קורס זה זמין ופתוח ללמידה בלבד (הקורס אינו כולל חלק יישומי וצבירת גמול השתלמות באופן מקוון)
האם יש בכיתתך תלמידים שסיימו לרכוש את יסודות הקריאה ועדיין קריאתם איטית מצרפת ולא אוטומטית? הידעת שקריאה כזו עלולה להשפיע על היכולת להפיק מידע מהטקסט, כמו גם על ההנאה מהקריאה ועל תחושה כללית של מסוגלות עצמית בלמידה?
תהליך הוראת הקריאה מסתיים לרוב בסוף כיתה א', למרות זאת, תלמידים רבים עדיין לא מגיעים לאוטומטיזציה הנדרשת כדי לבצע בקלות ובנוחות את מרבית המטלות הלימודיות מבוססות הטקסט.
מענה נכון הניתן מוקדם ככל האפשר לתלמידים אלה ימנע קשיים שעלולים לצוץ בהמשך כמו הימנעות מקריאה, חסכים לימודיים, ותלות בהתאמות בלמידה ובהיבחנות.
בקורס זה נלמד כיצד ניתן, במסגרת השעות הפרטניות, לסייע לקבוצת תלמידים לשפר את קצב קריאתם. במהלך הקורס נלמד כלים פשוטים, פרקטיים ויעילים שניתן להפעיל על כל אחד מהטקסטים הנלמדים בשיעור. כלים אלה נמצאו במחקר כיעילים ביותר לקידום קצב הקריאה.