חדש! שיעורים קבוצתיים ופרטיים מקוונים בחינם עם מורים מומחים – בזמן, במקום ובקצב שמתאימים לכם! להרשמה לשיעורים – היכנסו לכאן.
– תלמידים המעוניינים בתמיכה וסיוע בנושאי התוכן – מוזמנים לפנות אל מורה הכיתה.
– מורים המעוניינים להתבסס על הקורס במודל למידה מעורבת (Blended Learning) – מוזמנים לפנות למדריכי המקצוע הבית ספריים או למוקד קמפוסIL.
בטלפון 1299 (לאחר בחירת שפה ללחוץ שלוחה 3), או דרך המייל : Campus@mail.gov.il.
שעות פעילות מ א' עד ה' משעה 08:00 עד 19:00.
זהו קורס הכנה לבגרות בביולוגיה המיועד לתלמידי כיתות י'-י"ב, שבחרו ללמוד ביולוגיה כמקצוע בחירה, ולמוריהם.
הלמידה בקורס מעודדת חשיבה ברמה גבוהה ומכינה את התלמידים לבחינת הבגרות בביולוגיה והוא מגוון ועשיר בחומרים גרפיים אינטראקטיביים, בסרטונים, בשאלות תרגול ובמשוב עצמי.
בקורס נעסוק ברמה התאית של היצורים (האורגניזמים), ונתמקד במבנים ובתהליכים ברמת ארגון זו. המחקר בתחומי הביולוגיה, החקלאות והרפואה כיום מתבסס יותר ויותר על הבנת תהליכים תאיים.
בקורס זה תודגש האחידות הקיימת במבנה הבסיסי של תאים ובתהליכים המתקיימים בהם, לצד השוני הרב בעולם היצורים החיים, ברקמות ובאיברים השונים. בנושא זה נלמד על מאפייני חיים, מבנה תא, קרום התא, אנזימים, נשימה תאית ופוטוסינתזה וכן בנושא החומר התורשתי וחלוקת תא.
הקורס מקנה הבנה מעמיקה של הרמה התאית והתהליכים המתרחשים בה, בנושא זה נלמד על מאפייני חיים, מבנה תא, קרום התא, אנזימים, נשימה תאית ופוטוסינתזה וכן בנושא החומר התורשתי וחלוקת תא.
ד"ר שדה היא מנהלת תחום דעת (מפמ"ר) ביולוגיה במשרד החינוך. בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בבוטניקה מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי בהוראת המדעים מאוניברסיטת בר אילן. בעבר שימשה שבע שנים מפמ"ר מדעי הסביבה. קודם לכן הייתה מורה לביולוגיה ולמדעי הסביבה בקריית חינוך אורט יד לבוביץ'. שימשה מנחה לביולוגיה, שותפה לפיתוח יחידת הביוסיור, יחידות "הסדנה הסביבתית", ולכתיבת כמה ספרי לימוד: "מזרע לזרע", "ביוטכנולוגיה, סביבה ומה שביניהן" ועוד.
בעלת תואר ראשון במיקרוביולוגיה וביוכימיה, תואר שני במיקרוביולוגיה, ותעודת הוראה בביולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. במשך 40 שנים שימשה מורה ורכזת ביולוגיה, בתיכון העירוני הדתי רמת גן, וכן שימשה כרכזת פדגוגית.
שימשה כמנחה מטעם הפיקוח על הוראת הביולוגיה. שותפה לכתיבת "אוגדן ניסויים בביולוגיה". במסגרת עבודתה בבר אילן, בצוות פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי ספר, עוסקת בפיתוח ניסויים בביולוגיה ובהשתלמויות מורים ולבורנטים
אורה הירש בעלת תואר ראשון בביולוגיה באוניברסיטת הנגב, תואר שני בהוראת המדעים באוניברסיטה העברית, ותעודת הוראה באוניברסיטה בתל אביב. במשך למעלה משלושים שנים שימשה מורה ורכזת ביולוגיה בתיכון "אחד העם" בפתח תקווה.
שימשה כמנחה מטעם הפיקוח על הוראת הביולוגיה. שותפה לכתיבת "אוגדן ניסויים בביולוגיה".
במסגרת עבודתה בבר אילן, בצוות פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי ספר, עוסקת בפיתוח ניסויים בביולוגיה ובהשתלמויות מורים ולבורנטים.
שירי מסה בעלת תעודת דוקטורט Ph.D בביולוגיה מולקולרית ובוירולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותעודת הוראה בביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון.
במשך עשור מרכזת ומורה במגמת ביולוגיה בתיכון "השלום" במצפה-רמון. במהלך שנים אלו מטמיעה תיאוריה, שיטות וחקר בביולוגיה מולקולרית בשיתוף פעולה עם מרכז פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי הספר.
מנחה מטעם מט"ח את מורי הביולוגיה בהטמעת הוראת MOOC (קורס אקדמי מקוון) בכיתה.
מרצה באוניברסיטת אריאל קורס בוירולוגיה לסטודנטים מגמת קדם-רפואה
בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני מאוניברסיטת בן גוריון. מורה ורכזת ביולוגיה בבית הספר התיכון בקבוצת יבנה ומנחה לביולוגיה
ד"ר עפרת היא בעלת תואר ראשון בחקלאות ותואר שני ושלישי במיקרוביולוגיה מהאוניברסיטה העברית. השתתפה במחקר בסיסי במסגרת השתלמות בתר־דוקטורט במחלקה לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית. במשך 26 שנים עסקה בהוראת הביולוגיה בתיכון, בהנחיית מורים ובהוראה במסגרות על־יסודיות. ניהלה את תחום הביולוגיה במעבדות בלמונטה באוניברסיטה העברית במשך 13 שנים. במסגרת זו עסקה בפיתוח מעבדות בביולוגיה לתלמידי תיכון; בפיתוח תוכניות לימודים מבוססות חקר; בהנחיית סטודנטים בהוראת המעבדות; בארגון השתלמויות מורים ובהנחיית מורים; בארגון כנסי תלמידים, וכן במחקרים העוסקים בקשר בין מרכזי מדע יעודיים חוץ־בית ספריים לבין בתי הספר
ד"ר דנין-קרלסמן היא בעלת תואר ראשון B.Sc במדעי המזון, תואר שני M.Sc בביולוגיה ממכון ויצמן ותואר שלישי Ph.D בביוכימיה מהאוניברסיטה העברית. לד"ר דנין-קרסלמן ניסיון של 17 שנים בהוראת ביולוגיה בתיכון ציבורי במחוז לוס אנג'לס, קליפורניה. במהלך עבודתה התנסתה ד"ר דנין-קרלסמן בפיתוח חומרי לימוד לפי שיטת Next Generation Science Standards NGSS. שיטה זו מאגדת את תוכני הלימוד עם עקרונות מדעיים כלליים ומיומנויות חקר בבניית יחידות לימוד מבוססות תופעה