This course will be different from any you have taken until now, both pedagogically and technologically! The assignments and activities on the course take place in a unique virtual world. Until now the emphasis in courses on multiculturalism has been to introduce the student to the other by means of films, stories, and articles and not through getting to know the other personally, and even stepping into his/her shoes.
However, in this course, in order to get to know the others and be exposed to different cultures, we will approach multiculturalism from a number of angles; we will enter a virtual space where we will meet people and get to know something about their worlds. During the course, you will work collaboratively with six other students from diverse cultural backgrounds. Each group will receive a virtual island and will build knowledge together. You will take on tasks that include simulations and role play.
Each study unit will broaden perspectives on the topics through the academic literature, and we will discuss the implications for education and classroom practice. During the units, you will be asked to reflect and share with your group your experiences.
ראש הפרוייקט: ד”ר איליין חוטר חלוצה בהוראה שיתופית משנת 1995. מרצה בכירה במכללת תלפיות בחולון בו היא מלמדת ומרכזת את התכנית לתואר שני בהוראת אנגלית כשפה בינלאומית. בשנת 2001 היא ארגנה והובילה בשיתוף את הכנס הבינלאומי הראשון המקוון למורי מורים. היא ייסדה בשיתוף את מרכז TEC (טכנולוגיה חינוך ושונות חברתית) בשנת 2005. כיום היא מובילה את הפדגוגיה החדשנית של המרכז והיא עומדת בראש צוות המפתח עולמות ווירטואלים . איליין נתנה הרצאות וסדנאות בכל היבשות בעולם והיא בוגרת פולברייט
טכנו – פדגוג של הקורס. ד”ר למנהל ומדיניות החינוך, מרצה בחוג לחינוך במכללת חמדת הדרום, עוסק בתחום של שילוב התקשוב בהוראה משנת 1991. מדריך ומנחה משרד החינוך לתקשוב בהוראה, מעביר השתלמויות מורים ומורי מורים בתחומים שונים כולל תחומי היוזמה והחקר [מורה יוזם ומורה חוקר את עבודתו] במכללות להוראה ובמכון מופת. עוסק במחקר בתחומים הבאים: למידה שיתופית [קהילות למדיה וירטואליות], הוראה ולמידה מקוונת, רב תרבותיות
מרצה בקורס מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לאנגלית במכללת סכנין, ניהלה יום TEC הבינלאומי השנתי המתוקשב במשך שנתיים , חברה במרכז TEC ומנהלת פרויקט ACCESS שמופעל ע”י השגרירות האמריקאית. היא מומחית בהוראת אסטרטגיות בסביבה רב תרבותית ויחסים בינלאומיים. במשך תשע שנים, היא מלמדת קורס מתוקשב משותף ״התיחסות לרב תרבותיות בכיתה״ בנושא רב תרבותיות ופתרון קונפלקטים בין סטודנטים ערבים במכללת סכנין וסטודנטים יהודיים במכללת דוד ילין בירושליים. היא גם מנהלת קורס TEC המתוקשב שנקרא ״מסע בין תרבויות באמצעות ספרות אנגלית״ יחד עם עוד ארבע מרצות ממכללות שונות בארץ. ד”ר יזבק- אבו אחמד היתה באונברסיטת מישגן, אן ארבר, במסגרת הפוסט דוקטור והיא מלמדת קורס מתוקשב משותף איתם תחת הכותרת ״הבנה גלובלית״. היא גם חברה בפרויקט ה TEMPUS הבינלאומי השישי שכותרתו “פיתוח והערכת תוכניות לימודים חדשות בנושא רב תרבותיות”, פרויקט ERASMUS CURE תחת הכותרת ״אזרחות פעילה״ ופרויקט ERASMUS SILICE תחת הכותרת ״פיתוח יוזמות חברתיות וכלכליות״ . ד”ר מנאל יזבק- אבו אחמד קיבלה שני מענקי מחקר ממכון מופת (2010/11, 2016/7) ומלגת פוסט דוקטרט מקרן פולבראיט. תחומי המחקר שלה הם: למידה שיתופית ורב תרבותיות בסביבות מתקדמות, הבנת האחר, שינוי עמדות.
מרצה בקורס ראש ביה”ס ללימודים מתקדמים וראש התכנית לתואר שני “חינוך בעידן טכנולוגיות מידע” במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תחומי מחקר: שילוב טכנולוגיות מידע בחינוך ובהכשרת מורים, חקר רשתות חברתיות, אינטרנציונליזציה בהשכלה גבוהה, הערכת תכניות להכשרת מורים, שילוב הגישה של למידה מבוססת פרויקטים בהוראה ותהליכי הפצת חדשנות במוסדות חינוך. בין השנים 2007–2015 הובילה את רשת עמיתי מחקר שהתמקדה בהערכת היישום של התכנית הלאומית להתאמת המכללות לדרישות החינוך במאה ה-21.
מרצה בקורס מרצה במכללה הערבית חיפה, ראש החוג לחינוך ורכזת אוריינות אקדמית במכללה בנוסף מדריכה פדגוגית בתחום החינוך המיוחד. סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת ת”א בנושא העברה בין דורית של זכרון קולקטיבי ואת הפוסט דוקטורט במכון מופ”ת בנושא רב תרבותיות במכללות להכשרות מורים
מרצה בקורס ראש מרכז TEC, מכון מופ”ת ומרצה בתואר השני בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים. עוסקת במחקר ובהוראה בתחומים הבאים: למידה שיתופיות, הוראה ולמידה מקוונת, עולמות וירטואליים וחינוך לרב-תרבותיות
ד”ר עביר ותד היא מרצה וחוקרת במכללת אלקאסמי, ראש המרכז לפיתוח מוקים (MOOCs) ויועצת נשיא המכללה לקידום מעמד האישה. ד”ר ותד בוגרת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מחקר הדוקטורט שלה התמקד בנושא: קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים (MOOCs) מבוססי פרויקטים בננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים: בחינת מוטיבציה ללמידה וידע. במהלך לימודיה לתואר שלישי הייתה שותפה במוק הראשון שפותח על ידי הטכניון והועלה על הפלטפורמה העולמית Coursera בנושא ננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים.
ד”ר ותד סיימה תואר ראשון ותואר שני מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון (1998, 2005, בהתאמה). היא סיימה גם תואר שני נוסף בחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בשנת 2013.
ד”ר ותד השתתפה ביותר מ-20 כנסים בארץ ובחו”ל ופרסמה מאמרים בכתבי עת בינלאומיים. תחומי המחקר שלה מתמקדים בלמידה בסביבת מוקים ,(MOOCs) למידה מבוססת פרויקטים ,PBL למידה מבוססת חקר במעבדות, מוטיבציה ללמידת מדעים, וחשיבה חדשנית.
מרצה בקורס ראש תכנית הכשרת גננות במגזר הבדואי וחברת הצוות בתכנית הלימודים של שנה א’ במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תואר שלישי קיבלה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב במחלקה הבין תחומית של רפואה והוראת מדעים. ושא הדוקטורט: חקר הוראת נושאים בתורשה וגנטיקה בהקשר של תופעת נשואי קרובים ומחלות גנטיות בחברה הבדווית
מרצה בקורס מרצה בכירה במכללה האקדמית תלפיות בחולון בתחומים של הוראת אנגלית כשפה שניה. וכתבה את התכנית לתואר שני במכללה בנושא “אנגלית כשפה בינלאומית” שכבר נכנס לשנתו השלישית היא מרצה גם בנושא של חינוך בחברה רבת תרבויות וחברה במרכז TEC. כתבה שלושה ספרים: עזות שבקדושה: תיאטרון נשים דתיות בישראל (2007) שזכה במלגת תרגום מטעם המרכז לחקר נשים יהודיות באונ’ ברנדייס. הגרסה המעודכנת באנגלית יצאה ב2011, כספר מקוון מטעם אוניברסיטת ברנדייס. ב2017 יצא ספרה השלישי כשניפגש אספר הכול: על מכתביה של ריינה דה פריס – ספיר 1945 -.1946. תואר ראשון: אונ’ בר אילן , החוג לאנגלית תואר שני: אונ’ תל אביב , החוג לתיאטרון תואר שלישי: אונ’ העברית : החוג לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה. תחומי עניין והוראה: חינוך, רב תרבותיות תיאטרון ככלי חינוכי , הוראה יצירתית, ספרות אנגלית .
מרצה בקורס מרצה לפילוסופיה פוליטית ולפילוסופיה של החינוך במכללת סמינר הקיבצוים (בגמלאות).
מרצה בקורס מדריכה פדגוגית, מרצה ומנחת סטאז’ במכללה האקדמית לחינוך, אוהלו. בעבר: רכזת הדרכה פדגוגית ורכזת תכנית המצוינים. מנחה השתלמויות מורים, במרכזים לפיתוח סגלי הוראה. מנהלת קורס בלמידה חוץ-כיתתית, הכשרת רכזי טיולים לבתי ספר, במסגרת תכנית המצוינים הארצית של המכללות האקדמיות להכשרת מורים. תואר ראשון: לימודי א”י והיסטוריה, כולל מורת-דרך, במכללת בית- ברל. תואר שני: תהליכים בחינוך, באוניברסיטה העברית, ירושלים. תחומי עניין והוראה: הכשרת מורים-דידקטיקה, מדידה והערכה בחינוך, לימודי א”י, חינוך לדמוקרטיה, מחוננות ומצוינות