שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

The Open University

The Open University in Israel was founded in 1974 and studies began there in the fall of 1976. The main mission of the university is to make academic studies accessible to as wide a population as possible in the center and the periphery, through open admission (without the requirement of prior proof of abilities and achievements) and maximum flexibility in planning and organizing the studies while maintaining their high level.

9
1
18

About the Open University

9
1
18

Today, more than 47,000 students study at the Open University in a variety of bachelor’s and master’s degree programs in the humanities and social sciences, natural and life sciences, and exact sciences.

The differentiation of the Open University is reflected in a variety of learning methods – face-to-face instruction in small groups in 60 study centers throughout the country, learning through online interactive means and self-study – which allow students maximum flexibility of the place of study, the time of study and their pace. The unique approach of the Open University combines the pursuit of high academic quality and scientific excellence with organizational flexibility, innovation in teaching methods and maximum openness towards all those who wish to study within it.

Throughout the study period, the students have at their disposal the counseling and guidance system for academic studies and assistance for students with learning disabilities or with special needs, workshops and personal trainings to improve learning skills and a system of financial assistance through scholarships.

The Open University is founded on two pillars: imparting a rigorous university education to its students and promoting the research excellence of its academic faculty members.

At the core of the academic work at the Open University is the course development process. Most courses are based on books and textual, printed and digital learning materials. The OP’s textbooks serve as a foundation for the courses taught in most institutions of higher education in Israel. Next to the printed materials, the scope of the study materials offered in additional formats has increased year by year: video courses, software and interactive resources. All the materials, textual as well as visual, find their place on the course websites that are renewed and change their face, and are presented to students in a variety of methods that allow them interesting and effective self-study, including optimal adaptation to mobile devices and compliance with digital accessibility regulations.

The Open University is one of the leading bodies in Israel for the development of online courses (MOOC) uploaded to the national platform Campus and the international platform Open-EdX, which make academic education accessible to the general public. The end-to-end development of the courses is carried out through Online Academy Ltd., a subsidiary of the Open University, in cooperation with the Sheham Center, which specializes in the development and implementation of pedagogical solutions and online learning resources.

:

פייסבוק
לינקדאין

פרופ’ צחי וייס

מרצה
The Open University

פרופ’ צחי וייס הוא חבר סגל אקדמי בכיר במחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות באוניברסיטה הפתוחה. הוא למד לתואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית בירושלים ושם גם סיים את לימודי הדוקטורט שלו. את מחקר הפוסט דוקטורט ערך באוניברסיטת שיקגו כעמית רוטשילד. הוא מתמחה בחקר הספרות העברית והמיסטיקה היהודית וקשרי הגומלין ביניהן. עד היום הוא פרסם ארבעה ספרים: מות השכינה ביצירת ש”י עגנון (בר-אילן 2009), אותיות שנבראו בהן שמים וארץ (מוסד ביאליק 2014), קיצוץ בנטיעות: עבודת השכינה בעולמה של ספרות הקבלה המוקדמת (מאגנס 2015) ו- Sefer Yetsirah and Its Contexts (Penn Press, 2018)

פרופ’ יורם עשת

מרצה
The Open University

יורם עשת הוא פרופסור מן המניין במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה וראש התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות ומערכות למידה באוניברסיטה הפתוחה. הוא דוקטור לגיאולוגיה מאוניברסיטת ניו יורק והיה חוקר בכיר במכון הגיאולוגי במשך שנים רבות. במשך עשור עבד כמדען בחברת מחשבים שעסקה בפיתוח סביבות למידה עתירות טכנולוגיה ועמד בראש המגמה לעיצוב הוראה במכללה האקדמית תל חי. יורם הוא המייסד ועמד בראשם של מרכז צ’ייס לחקר טכנולוגיות למידה והמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה באו”פ. מחקריו עוסקים במגוון רחב של היבטים הקשורים ללמידה בסביבות עתירות-טכנולוגיה: קריאה דיגיטלית, אוריינות דיגיטלית, משחקים דיגיטליים, ידידות דיגיטלית, אינטראקציות אדם-מכונה והטמעת טכנולוגיות במערכות חינוך.

פרופ’ שרה גורי-רוזנבליט

מרצה
The Open University

פרופ’ גורי-רוזנבליט היא המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה. כיהנה בעבר כראש המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה וכדיקן פיתוח וטכנולוגיות למידה. תחומי התמחותה בעשרים השנים האחרונות הם: מחקר השוואתי של מערכות חינוך גבוה, טכנולוגיות דיגיטליות, הוראה מרחוק, תכנון לימודים ומערכות למידה. היא פרסמה ספרים ועשרות פרסומים בתחומי התמחותה. כמו כן, פיתחה קורסים רבים בחינוך באוניברסיטה הפתוחה, וביניהם הקורס “תכנון לימודים, הוראה והערכה”. בעשורים האחרונים הייתה חברה בגופים בינלאומיים רבים: הוועדה המדעית של אירופה וצפון אמריקה בפורום של יונסקו לחינוך גבוה, מחקר וידע; בתכנית הדגל של פולברייט – New Century Scholars; בוועדות הערכה של ה– European Science Foundation (ESF), קרן רוקפלר וקרן פולברייט למענקי פוסט-דוקטוראנטים ועוד. כמו כן, הוזמנה לשאת עשרות הרצאות ראשיות בתחומי התמחותה בכנסים בינלאומיים ברחבי העולם, כמו גם בכנסים בינלאומיים בישראל. פירוט על פרסומיה והרצאותיה ניתן למצוא ב: http://www.openu.ac.il/Personal_sites/sara-guri-rosenblit.html

ד”ר דובי וייס

מרצה
The Open University

ראש תחום פדגוגיה דיגיטלית במכללת סמינר הקיבוצים. המייסד הפדגוגי של סביבת הלמידה הדיגיטלית “עת-הדעת”. מומחה לפדגוגיה דיגיטלית ולחדשנות בהוראה ולמידה. חוקר את תחום הספרים הדיגיטליים ומערכות ניהול ההוראה והלמידה המתקדמות. בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנים בפיתוח סביבות למידה והדרכה משולבות מחשב. בוגר מחזור י”א של בית ספר “מנדל” למנהיגות חינוכית. נבחר ע”י עיתון “הארץ” לאחד מ-50 האנשים המשפיעים על החינוך בישראל בשנת 2010 וזכה בציון לשבח בתחרות ראש הממשלה ליזמות וחדשנות (2012) על פועלו החלוצי בתחום הטכנולוגיה החינוכית.

ד”ר מיכל לוי-קרן

The Open University

ד”ר מיכל לוי-קרן היא ראש התכנית לתואר שני בהערכה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. היא בעלת תואר שני (בהצטיינות יתרה) במגמה לשיטות מחקר, מדידה והערכה באוניברסיטת תל אביב, ותואר שלישי במדידה חינוכית באוניברסיטת תל-אביב. חוקרת ומרצה משנת 1991 בתחומי המתודולוגיה המחקרית בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב ובתכניות התואר השני בסמינר הקיבוצים. קיבלה תעודות הצטיינות בהוראה מטעם ראש בית-הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב (2006) ומטעם רקטור האוניברסיטה (2007, 2012). בעבודתה באוניברסיטה ריכזה במשך שנים רבות מחקרים העוסקים בהערכת פרויקטים חינוכיים ותכניות לימודים, ובהערכת הישגיהם הלימודיים של תלמידים עולים. כמו כן שימשה בין השנים 2013-2010 כמדריכה מחוזית בתחום המדידה וההערכה במשרד החינוך. ב-2016 עמדה בראש וועדת היגוי לפיתוח תכנית לימודי תעודה להכשרת מעריכי תכניות ופרויקטים מטעם המרכז לפיתוח מקצועי והשתלמויות במכללת סמינר הקיבוצים.

ד”ר אירית לוי-פלדמן

מרצה
The Open University

דיקנית הפקולטה לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. לפני תפקיד זה שימשה כראש הרשות למחקר במכללה.
תחום ההתמחות העיקרי שלה הוא הערכה בחינוך, בכלל זה הערכת תכניות, הערכת צוותי הוראה, הערכת תלמידים ועוד. מחקריה הבולטים עוסקים בדמות המורה הראוי, הכשרתו ודרכי הערכתו. כמו גם בהערכת תכניות ופרויקטים חינוכיים.

ד”ר נעמה בן-שחר

מרצה
The Open University

נעמה בן שחר סיימה את הדוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך לימודי הפוסט דוקטורט שלה היא זכתה בפרס א”א אורבך לתלמידים מצטיינים, קיבלה את מלגת גורן גולדשטיין באוניברסיטת בן גוריון. כיום במסגרת תמיכת הקרן הלאומית למדע, היא ממשיכה את מחקרה על פירושי עשר ספירות בכתבי יד באוניברסיטה הפתוחה בהנחייתו של פרופ’ צחי וייס. מחקרה מתמקד בתורת הסוד היהודית בכלל ובחסידות אשכנז על חוגיה השונים בפרט.
ספרה פירוש ספר יצירה המיוחס לסעדיה גאון: מהדורה ביקורתית ופרקי מבוא יצא בלוס אנג’לס בהוצאת כרוב בשנת 2015.

ד”ר עינת נוטע-קורן

מרצה
The Open University

מנהלת המחלקה להערכה באוניברסיטה הפתוחה. בעת הכנת הקורס עבדה ברשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ”ה) של משרד החינוך. תחומי התמחותה הם פיתוח מבחני הישגים רחבי היקף ומבחני כשרים קוגניטיביים, הערכה ומחקר התנהגותי.

פרופ’ אבריאל בר-לבב

יועץ אקדמי
The Open University

באוניברסיטה הפתוחה מזה כעשרים שנה, שם פיתח את הקורסים “תהליכי חילון בתרבות היהודית” ו”מבוא לקבלה: המיסטיקה היהודית מראשיתה ועד הזוהר” (בשיתוף עם פרופ’ משה אידל), וכן סייע בפיתוח הקורס “מבוא למחשבת ישראל”. מחקריו עוסקים בתפיסות יהודיות של המוות ובתולדות הספר העברי.

פרופ’ תמיר טסה

מרצה
The Open University

פרופ’ תמיר טסה הוא חבר סגל בכיר במחלקה למתימטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. קודם לכן שימש כמרצה וחוקר בבית הספר למדעי המתימטיקה באוניברסיטת תל אביב, ובמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בן-גוריון. בשנים 1993-1996 הוא היה פרופסור משנה למתימטיקה חישובית ושימושית באוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג’לס. הוא קיבל את הדוקטורט במתימטיקה מאוניברסיטת תל אביב ב-1993. תחומי העניין המחקריים העיקריים שלו הם חישוב רב-משתתפים בטוח, כריית מידע ופרסום מידע משמרי פרטיות, ושיתוף סודות

פרופ’ מנור מנדל

מרצה
The Open University

פרופ’ מנור מנדל רכש את השכלתו האקדמית במדעי המחשב באוניברסיטת ת״א. לאחר בתר דוקטורט באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין והמכון הטכנולוגי בקליפורניה, הוא מונה ב-2005 לחבר סגל בכיר במחלקה למתמטיקה ומדעי המחשב של האוניברסיטה הפתוחה. בנוסף הוא שימש חוקר אורח ופרופסור אורח ביחידת המחקר של חברת מיקרוסופט, האוניברסיטה של וושינגטון והמכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון. מחקרו עוסק בגיאומטריה מטרית, אלגוריתמים, ובקשר ביניהם.

פרופ’ זאב נוטוב

מרצה
The Open University

זאב נוטוב הוא פרופסור מן המניין באוניברסיטה הפתוחה במחלקה למתמטיקה ומדעי המחשב. תחומי המחקר העיקריים שלו כוללים אלגוריתמי קירוב לבעיות קשירות וכיסוי NP-קשות, שמקורן ברשתות קוויות או אלחוטיות.

ד”ר אסף נוסבוים

מרצה
The Open University

ד”ר למתמטיקה שימושית ומדעי המחשב, מכון ויצמן למדע, 2008.
עיסוק: מרצה ומתכנן קורסים במתמטיקה ובמדעי המחשב,
בשנים האחרונות בעיקר קורסים אלגוריתמיים/ תיאורטיים לתואר שני במדעי המחשב.

ד”ר נוע רגוניס

מרצה
The Open University

ד”ר נוע רגוניס מרצה בכירה במכללה האקדמית בית ברל. בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב-מתמטיקה מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני ושלישי בהוראת מדעי המחשב מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן, ומחקר פוסט-דוק בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון.
בעלת ניסיון רב בהוראת מדעי המחשב בתיכון ובאקדמיה, מומחית בפדגוגיה של הוראת מדעי המחשב, החוקרת ומפרסמת בתחום זה. מלמדת מזה שש שנים קורסים בנושא “חשיבה חישובית” ופרסמה ניירות עמדה בתחום.

ד”ר קרן ספקטור פרצל

מרצה
The Open University

חברת סגל הוראה בתואר השני בטכנולוגיות למידה באוניברסיטה הפתוחה, אחראית טכנולוגית של המחלקה ומרצה מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון ובבית הספר לפסיכותרפיה במשחק. היא בעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות (המכללה האקדמית תל־אביב–יפו), M.A בפסיכולוגיה קוגניטיבית ו־Ph.D בחינוך (אוניברסיטת תל אביב). כמו כן, היא בוגרת לימודי תעודה בטיפול במשחק (Play Therapy, אוניברסיטת בר־אילן), מדריכת מיינדפולנס לילדים (תוכנית 5465 של משרד החינוך) ובוגרת תוכנית ההסבה בפסיכולוגיה חינוכית (האוניברסיטה העברית).

קרן היא מעצבת שימושית (usability designer). במסגרת עבודתה בתעשייה בחברת הייטק ובאוניברסיטה הפתוחה עיצבה ממשקים וסביבות למידה ממוחשבות. זה יותר מעשור היא מרכזת קורס באוניברסיטה הפתוחה בתואר השני בחינוך, העוסק בעיצוב סביבות למידה ממוחשבות. בשנים האחרונות עוסקת בפסיכולוגיה של משתמשי רשת, בייחוד בקרב ילדים ובני נוער. קרן כתבה מאמרים שונים העוסקים באוריינות דיגיטלית, בחקר טכנולוגיות למידה ובהיבטים טכנולוגיים בחשיבה של ילדים.

ד”ר יעל סידי

מרצה
The Open University

חברת סגל בכירה במחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה וראשת התוכנית לתואר שני בחינוך בתחום טכנולוגיות ומערכות למידה באוניברסיטה הפתוחה.

יעל בעלת תואר M.A בנוירופסיכולוגיה שיקומית (המכללה האקדמית תל־אביב–יפו), ו־M.Sc ו־Ph.D בפסיכולוגיה קוגניטיבית (הטכניון). מחקר הדוקטורט שלה עסק בהשפעה של המדיה (מסך מול נייר) על תהליכים קוגניטיביים ומטה־קוגניטיביים המעורבים בפתרון בעיות. כיום, מחקריה מתמקדים בתהליכים מטה־קוגניטיביים בהקשר של מטלות מגוונות, כגון חשיבה יצירתית.

כמו כן, יעל חוקרת השפעות של הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בלמידה ותהליכים חברתיים המתרחשים בלמידה מקוונת. יעל חברה בהנהלת המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, שהוא גוף המחקר של האוניברסיטה לבחינת שילובן של טכנולוגיות חדשניות בתהליכי הוראה ולמידה במוסד.

ד”ר חני שלטון

מרצה
The Open University

חני שלטון היא חברת סגל הוראה בתואר השני בטכנולוגיות למידה, מרכזת שני קורסים מקוונים בהערכה בחינוך באוניברסיטה הפתוחה.

 

חני עוסקת בתחום הערכה כשלושים שנה. כעשר שנים ניהלה את תחום הערכה מעצבת בראמ”ה ועסקה בפיתוח של כלי הערכה פנימיים לבתי הספר. בעבר ניהלה את מחלקת הערכה במטח ועסקה בהערכה של תכניות וחומרי למידה מודפסים ודיגיטלים. במהלך השנים עסקה גם בפיתוח מקצועי של בעלי תפקידים במערכת החינוך.

חני סיימה תואר שלישי במגמה לשיטות מחקר, מדידה והערכה בחינוך, באוניברסיטת תל אביב, תחומי ההתמחות והמחקר הם: הערכה לשם למידה, חלופות בהערכה, קהילות למידה מקצועיות (‘למידה ארגונית’) והערכת ההוראה והניהול, וסקרנות.

ד”ר תמר שמיר ענבל

מרצה
The Open University

ד”ר תמר שמיר ענבל היא חברת סגל הוראה בתואר השני בטכנולוגיות למידה, חוקרת, מנחת סטודנטים בכתיבת עבודות תזה, מרכזת הוראה ומרצה בשלושה קורסים (מחקר איכותני בחינוך, למידה וחינוך בחברת המידע, “ממידע לידע בסביבות דיגיטליות ושיתופיות”), במסגרת התכנית לתואר שני, טכנולוגיות ומערכות למידה, במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה, של האוניברסיטה הפתוחה.

תמר סיימה תואר שלישי בטכניון במחלקה להוראת המדעים והטכנולוגיה בנושא הטמעת טכנולוגיה בתרבות הבית ספרית. בנוסף לעבודתה האקדמית תמר עוסקת בהדרכה, הטמעה והשבחת תהליכי הוראה ולמידה בשילוב טכנולוגיה במסגרות להתפתחות מקצועית של מורים במערכת החינוך.

תחומי המחקר בהם היא עוסקת מתמקדים בעיצוב הוראה ולמידה משולבת טכנולוגיה במוסדות חינוך ובהשכלה הגבוהה, בהתפתחות מקצועית מותאמת למאפייני המאה ה- 21 לעובדי הוראה ובאוריינות דיגיטלית.

תוכנית לימוד

טכנולוגיות למידה – ממיקרו למאקרו

The Open University
לינקדאין
פייסבוק

0
Languages
Arrow of the button
English
Turkish
Chinese
Hebrew
Arabic
Romanic
Russian
Thai
0
Institutions
Arrow of the button
HIT Holon Institute of Technology
JLM Impact - Innovation & Entreprenership
Ariel University
Ben Gurion University of the Negev
Bar-Ilan University
University of Haifa
Reichman University
Tel Aviv University
Oranim Academic College and Teaching
Al-Qasemi Academic College of Education
The School of Social Work
Basmach
Bezalel Academy of Art and Design
The Joint
The Hebrew University of Jerusalem
Open University of Israel
Jerusalem Academy of Music and Dance
Gordon College of Education
Technion - Israel Institute of Technology
Israel Central Bureau of Statistics
Jewish People Policy Institute
Achva Academic College
Ashkelon Academic College
Beit Berl College
Braude College of Engineering Karmiel
Hemdat Hadarom Academic College of Education
Sapir Academic College
Tel-Hai Academic College
National Fire and Rescue Academy
The Academic College Levinsky-Wingate (Wingate Campus)
National Institute for Testing and Evaluation
The Israeli Center for Research and Policy Promotion in Diabetes named after Dr. Pesach Segal
The Cyber Education Center
Ministry for Social Equality and the Advancement of the Status of Women of Israel
Jewish Agency for Israel
National Authority for Measurement and Evaluation in Education
Israeli Air Force
Yad Vashem
Mador Til
Madrasa
Weizmann Institute of Science
Mofet Institute
Hadassah Academic College- Jerusalem
Kibbutzim College
Shanan College – the religious academic college for education
Talpiot College of Education
Israel National Digital Agency
Israel National Cyber Directorate
Israel Police
Ministry of Finance
Ministry of Health
Ministry of Science and Technology of Israel
Ministry of Education
Ministry of Justice of Israel
Ministry Of Labor
Ministry of Aliyah and Integration
Ministry of Interior
Ministry of Welfare and Social Affairs
Civil Service Commission
Campus IL
Mandel Foundation-Israel
Population and Immigration Authority
Israel employment service
0
Learning Targets
Arrow of the button
Preparation for Matriculation Exams
Academic education
Personal Development
Professional Development
Enrichment Courses
Entry to Academy
Entry to High-Tech
Entry to Career
0
Certificate
Arrow of the button
Including a Certificate
Including a Paid Certificate
Excluding a Certificate
plus-button
Academic credit
Learning Pace
Duration
Subtitles Language
Technology and Computers
Exact Science
Life Science
Humanities
Social Science
Personal Development and Skills
Education and Teaching
icon of filter
icon of filter
icon filter
icon filter
icon filter
Languages
Institutions
Learning Targets
Certificate
Academic credit
Learning Pace
Duration
Subtitles Language
Technology and Computers
Exact Science
Life Science
Humanities
Social Science
Personal Development and Skills
Education and Teaching

בשיתוף פעולה עם The Open University

קורסים חדשים בשיתוף פעולה עם The Open University, קורסים חדשים בשיתוף פעולה עם The Open University

ניהול פרויקטים - מרעיון לביצוע

Reading Religious Conversion

Ben Gurion University in the Negev