זוהי טעימה מתוך הקורס המקיף "פיתוח כלי מדידה והערכה", העוסק בפיתוח של מבחנים ממגוון סוגים, בשימושים בהם ובהערכת איכותם. הקורס מתאים לכל מי שמשתמש במבחנים חינוכיים ופסיכולוגיים במערכת החינוך ובאקדמיה, בתעשייה ובמוסדות ציבוריים, והוא רלוונטי לכל העוסקים במדידה ובהערכה במסגרת עבודתם ומעוניינים בפיתוח מקצועי.
בפיתוח תכני הקורס ובהעברתם השתתפו עשרים וחמישה מומחים מעולמות תוכן שונים. שיעורי הקורס המלא מקובצים בשבעה פרקים, לפי נושאים: מושגים בסיסיים; אבני יסוד בבניית פריטים פתוחים וסגורים; מדידת אינטליגנציה ויכולות ספציפיות; מבחנים וכלים במערכת החינוך; מבחנים לא קוגניטיביים בהקשר תעסוקתי וקליני; שאלוני עמדות וערכים; ופיתוחים חדשים.
בקורס המקוצר תוכלו לצפות בשיעור אחד או שניים מכל אחד מהפרקים, למשל בשיעורים על שאלות סגורות ופתוחות, על התאמת מבחנים לבעלי לקויות למידה, על מבחני אינטליגנציה, על ניתוח עיסוקים, על שאלוני ערכים, על שימוש בטכנולוגיות ממוחשבות במבחנים ועוד. בסיום כל סרטון מופיעות שאלות שיעזרו לכם לסכם את החומר הנלמד ולחזור עליו.
אם תרצו לקבל תמונה רחבה יותר של תחום הפסיכומטריקה – תורת פיתוח המבחנים – אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לקורס המלא, שבו תוכלו לבחור במסלול חופשי, או במסלול בתשלום הכולל תרגילים שיאפשרו לכם לקבל משוב אישי על הלמידה שלכם וסדנאות מעשיות בפיתוח מבחנים.
סמנכ"ל וראש מדור ציונים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח כלי מדידה, חישוב ציונים ובקרת איכות עליהם, והשפעת מבחנים על החברה.
חוקרת ביחידת המבחנים הממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם סטטיסטיקה, פסיכומטריקה, ומבחנים ממוחשבים.
חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ומעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותה הם פיתוח פריטים למבחנים רחבי היקף ולמבחני מיון לא קוגניטיביים.
מנכ"לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, תחומי התמחותה הם מדידה והערכה, יישומים טכנולוגיים בהערכה, והערכת תפקודים קוגניטיביים.
ראש יחידת מרו"ם (מרכזי הערכה ומיון) במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים באמצעות מרכזי הערכה, ומבחני אישיות והתנהגות.
מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בצוות לקויות למידה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם לקויות למידה, התאמות, והפרעות רגשיות בילדות ובהתבגרות.
מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תהליכים קבוצתיים, משא ומתן, וקבלת החלטות.
ראש המדור לפניות הציבור במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים סטנדרטיים, שירות לקוחות והנגשת מידע, והוגנות במבחנים.
עובד במשרד האוצר. בעת הכנת הקורס עסק בפיתוח מבחנים ממוחשבים אדפטיביים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח תוכן, מבחנים ממוחשבים, ומבחנים אדפטיביים.
יועצת בתחומי מדידה והערכה. בעת הכנת הקורס הייתה סמנכ״לית וראש מינהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). תחומי התמחותה הם מדידת הישגים, לרבות למידה מקוונת, והערכת תוכניות בשדה החינוכי והחברתי.
פסיכומטריקאי. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעביר סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים רחבי היקף, מבחני שפה, ומבחנים למיון תעסוקתי.
חברה בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ועורכת לשון.
ראש מדור פרויקטים מיוחדים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פסיכומטריקה, הערכת תוכניות, ומודלים דיאגנוסטיים.
מרכזת פרויקטים ייחודיים באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תכנון לימודים, הערכה בחינוך, הערכת תוכניות ופרויקטים, חקר השפה, ופיתוח מבחנים וכלי הערכה חלופיים.