לומדים בקמפוס IL? עכשיו תורנו ללמוד מכם!

נשמח אם תקדישו דקה אחת כדי לעזור לנו לשפר את חווית הלימוד

רק 4 שאלות קצרות וסיימנו 🙂

מקום
שעה
תאריך
נשמח אם תקדישו דקה אחת כדי לעזור לנו לשפר את חווית הלימוד
שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

פיתוח מבחנים: עקרונות וכלים

איך נדע שהמבחן שחיברנו בודק את מה שרצינו לבדוק? איך נדע שהוא הוגן כלפי כל הנבחנים? בקורס נלמד לחבר שאלות טובות יותר ולהכיר את היתרונות והמגבלות של כל סוג שאלה, נציג עקרונות יסוד בפיתוח מבחנים ונגדיר סטנדרטים מקצועיים שינחו אותנו בתהליך פיתוח המבחן
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
10 שעות בשבוע

מה נלמד?

  • מושגים בסיסיים בתורת המבחנים
  • עקרונות מנחים לכתיבת שאלות סגורות (שאלות ברירה) ושאלות פתוחות
  • כלים לתכנון מבנה המבחן ולבניית מבחן שלם
  • מדדים להערכת איכות המבחן על פי נתונים סטטיסטיים
  • עקרונות יסוד בנושא התאמת מבחנים לבעלי מוגבלויות ולקויות למידה
  • שיטות להערכת יכולת הכתיבה

תיאור ארוך

מבחנים עשויים לחרוץ גורלות – בעיקר כאשר מדובר במבחני הסמכה מקצועיים או במבחנים אקדמיים. בעולם האקדמיה ובמגוון גופים להכשרה והסמכה מקצועית הולכת ומתבססת ההבנה כי חיבור מבחנים הוא מיומנות חשובה בפני עצמה, וכי ראוי שסגלי הוראה וכותבי שאלות יעברו הכשרה ייעודית בפיתוח מבחנים.

הקורס נסמך על הידע המחקרי שהצטבר לאורך העשורים האחרונים בתחום הפסיכומטריקה – תחום המדידה וההערכה.

במסגרת הקורס תכירו את מושגי היסוד של תורת המבחנים, תקבלו מגוון כלים לכתיבת שאלות סגורות (שאלות ברירה) ושאלות פתוחות, ותלמדו כיצד לבנות מהן מבחן שלם. במהלך הקורס תשפרו במידה ניכרת את יכולתכם לחבר מבחנים הוגנים, שממזערים את הסיכוי שנבחן יצליח או ייכשל במבחן מסיבות שאינן קשורות בשליטה בחומר או במיומנויות שברצונכם לבדוק.

אם תבחרו בגרסה המלאה של הקורס, תלמדו גם כיצד להעריך את איכותו של מבחן על פי נתונים סטטיסטיים, כיצד להתאים מבחנים לבעלי מוגבלויות ולקויות למידה וכיצד להעריך יכולת כתיבה.

הקורס רלוונטי לכל מי שמחברים מבחנים ומעוניינים לעמוד בסטנדרט מקצועי גבוה של מדידת ידע, מיומנויות וכישורים. את הקורס מעבירים מרצים בעלי ידע עיוני נרחב וותק וניסיון מעשי רב בפיתוח מבחנים, והוא כולל הרצאות ותרגילים מעשיים להתנסות.

נוסף על כך אנו מציעים למוסדות המעוניינים בכך סדנה מקוונת קצרה שבה ילוו המנחים, מפתחי בחינות בכירים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, את המשתתפים בפתרון כמה מהתרגילים שבקורס ויתנו להם משוב בונה על פתרונותיהם.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    10 שעות בשבוע
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

אפרת בן ברק

המרכז הארצי לבחינות והערכה

חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ומעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותה הם פיתוח פריטים למבחנים רחבי היקף ולמבחני מיון לא קוגניטיביים.

נדב פודולר

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

עובד במשרד האוצר. בעת הכנת הקורס עסק בפיתוח מבחנים ממוחשבים אדפטיביים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח תוכן, מבחנים ממוחשבים, ומבחנים אדפטיביים.

נמרוד עשת

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש המדור לפניות הציבור במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים סטנדרטיים, שירות לקוחות והנגשת מידע, והוגנות במבחנים.

ספי פומפיאן

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

ראש תחום חשיבה מילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים, תוקף והוגנות של מבחנים, ומבחנים רחבי היקף.

ענת שלם

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

רכזת המערכת של כתב העת “תיאוריה וביקורת”, מכון ון ליר, ודוקטורנטית בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן. בעת הכנת הקורס הייתה חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה.

ד”ר נועה סקה

מרצה
המרכז הארצי לבחינות והערכה

מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בצוות לקויות למידה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם לקויות למידה, התאמות, והפרעות רגשיות בילדות ובהתבגרות.