שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

פיתוח סרטונים להוראה אקדמית – תיאוריה ופרקטיקה

מה מאפיין את הלומדים האסינכרוניים, ואיך נכון לאפשר להם ללמוד? אילו מיומנויות נדרשות להוראת תוכן לימודי באופן אסינכרוני? איך מתגברים על ההבדלים בין הוראה פנים אל פנים בקמפוס לבין הוראה בתיווך טכנולוגיה? איך יוצרים רצף למידה יעיל? כיצד מפיקים סרטון לימודי טוב באמצעים ביתיים? ומה הם המשאבים הנדרשים למרצה? בקורס קצר זה נשתף אתכם בידע הטכנו פדגוגי שהת
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
4 שעות בשבוע
חודשים
יפתח בעוד 75 ימים

מה נלמד?

  • מאפייני הוראה אסינכרונית; לאילו מצבים היא מתאימה? למה כדאי ללמד כך?
  • מה מצפה למרצים בהכנת יחידות אסינכרוניות ואיך השינוי ישפיע עליהם?
  • השלבים בהכנת סרטון אסינכרוני ביתי ויישומם הלכה למעשה בקורס אקדמי.
  • עקרונות טכנו פדגוגיים על בסיס המודל התיאורטי של פרופ' ריצ'רד מאייר, הוגה וחוקר מוביל בתחום למידה עם מולטימדיה מאוניברסיטת קליפורניה.

תיאור ארוך

קורס זה פותח במטרה לקדם את ההוראה האקדמית ולתת מענה מעשי למרצים ולמרצות המעוניינים ליישם גישות לימוד חדשניות, מגוונות ומותאמות לזמננו תוך שמירה על רמת הוראה גבוהה ואפקטיבית.

הקורס מתמקד בפיתוח מיומנויות לתכנון והפקה של סרטים המותאמים ללמידה אסינכרונית ושילובם בקורסים אקדמיים. הוא מקנה עקרונות טכנו פדגוגיים ללמידה אסינכרונית משמעותית על פיהם יוכלו המרצות והמרצים להעריך יחידות אסינכרוניות קיימות ולשפר אותן.
צעד אחר צעד הקורס מדגים ומנחה כיצד לפתח ולהפיק סרטונים ייעודיים ללמידה אסינכרונית:

  • בחירת התכנים המתאימים ללמידה אסינכרונית
  • כתיבת תסריט והכנת מצגת מלווה (Storyboard), בהתייחסות למאפייני הלומד האסינכרוני
  • הקלטת ההרצאה על גבי המצגת
  • יצירת סרטון מהמצגת
  • שילוב הסרטון ביחידת לימוד אסינכרונית מלווה במשימות לומדים ובשאלות הערכה

התהליך כולו מגובה ביסודות תיאורטיים וממצאי מחקר עדכניים בתחומי הלמידה, בדגש על למידה

אקדמית אפקטיבית. העקרונות הטכנו פדגוגיים מתבססים על המודל התיאורטי של פרופ’ ריצ’רד מאייר, ועל ממצאי מחקר בתחום ההוראה והלמידה.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    4 שעות בשבוע
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ידע בהכנת מצגת עם תוכנת Power Point
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

מיכל שודל

מרצה
האוניברסיטה העברית בירושלים

מיכל שודל  Ph.Dהיא חברת סגל ביחידה להוראה ולמידה (יה”ל) של האוניברסיטה העברית ומרצה במספר קורסים במדעי ההתנהגות ובסטטיסטיקה.

עבודת הדוקטורט של מיכל עסקה במוטיבציה. לפני הצטרפותה ליה”ל מיכל עבדה במחלקה

להערכה ולהדרכה של האוניברסיטה הפתוחה ועסקה שם בפיתוח תכניות הדרכה לסגל ההוראה.

מיכל מפתחת ומובילה תהליכי פיתוח של סגלי הוראה במוסדות רבים להשכלה גבוהה,

בדגש על פיתוח הוראה אפקטיבית ושימוש מושכל בכלים דיגטליים.

אפרת פירסט

מומחית תוכן
האוניברסיטה העברית בירושלים

ד”ר אפרת פירסט, בעלת רקע במחקר במדעי המוח הקוגניטיביים וניסיון עשיר וייחודי בפיתוח והוראה של תכנים המבוססים על מדעי הקוגניציה וההתנהגות ומיועדים לנשות ואנשי הוראה, בכל התחומים והרמות. מרצה, מנחת סדנאות ומייעצת לאנשי הוראה שמבקשים לשדרג ולגוון את דרכי ההוראה שלהם על בסיס מחקר.
ד”ר אפרת פירסט עוסקת במחקר ופדגוגיה דיגיטלית בערוץ המו”פ לטכנולוגיה וחדשנות בחינוך במכון מופ”ת ומרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי בחולון.