדפטיביים.

ספי פומפיאן

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש תחום חשיבה מילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים, תוקף והוגנות של מבחנים, ומבחנים רחבי היקף.

ד”ר רות פורטס

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש מדור בחינות במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מבחנים רחבי-היקף, מבחני שפה, ומבחני כניסה להשכלה גבוהה.

ד”ר טלי פרוינד

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

יועצת בתחומי מדידה והערכה. בעת הכנת הקורס הייתה סמנכ״לית וראש מינהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט”ח). תחומי התמחותה הם מדידת הישגים, לרבות למידה מקוונת, והערכת תוכניות בשדה החינוכי והחברתי.

ניצן פרידמן

מפתח הקורס
המרכז הארצי לבחינות והערכה

פסיכומטריקאי. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעביר סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים רחבי היקף, מבחני שפה, ומבחנים למיון תעסוקתי.

דוד ציגלר

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

עובד במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים, ותוקף, מהימנות והוגנות של מבחנים.

רננה צין

מרכזת הקורס
המרכז הארצי לבחינות והערכה

חברה בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ועורכת לשון.

 

ד”ר צור קרליץ

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש מדור פרויקטים מיוחדים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פסיכומטריקה, הערכת תוכניות, ומודלים דיאגנוסטיים.

ד”ר אמירה רום

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מרכזת פרויקטים ייחודיים באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תכנון לימודים, הערכה בחינוך, הערכת תוכניות ופרויקטים, חקר השפה, ופיתוח מבחנים וכלי הערכה חלופיים.

פרופ’ שמואל שי

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מרצה במחלקה לפסיכולוגיה ובתוכנית פכ”מ באוניברסיטה העברית ועמית מחקר בכיר במכון ון ליר בירושלים. תהעחומי התמחותו הם תורת השטחות – פיתוח פרדיגמה מחקרית למדעי ההתנהגות, חקר עמדות, וחקר כשרים קוגניטיביים – אינטליגנציה ויצירתיות.

ענת שלם

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

רכזת המערכת של כתב העת “תיאוריה וביקורת”, מכון ון ליר, ודוקטורנטית בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן. בעת הכנת הקורס הייתה חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה.

ד”ר נעמי גפני

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

שימשה כסמנכ”לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה עד 2019. תחומי התמחותה הם פיתוח כלי מדידה, פיתוח מבחנים ממוחשבים, הערכת מהימנות ותוקף של כלי מדידה, ופיתוח נורמות.

ד”ר יואל רפ

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מנהל מדור מבחנים ממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס שימש בתפקיד ראש אגף מבחנים ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה). תחומי התמחותו הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף, מבחנים ממוחשבים, ומחקר בחינוך.