שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

הדרכה מבוססת צפייה בשיעורים

בקורס זה ניתנות מיומנויות לקיום שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור. את הנלמד תיישמו עם מודרך/ת: הכנה לקראת שיעור הצפייה, צפייה וצילום השיעור, קיום שיח משוב רפלקטיבי בעקבות הצפייה. בסוף הקורס תערכו חקר רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

Application phase for online training reward

The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of – 01.12.22

Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.

Registration will close on 1.3.23

pay attention –

  • Each practical part and submission of an assignment gives 10 hours to accumulate for a reward.
  • In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.

    The work in the course must be submitted no later than 16.4.23

The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.

pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.

The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.

Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here

  • להכין את המודרכים לקראת צפיה בשיעור וצילומו.
  • לסייע למודרכים לבחור את קטעי הצילום לצפיה.
  • לבחור את הנושאים לקידום ההוראה ביחד עם המודרכים.
  • לקיים שיח משוב רפלקטיבי, ממוקד במעשה ההוראה ואינו שיפוטי.

הקורס מתמקד באחת הדרכים לקיום שיח משוב רפלקטיבי במפגש ההדרכה, בעקבות צפייה בשיעור מצולם של המודרך/ת במטרה לקדם את ההוראה. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות שיח המשוב הרפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור, תוך חשיפה למפת ממדי ההוראה, ויקבלו מודל לקיום השיח. בהמשך, המדריכים המשתלמים יכינו את המודרך/ת לקראת שיעור הצפייה, יצפו ויצלמו את השיעור (או רק יצפו בשיעור המצולם), יערכו מפגש הדרכה שבו יצפו עם המודרך/ת (או קבוצת המודרכים) בקטע נבחר מהשיעור המצולם ויקיימו שיח משוב רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.

הקורס מתבסס על שתי הנחות עיקריות:

  1. שיח משוב רפלקטיבי בעקבות ייצוגי הוראה מקדם את איכות ההוראה לטווח הארוך.
  2. ייצוגי ההוראה-למידה המצויים בשיעור המצולם הנם אותנטיים ואובייקטיבים כאחד. במהלך הקורס יחשפו המדריכים המשתלמים למודל שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור מצולם. מודל זה ישמש אותם במפגשי ההדרכה.

מדריכים נדרשים להיכנס לצפות בשיעורים ולקיים דיונים בעקבותיהם (על פי חוזר מנכ”ל).  על מנת שהדיון בעקבות הצפיה בשיעור יהיה אפקטיבי ככל האפשר מוצע למדריכים שימוש במודל השיח הרפלקטיבי בעקבות שיעור מצולם.  המודל המוצע שם את מעשה ההוראה במרכז, מזמן שיח בלתי שיפוטי ולמידה משותפת של כל הנוכחים בשיח. מודל השיח ההדרכתי הרפלקטיבי מהווה אף מודולינג לשיח הוראה רפלקטיבי אותו נשמח שהמורה יישם בהמשך בכיתתו.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

הגר אור

Ministry of Education

מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.