שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

הדרכה מבוססת צפייה בשיעורים

בקורס זה ניתנות מיומנויות לקיום שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור. את הנלמד תיישמו עם מודרך/ת: הכנה לקראת שיעור הצפייה, צפייה וצילום השיעור, קיום שיח משוב רפלקטיבי בעקבות הצפייה. בסוף הקורס תערכו חקר רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

مرحلة التقديم للحصول على مكافأة التدريب عبر الإنترنت

مرحلة التقديم للدورات التي تقدم مكافأة مفتوحة لك اعتبارًا من – 01.12.22
إن المهتمين بالانتقال إلى مرحلة التطبيق مدعوون للتسجيل في نهاية الفصل التعليمي.
سيتم إغلاق التسجيل في 1.3.23
انتبهوا –

  • كل جزء عملي وتقديم واجب يعطي 10 ساعات للتراكم للحصول على مكافأة.
  • لكي تستحق المكافأة، يجب عليك إكمال ثلاث دورات صغيرة على الأقل (30 ساعة)، بمعدل 80 أو أعلى في كل دورة من الدورات هذا العام.
    يجب تقديم العمل في الدورة في موعد لا يتجاوز 16.4.23

يمكن تجميع الدورات للسداد حتى نهاية العام الدراسي 2018.

انتبهوا ! هذا العام، على عكس السنوات السابقة، ستكون مرحلة التقديم مصحوبة بمشرف وثيق سيكون موجودًا لمساعدتك من خلال مجموعة WhatsApp، والتي سيتم ربطك بها بعد التسجيل، وفي اجتماعات Zoom للإجابة على الأسئلة وبالطبع ، في المنتدى الذي يظهر في المساحة التعليمية لبيئة MOODLE.
سيتم نشر الروابط من قبل المحاضر في المجموعة وفي بيئة التعلم.

معلومات تفصيلية وأسئلة حول الجزء التطبيقي من الدورات المصغرة اضغط هنا

  • להכין את המודרכים לקראת צפיה בשיעור וצילומו.
  • לסייע למודרכים לבחור את קטעי הצילום לצפיה.
  • לבחור את הנושאים לקידום ההוראה ביחד עם המודרכים.
  • לקיים שיח משוב רפלקטיבי, ממוקד במעשה ההוראה ואינו שיפוטי.

הקורס מתמקד באחת הדרכים לקיום שיח משוב רפלקטיבי במפגש ההדרכה, בעקבות צפייה בשיעור מצולם של המודרך/ת במטרה לקדם את ההוראה. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות שיח המשוב הרפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור, תוך חשיפה למפת ממדי ההוראה, ויקבלו מודל לקיום השיח. בהמשך, המדריכים המשתלמים יכינו את המודרך/ת לקראת שיעור הצפייה, יצפו ויצלמו את השיעור (או רק יצפו בשיעור המצולם), יערכו מפגש הדרכה שבו יצפו עם המודרך/ת (או קבוצת המודרכים) בקטע נבחר מהשיעור המצולם ויקיימו שיח משוב רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.

הקורס מתבסס על שתי הנחות עיקריות:

  1. שיח משוב רפלקטיבי בעקבות ייצוגי הוראה מקדם את איכות ההוראה לטווח הארוך.
  2. ייצוגי ההוראה-למידה המצויים בשיעור המצולם הנם אותנטיים ואובייקטיבים כאחד. במהלך הקורס יחשפו המדריכים המשתלמים למודל שיח משוב רפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור מצולם. מודל זה ישמש אותם במפגשי ההדרכה.

מדריכים נדרשים להיכנס לצפות בשיעורים ולקיים דיונים בעקבותיהם (על פי חוזר מנכ”ל).  על מנת שהדיון בעקבות הצפיה בשיעור יהיה אפקטיבי ככל האפשר מוצע למדריכים שימוש במודל השיח הרפלקטיבי בעקבות שיעור מצולם.  המודל המוצע שם את מעשה ההוראה במרכז, מזמן שיח בלתי שיפוטי ולמידה משותפת של כל הנוכחים בשיח. מודל השיח ההדרכתי הרפלקטיבי מהווה אף מודולינג לשיח הוראה רפלקטיבי אותו נשמח שהמורה יישם בהמשך בכיתתו.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

הגר אור

وزارة التربية

מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.