הדרכה טובה היוצרת משמעות אצל המודרך צריכה להיות ממושכת ורציפה, ולסייע למודרך להטיב את דרכי ההוראה שלו.
תנאי ההדרכה הנהוגים כיום מזמנים מפגשי הדרכה המתקיימים אחת לשבוע, או במרווחים גדולים יותר. מכאן, שעל המדריך להתמודד עם האתגר ליצירת רצף הדרכה מעמיק ומשמעותי.
במקביל, גם למודרך חשוב לשמור על רצף משמעותי בין מפגש הדרכה אחד למשנהו. יתר על כן, המודרכים שלנו הם אנשים מבוגרים, וככאלו אינם רואים את עצמם כלומדים התלויים במורה המלמד, אלא כמי שפעילים מתוך הכוונה עצמית או כיוצרים בזכות עצמם.
לכן, גם בעת קבלת הדרכה הם יעדיפו לכוון את עצמם ואת למידתם, לעסוק בסוגיות הנוגעות באופן ישיר לצורכי ההוראה שלהם, ולקבל כלים שיוכלו ליישם באופן מידי.
אם כן, כיצד ניצור תהליך הדרכה משמעותי ורציף בין המפגשים? כיצד ניצור מפגשי הדרכה מיטביים המעוררים עניין ומזמנים למידה משמעותית ואקטיביות מצד המודרכים? לשם כך, אנו נגייס לעזרתנו את מודל "הכיתה ההפוכה" ונתאים אותו לעולם ההדרכה שלנו. נקרא למודל מחודש זה "ההדרכה ההפוכה".