שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

פיתוח כלי מדידה והערכה

בואו ללמוד כיצד לפתח כלי מדידה והערכה טובים ואיכותיים בתחום הפסיכולוגי והחינוכי. כלים אלו ישקפו יכולות וכישורים נדרשים ויסייעו לכם לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לעבודה וללימודים
icon-degrees
icon-price
long course
3 | 18
video play

  • מושגים בסיסיים בתורת המבחנים
  • עקרונות מנחים לפיתוח מבחנים ולכתיבת שאלות פתוחות וסגורות
  • כלים למדידת אינטליגנציה ויכולות ספציפיות
  • הכרת מגבלות כלי המדידה וההערכה וזיהוי ליקויים בכלים קיימים

בקורס תכירו את העקרונות הבסיסיים לפיתוח כלי מדידה והערכה בתחום הפסיכולוגי והחינוכי ולהערכת איכותם, ביניהם מבחנים, שאלונים וסימולציות התנהגותיות. הקורס מעשי ומספק כלים רבים לפיתוח מבחנים ולהערכת משתנים קוגניטיביים ולא קוגניטיביים, נטיות מקצועיות, עמדות וערכים.
בפיתוח הקורס השתתפו עשרים וחמישה מומחים מעולמות תוכן שונים והם מעורבים בתכנים ובסרטוני הקורס.
הקורס תוכנן עבור מגוון קהלי יעד העושים שימוש במבחנים חינוכיים ופסיכולוגיים במערכת החינוך ובאקדמיה, בתעשייה ובמוסדות ציבוריים, והוא רלוונטי לכל העוסקים במדידה ובהערכה במסגרת עבודתם ומעוניינים בפיתוח מקצועי.
הקורס נכלל במסגרת “לימודי תעודה בפסיכומטריקה” מטעם המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו. מסלול הלימודים קיבל את ברכת האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ”י).
בסיום כל סרטון מופיעות שאלות שיעזרו לכם לסכם את החומר הנלמד ולחזור עליו. לאחר שתשלימו את הקורס בציון 80 או יותר תוכלו לקבל תעודה המעידה על סיום הקורס בהצלחה.

לינקדאין
פייסבוק

ד”ר אבי אללוף

מפתח הקורס ומנהלו
National Institute for Testing and Evaluation

סמנכ”ל וראש מדור ציונים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח כלי מדידה, חישוב ציונים ובקרת איכות עליהם, והשפעת מבחנים על החברה.

פרופ’ משה אלמגור טיקוצקי

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

חבר סגל בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. תחומי התמחותו הם הערכת אישיות אובייקטיבית, דיאלקטיקה וטיפול פסיכולוגי, והמערכת המשפחתית.

מיכל באומר

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

חוקרת ביחידת המבחנים הממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם סטטיסטיקה, פסיכומטריקה, ומבחנים ממוחשבים.

פרופ’ מיכל בלר

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך. שימשה מנכ”לית מייסדת של הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה), ועמדה בראש המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחום התמחותה העיקרי הוא מדידה והערכה בחינוך.

אפרת בן ברק

National Institute for Testing and Evaluation

חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ומעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותה הם פיתוח פריטים למבחנים רחבי היקף ולמבחני מיון לא קוגניטיביים.

ד”ר ענת בן-סימון

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מנכ”לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, תחומי התמחותה הם מדידה והערכה, יישומים טכנולוגיים בהערכה, והערכת תפקודים קוגניטיביים.

ד”ר ליאת בסיס

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

פסיכולוגית חברתית-תעסוקתית מומחית, ראש מטה בארגון מעוז. תחומי התמחותה הם מבחני מיון, מדידה והערכה ומשאבי אנוש.

נועה גזית

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מובילה צוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם פסיכומטריקה, הערכה, וסטטיסטיקה.

פרופ’ איתמר גתי

מרצה
The Hebrew University of Jerusalem

חבר סגל במחלקה לפסיכולוגיה ובית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית. תחומי התמחותו הם ייעוץ בבחירת לימודים ומקצוע, פיתוח מערכות תומכות החלטה בבחירת לימודים ומקצוע, וצמצום הנשירה בהשכלה הגבוהה.

ד”ר אביטל מושינסקי

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

ראש יחידת מרו”ם (מרכזי הערכה ומיון) במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים באמצעות מרכזי הערכה, ומבחני אישיות והתנהגות.

ד”ר עינת נוטע-קורן

מרצה
The Open University

מנהלת המחלקה להערכה באוניברסיטה הפתוחה. בעת הכנת הקורס עבדה ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה) של משרד החינוך. תחומי התמחותה הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף ומבחני כשרים קוגניטיביים, הערכה ומחקר התנהגותי.

ד”ר נועה סקה

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בצוות לקויות למידה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם לקויות למידה, התאמות, והפרעות רגשיות בילדות ובהתבגרות.

ד”ר עדי עמית

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תהליכים קבוצתיים, משא ומתן, וקבלת החלטות.

נמרוד עשת

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

ראש המדור לפניות הציבור במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים סטנדרטיים, שירות לקוחות והנגשת מידע, והוגנות במבחנים.

נדב פודולר

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

עובד במשרד האוצר. בעת הכנת הקורס עסק בפיתוח מבחנים ממוחשבים אדפטיביים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח תוכן, מבחנים ממוחשבים, ומבחנים אדפטיביים.

ספי פומפיאן

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

ראש תחום חשיבה מילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים, תוקף והוגנות של מבחנים, ומבחנים רחבי היקף.

ד”ר רות פורטס

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

ראש מדור בחינות במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מבחנים רחבי-היקף, מבחני שפה, ומבחני כניסה להשכלה גבוהה.

ד”ר טלי פרוינד

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

יועצת בתחומי מדידה והערכה. בעת הכנת הקורס הייתה סמנכ״לית וראש מינהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט”ח). תחומי התמחותה הם מדידת הישגים, לרבות למידה מקוונת, והערכת תוכניות בשדה החינוכי והחברתי.

ניצן פרידמן

מפתח הקורס
National Institute for Testing and Evaluation

פסיכומטריקאי. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעביר סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים רחבי היקף, מבחני שפה, ומבחנים למיון תעסוקתי.

דוד ציגלר

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

עובד במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים, ותוקף, מהימנות והוגנות של מבחנים.

רננה צין

מרכזת הקורס
National Institute for Testing and Evaluation

חברה בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ועורכת לשון.

 

ד”ר צור קרליץ

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

ראש מדור פרויקטים מיוחדים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פסיכומטריקה, הערכת תוכניות, ומודלים דיאגנוסטיים.

ד”ר אמירה רום

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מרכזת פרויקטים ייחודיים באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תכנון לימודים, הערכה בחינוך, הערכת תוכניות ופרויקטים, חקר השפה, ופיתוח מבחנים וכלי הערכה חלופיים.

פרופ’ שמואל שי

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מרצה במחלקה לפסיכולוגיה ובתוכנית פכ”מ באוניברסיטה העברית ועמית מחקר בכיר במכון ון ליר בירושלים. תהעחומי התמחותו הם תורת השטחות – פיתוח פרדיגמה מחקרית למדעי ההתנהגות, חקר עמדות, וחקר כשרים קוגניטיביים – אינטליגנציה ויצירתיות.

ענת שלם

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

רכזת המערכת של כתב העת “תיאוריה וביקורת”, מכון ון ליר, ודוקטורנטית בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן. בעת הכנת הקורס הייתה חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה.

ד”ר נעמי גפני

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

שימשה כסמנכ”לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה עד 2019. תחומי התמחותה הם פיתוח כלי מדידה, פיתוח מבחנים ממוחשבים, הערכת מהימנות ותוקף של כלי מדידה, ופיתוח נורמות.

ד”ר יואל רפ

מרצה
National Institute for Testing and Evaluation

מנהל מדור מבחנים ממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס שימש בתפקיד ראש אגף מבחנים ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה). תחומי התמחותו הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף, מבחנים ממוחשבים, ומחקר בחינוך.