שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

הדרכה מבוססת צפייה בשיעורים

בקורס זה ניתנות מיומנויות לקיום שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור. את הנלמד תיישמו עם מודרך/ת: הכנה לקראת שיעור הצפייה, צפייה וצילום השיעור, קיום שיח משוב רפלקטיבי בעקבות הצפייה. בסוף הקורס תערכו חקר רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

שלב יישומי עבור גמול השתלמות באופן מקוון

השלב היישומי של הקורסים המקנה לגמול פתוח עבורכם החל מה – 01.12.22
המעוניינים לעבור לשלב היישומי מוזמנים להירשם בסיום פרק הלמידה.
הרישום ייסגר בתאריך 1.3.23
שימו לב –

  • כל חלק יישומי והגשת מטלה מקנה 10 שעות לצבירה לגמול.
  • כדי להיות זכאים לגמול עליכם להשלים לפחות שלושה קורסי מיקרו (30 שעות), בציון של 80 ומעלה בכל אחד מהקורסים בשנה זו, תשפ”ג.
    את העבודה בקורס יש להגיש לא יאוחר מ 16.4.23

ניתן לצבור את הקורסים לגמול עד סוף שנת תשפ”ג.

שימו לב ! השנה , בניגוד לשנים קודמות , השלב היישומי ילווה במנחה צמוד שיעמוד  לעזרתכם הן באמצעות קבוצת וואטסאפ, אליו תשויכו לאחר ההרשמה, הן במפגשי זום למענה על שאלות וכמובן בפורום המופיע במרחב הלמידה של סביבת ה MOODLE.
הקישורים ייפורסמו על ידי המרצה בקבוצה ובסביבת הלמידה . 

מידע מפורט ולשאלות אודות החלק היישומי בקורסי המיקרו לחץ כאן 

  • להכין את המודרכים לקראת צפיה בשיעור וצילומו.
  • לסייע למודרכים לבחור את קטעי הצילום לצפיה.
  • לבחור את הנושאים לקידום ההוראה ביחד עם המודרכים.
  • לקיים שיח משוב רפלקטיבי, ממוקד במעשה ההוראה ואינו שיפוטי.

הקורס מתמקד באחת הדרכים לקיום שיח משוב רפלקטיבי במפגש ההדרכה, בעקבות צפייה בשיעור מצולם של המודרך/ת במטרה לקדם את ההוראה. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות שיח המשוב הרפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור, תוך חשיפה למפת ממדי ההוראה, ויקבלו מודל לקיום השיח. בהמשך, המדריכים המשתלמים יכינו את המודרך/ת לקראת שיעור הצפייה, יצפו ויצלמו את השיעור (או רק יצפו בשיעור המצולם), יערכו מפגש הדרכה שבו יצפו עם המודרך/ת (או קבוצת המודרכים) בקטע נבחר מהשיעור המצולם ויקיימו שיח משוב רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.

הקורס מתבסס על שתי הנחות עיקריות:

  1. שיח משוב רפלקטיבי בעקבות ייצוגי הוראה מקדם את איכות ההוראה לטווח הארוך.
  2. ייצוגי ההוראה-למידה המצויים בשיעור המצולם הנם אותנטיים ואובייקטיבים כאחד. במהלך הקורס יחשפו המדריכים המשתלמים למודל שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור מצולם. מודל זה ישמש אותם במפגשי ההדרכה.

מדריכים נדרשים להיכנס לצפות בשיעורים ולקיים דיונים בעקבותיהם (על פי חוזר מנכ”ל).  על מנת שהדיון בעקבות הצפיה בשיעור יהיה אפקטיבי ככל האפשר מוצע למדריכים שימוש במודל השיח הרפלקטיבי בעקבות שיעור מצולם.  המודל המוצע שם את מעשה ההוראה במרכז, מזמן שיח בלתי שיפוטי ולמידה משותפת של כל הנוכחים בשיח. מודל השיח ההדרכתי הרפלקטיבי מהווה אף מודולינג לשיח הוראה רפלקטיבי אותו נשמח שהמורה יישם בהמשך בכיתתו.

  • :
  • :
  • :
    עצמאי
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

הגר אור

משרד החינוך

מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.