שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

טעימה ממרחבי האכפתיות בחינוך

כיצד נוכל ליצור סביבה אכפתית ומיטיבה ולשפר את יכולת ההקשבה שלנו לעצמנו ולסובבים אותנו בחיינו ובמערכות חינוכיות? זהו קורס טעימה עבור מורים, מחנכים והעוסקים במקצועות החינוך להכרת מרחבי האכפתיות.
icon-degrees
icon-price
long course
2
video play

  • תלמדו ותיישמו פרקטיקות לטיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה במסגרות חינוך ובחיים האישיים.
  • תרכשו כלים ומיומנויות לקידום ההתפתחות האישית והמקצועית.
  • תלמדו על חשיבות טיפוח סביבה אכפתית ומיטיבה ועל האופן בו ניתן ליישם נושא זה בעבודה הטיפולית/ חינוכית.
  • תכירו את הספרות ההמשגתית, היישומית והמחקרית.

זהו קורס מיוחד, שפותח על ידי פרופ’ עפרה מייזלס, מאוניברסיטת חיפה ובשיתוף רבים אחרים, המזמין אתכם למסע במרחבי האיכפתיות והסביבות המיטיבות, במסגרות חינוכיות ובכל מקום שתבחרו. הקורס נלמד באופן חווייתי דרך כניסה לעולם קסום, פלאי ומשחקי הפותח עבורכם דלת לתהליך אישי ומקצועי לטיפוח סביבה מיטיבה, עבור עצמכם ועבור הסובבים אתכם.

בקורס המלא תחשפו להיבטי המשגה ויישום הקשורים להתפתחות האישית של צוותי הוראה ותלמידים, כמו גם לשינוי האקלים החברתי/תרבותי במסגרות חינוכיות באמצעות “פדגוגיה מתבוננת” – Contemplative education. פדגוגיה זו כוללת הקשבה עמוקה לעצמי ולזולת, חיבור למשמעות העמוקה של האדם בחייו, פיתוח הבנה ואכפתיות כלפי העצמי וכלפי הזולת באמצעות מגוון שערים: טבע, יצירתיות, חדווה, משחקיות ואמנות המסייעים לקידום ופיתוח עשייה חינוכית משמעותית.
מטרת הקורס המרכזית היא קידום יישום פרקטיקות של אכפתיות, מיטביות ו”פדגוגיה מתבוננת” בעבודה החינוכית ובחיים האישיים של הסטודנטים/סטודנטיות.

אין צורך בידע קודם – רק סקרנות ונכונות להיות מופתעים

תהנו
פרופ’ עפרה מייזלס וצוות הקורס

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    2
  • :
    עברית
  • :
    עברית
    אנגלית
    ערבית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

פרופ’ עפרה מייזלס

מפתחת הקורס ומרצה ראשית
אוניברסיטת חיפה

פרופסור מן המניין לפסיכולוגיה התפתחותית בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. שירתה כדיקנית הפקולטה משנת 2006 עד 2012, יו”ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך 2012-2013). פסיכולוגית קלינית מוסמכת. ראש המרכז הרב-אוניברסיטאי לחקר וטיפוח רוח האדם (בהקמה).
תחום התמחותה הוא מחקר בנושא של יחסים בין הורים לילדים תוך התמקדות בהקשר הישראלי של המעבר מהתבגרות לבגרות. במקביל היא חקרה את המערכת המוטיבציונית של טיפול Caring כפי שהיא באה לידי ביטוי בהקשרים שונים ופרסמה ספר שעסק בכך – The Caring Motivation. בשנים האחרונות היא מתמקדת בחשיבה ומחקר בנושאים שקשורים למימד הרוחני של ההתפתחות האנושית וארגנה ביחד עם עמיתים כנסים אקדמיים העוסקים ברוחניות כמו: הכנס לחקר רוחניות עכשווית, פדגוגיה מתבוננת, שערים לרוח בפסיכותרפיה וייעוץ.

 

ד”ר אורן אֶרְגַז

מרצה שותף
המכללה האקדמית בית ברל

מרצה בכיר במכללה האקדמית בית ברל. מחקריו וכתביו עוסקים בהנחת יסודות להבנת מיינדפולנס ותרגולי התבוננות נוספים בחינוך ובהכשרת מורים מנקודות מבט פילוסופיות ופסיכולוגיות. הקורסים אותם הוא מלמד משלבים תרגול מעשי של מיינדפולנס ויוגה עם תיאוריה מתחומי חקר המוח והפסיכולוגיה ופילוסופיה של התודעה, ושל החינוך. חבר בצוות בינלאומי של 25 חוקרים שהוקם על ידי מכון המחקר של ארגון אונסק”ו ב 2019 על מנת לגבש מסמך חזון חינוכי שיספק המלצות למדיניות חינוכית ל 195 המדינות החברות בארגון.
לקריאה בפרסומיו בעברית ובאנגלית לחץ כאן

ד”ר סופי ברזילי

מרצה
אורנים המכללה האקדמית לחינוך והוראה

ד”ר לחינוך, מנחת מורים להתפתחות ולצמיחה בשילוב כלים רוחניים. מרצה במכללות ובבתי ספר, מנחת סדנאות מיינדפולנס ופסיכולוגיה חיובית להתפתחות אישית ומקצועית. מקדישה את חייה להתבוננות פנימית, שלה ושל אחרים, בעצמם, באופן אקטיבי.
מקדמת את נושא המיינדפולנס בחינוך כביטוי לפדגוגיות חדשניות בחינוך ובכלל זה פיתוח ושילוב הנושא במתווה ההשתלמויות הפורמלי, בו מורים, תלמידים ומנהלים לומדים למדוט, להקשיב לעצמם ולאחרים ולפתוח את הלב. מנהלת שותפה ב”מרכז לפדגוגיה מתבוננת” באורנים, חברה ב”מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם” באוניברסיטת חיפה.

 

יפית אורבך

מפתחת למידה ועוזרת הוראה
אוניברסיטת חיפה

בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בהנחיית קבוצות. מנחת קבוצות חמלה עצמית והשתלמויות מורים לחמלה עצמית והכרת הטוב. חברה ב”מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם” באוניברסיטת חיפה.