Language Select
Sign In \ Sign Up
Catalog
Contact Us

הפרעת קשב – התמודדות עם קשיי ניהול זמן – על יסודי

הקורס הנוכחי מיועד למורי ביה"ס העל יסודי והוא מתמקד בפיתוח היכולת של המורים לאתר תלמידים עם קשיים בתפקודים ניהוליים בתחום ארגון סביבה לימודית/ניהול זמן ובקיום שיח. בקורס יוצבו מטרות ספציפיות לשינוי ויינתנו המלצות לבניית תוכנית התערבות והערכה עם התלמיד המיועדת לעזור לו לשפר את ביצועיו.
Course
Free
1 Hours
VOD Course

What Will You Learn

  • היכרות עם מונחים מקצועיים – קשב, תפקודים ניהוליים, תלמידאות במיקוד ההתארגנות ללמידה.
  • חשיפה לתיאוריה הנוירופסיכולוגית של ברקלי ויישום תלמידאות.
  • רכישת כלים לבניית תוכנית "אמון ואימון" לשיפור תפקודי התלמיד הנידונים בקורס.
  • ידע וכלים – התנסות עם תלמיד.
  • רפלקציה ושיתוף עמיתים בהתנסות.

Description

מחקרים מראים כי תלמידים עם הפרעת קשב מתאפיינים בתת פעילות ותת התפתחות של האזורים במוח הממונים על תפקודים ניהוליים. פגיעה זו בתפקודים הניהוליים משפיעה על הרגלי הלמידה של התלמידים ועל יכולתם לארגן את למידתם.

תלמיד עם פגיעה בתפקודים הניהוליים מתקשה לממש את יכולתו הלימודית. קושי זה עלול לגרום למצוקה רגשית המתבטאת בתסכול, בהרמת ידיים ובייאוש. מורים רבים מרגישים חסרי אונים אל מול האתגר בהוראה של תלמידים אלה. נמצא שהקניית דרכי פעולה ואימון משפרים את תפקוד התלמיד ואף מסייעים להתפתחות הפעילות באזורים הפרונטליים במוח. זהו מודל אופטימי המביא לתקווה שיש בידי המורה והתלמיד יכולת לחולל שינוי.

הקורס הנוכחי מותאם למורי ביה”ס העל יסודי ומתמקד באוכלוסיית התלמידים עם קשיים בתפקודים ניהוליים. הקורס מתמקד בהתארגנות ובתפקודים הניהוליים של התלמידים.

הקורס מציע למורה כלים לזיהוי, לאיתור ולבניית תוכנית התערבות שתעזור לתלמיד לשפר את ביצועיו. הקורס מוביל להבנת האופן שבו מתנהלים התפקודים הניהוליים, להכרה כיצד פגיעה בתפקודים אלו יוצרת קושי בהתארגנות בסביבה הלימודית ובניהול זמן וכן מוביל ללמידה כיצד שיח הפחת תקווה ו”אמון ואימון” יוכלו לשפר את תפקודו של התלמיד.

  • Main Academic Institution:
  • Price:
    Free
  • Pace:
    Self Pace
  • End Date:
    01/07/2023
  • Duration:
    1 Hours
  • Course Language:
    Hebrew
  • Course Subtitles Language:
    Hebrew
  • Certificate:
    No Certificate
  • Academic Credit:
    No Academic Credit
  • Prior Knowledge:
    No Prior Knowledge
Let's Share This