בקורס תכירו את העקרונות הבסיסיים לפיתוח כלי מדידה והערכה בתחום הפסיכולוגי והחינוכי ולהערכת איכותם, ביניהם מבחנים, שאלונים וסימולציות התנהגותיות. הקורס מעשי ומספק כלים רבים לפיתוח מבחנים ולהערכת משתנים קוגניטיביים ולא קוגניטיביים, נטיות מקצועיות, עמדות וערכים.
בפיתוח הקורס השתתפו עשרים וחמישה מומחים מעולמות תוכן שונים והם מעורבים בתכנים ובסרטוני הקורס.
הקורס תוכנן עבור מגוון קהלי יעד העושים שימוש במבחנים חינוכיים ופסיכולוגיים במערכת החינוך ובאקדמיה, בתעשייה ובמוסדות ציבוריים, והוא רלוונטי לכל העוסקים במדידה ובהערכה במסגרת עבודתם ומעוניינים בפיתוח מקצועי.
הקורס נכלל במסגרת "לימודי תעודה בפסיכומטריקה" מטעם המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו. מסלול הלימודים קיבל את ברכת האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י).
בסיום כל סרטון מופיעות שאלות שיעזרו לכם לסכם את החומר הנלמד ולחזור עליו. לאחר שתשלימו את הקורס בציון 80 או יותר תוכלו לקבל תעודה המעידה על סיום הקורס בהצלחה.
סמנכ"ל וראש מדור ציונים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח כלי מדידה, חישוב ציונים ובקרת איכות עליהם, והשפעת מבחנים על החברה.
חבר סגל בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. תחומי התמחותו הם הערכת אישיות אובייקטיבית, דיאלקטיקה וטיפול פסיכולוגי, והמערכת המשפחתית.
חוקרת ביחידת המבחנים הממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם סטטיסטיקה, פסיכומטריקה, ומבחנים ממוחשבים.
נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך. שימשה מנכ"לית מייסדת של הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה), ועמדה בראש המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחום התמחותה העיקרי הוא מדידה והערכה בחינוך.
חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ומעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותה הם פיתוח פריטים למבחנים רחבי היקף ולמבחני מיון לא קוגניטיביים.
מנכ"לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, תחומי התמחותה הם מדידה והערכה, יישומים טכנולוגיים בהערכה, והערכת תפקודים קוגניטיביים.
פסיכולוגית חברתית-תעסוקתית מומחית, ראש מטה בארגון מעוז. תחומי התמחותה הם מבחני מיון, מדידה והערכה ומשאבי אנוש.
מובילה צוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם פסיכומטריקה, הערכה, וסטטיסטיקה.
חבר סגל במחלקה לפסיכולוגיה ובית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית. תחומי התמחותו הם ייעוץ בבחירת לימודים ומקצוע, פיתוח מערכות תומכות החלטה בבחירת לימודים ומקצוע, וצמצום הנשירה בהשכלה הגבוהה.
ראש יחידת מרו"ם (מרכזי הערכה ומיון) במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים באמצעות מרכזי הערכה, ומבחני אישיות והתנהגות.
מנהלת המחלקה להערכה באוניברסיטה הפתוחה. בעת הכנת הקורס עבדה ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) של משרד החינוך. תחומי התמחותה הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף ומבחני כשרים קוגניטיביים, הערכה ומחקר התנהגותי.
מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בצוות לקויות למידה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם לקויות למידה, התאמות, והפרעות רגשיות בילדות ובהתבגרות.
מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תהליכים קבוצתיים, משא ומתן, וקבלת החלטות.
ראש המדור לפניות הציבור במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים סטנדרטיים, שירות לקוחות והנגשת מידע, והוגנות במבחנים.
עובד במשרד האוצר. בעת הכנת הקורס עסק בפיתוח מבחנים ממוחשבים אדפטיביים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח תוכן, מבחנים ממוחשבים, ומבחנים אדפטיביים.
ראש תחום חשיבה מילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים, תוקף והוגנות של מבחנים, ומבחנים רחבי היקף.
ראש מדור בחינות במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מבחנים רחבי-היקף, מבחני שפה, ומבחני כניסה להשכלה גבוהה.
יועצת בתחומי מדידה והערכה. בעת הכנת הקורס הייתה סמנכ״לית וראש מינהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). תחומי התמחותה הם מדידת הישגים, לרבות למידה מקוונת, והערכת תוכניות בשדה החינוכי והחברתי.
פסיכומטריקאי. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעביר סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים רחבי היקף, מבחני שפה, ומבחנים למיון תעסוקתי.
עובד במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים, ותוקף, מהימנות והוגנות של מבחנים.
חברה בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ועורכת לשון.
ראש מדור פרויקטים מיוחדים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פסיכומטריקה, הערכת תוכניות, ומודלים דיאגנוסטיים.
מרכזת פרויקטים ייחודיים באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תכנון לימודים, הערכה בחינוך, הערכת תוכניות ופרויקטים, חקר השפה, ופיתוח מבחנים וכלי הערכה חלופיים.
מרצה במחלקה לפסיכולוגיה ובתוכנית פכ"מ באוניברסיטה העברית ועמית מחקר בכיר במכון ון ליר בירושלים. תהעחומי התמחותו הם תורת השטחות – פיתוח פרדיגמה מחקרית למדעי ההתנהגות, חקר עמדות, וחקר כשרים קוגניטיביים – אינטליגנציה ויצירתיות.
רכזת המערכת של כתב העת "תיאוריה וביקורת", מכון ון ליר, ודוקטורנטית בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן. בעת הכנת הקורס הייתה חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה.
שימשה כסמנכ"לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה עד 2019. תחומי התמחותה הם פיתוח כלי מדידה, פיתוח מבחנים ממוחשבים, הערכת מהימנות ותוקף של כלי מדידה, ופיתוח נורמות.
מנהל מדור מבחנים ממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס שימש בתפקיד ראש אגף מבחנים ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה). תחומי התמחותו הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף, מבחנים ממוחשבים, ומחקר בחינוך.