שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

לראות את המתמטיקה

פיתוח ויזואליזציה אצל התלמידים על מנת לקדם חשיבה כמותית.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

Application phase for online training reward

The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of – 01.12.22

Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.

Registration will close on 1.3.23

pay attention –

  • Each practical part and submission of an assignment gives 10 hours to accumulate for a reward.
  • In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.

    The work in the course must be submitted no later than 16.4.23

The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.

pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.

The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.

Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here

  • הבהרת הקשר בין ויזואליזציה לבין חוש כמותי, וחשיבותו בהוראת מתמטיקה.
  • היכרות עם 3 כלים פשוטים לפיתוח ויזואליזציה אצל תלמידים ביסודי.
  • יישום לפחות אחד מהכלים בכיתה.

הוראת מתמטיקה רק באמצעות ייצוגים מספריים וסמלים כתובים אחרים עלולה “לחסום” את ההבנה של חלק מהתלמידים. במהלך חשיבה מתמטית מופעלים האזורים האחראים על ויזואליזציה. ויזואליזציה היא היכולת, התהליך והתוצר של יצירה, פירוש וחשיבה עם ועל תמונות, דיאגרמות ותרשימים במוח, על נייר או באמצעות עזרים טכנולוגיים במטרה לקודד מידע ולתקשר אודותיו, לחשוב על רעיונות לא מוכרים ולפתח את ההבנה. באופן טבעי, אנחנו נוטים לחשוב שוויזואליזציה קשורה רק ללימודי גאומטריה, אך בהיסטוריה של המתמטיקה יש דוגמאות רבות לקשר שבין חשיבה כמותית, חשיבה מרחבית וויזואליזציה. היכולת להמחשה חזותית מאפשרת פיתוח הבנה אינטואיטיבית של רעיונות באמצעות תמונות שנוצרו בראש ובכך ומפתחת תובנות מעמיקות ומפתיעות. כדי להשיג כזו הבנה, הוויזואליזציה צריכה להיות חלק אינטגראלי משיעורי המתמטיקה.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק