תגובות אמפתיות לעידוד ריבוי דעות בדיון כיתתי
שימוש בתגובות אמפתיות במטרה לעודד אקלים כיתתי המכיל ריבוי דעות.
1
This course is available and open for learning only (the course does not include an applied part and the accumulation of training credit online)
במקצוע תרבות יהודית-ישראלית לימוד הטקסטים יוצר מפגש עם נושאים שנויים במחלוקת במרחב הציבורי. לא פעם דיון המתקיים בכיתה מתלהם, הופך פוגעני וחסר סובלנות ומקשה על הבעת דעות אישיות של הלומדים מחשש לחוסר קבלה והכלה.
גם למורה קיים אתגר משמעותי בהקשר זה הנוגע ליכולת לשמר את להט השיח ועניין הלומדים מחד, אך גם לשמור על דיון ערכי משמעותי המכיל ריבוי דעות מנגד.
בקורס זה נלמד על אמפתיה וכיצד יכולה לעזור ולהתמודד עם האתגר שתואר. בפרט, נלמד על מגוון תגובות אמפתיות בהן ניתן לעשות שימוש במסגרת דיון על מנת ליצור אקלים כיתתי המעודד ריבוי דעות.