שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

Introduction to Multiculturalism and Cultural Diversity

This course will be different from any you have taken until now, both pedagogically and technologically! The assignments and activities on the course take place in a unique virtual world. in this course, in order to get to know others and be exposed to different cultures, we will approach multiculturalism from a number of angles!
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
4 שעות בשבוע | 8 שבועות
video play

מה נלמד?

  • You will deal with personal and group identity and the connection between our identities and the surrounding society.
  • You will examine whether multiculturalism is an existing fact or a value in society, and you will learn about its many benefits.
  • You will discuss, in-depth, dilemmas of multiculturalism in the global world, and get to know different perspectives on those issues.
  • You will study empathy and how one can foster empathy between groups.
  • You will consider multiculturalism in classrooms, the tendency to divide into categories in general and among students in particular, and ways to deal with it.
  • You will discuss perspectives on language, the mother tongue, and the connection between language and culture.
  • Finally, you will examine how the issues we have looked at are expressed in society.

תיאור ארוך

This course will be different from any you have taken until now, both pedagogically and technologically! The assignments and activities on the course take place in a unique virtual world. Until now the emphasis in courses on multiculturalism has been to introduce the student to the other by means of films, stories, and articles and not through getting to know the other personally, and even stepping into his/her shoes.

However, in this course, in order to get to know the others and be exposed to different cultures, we will approach multiculturalism from a number of angles; we will enter a virtual space where we will meet people and get to know something about their worlds. During the course, you will work collaboratively with six other students from diverse cultural backgrounds. Each group will receive a virtual island and will build knowledge together. You will take on tasks that include simulations and role play.

Each study unit will broaden perspectives on the topics through the academic literature, and we will discuss the implications for education and classroom practice. During the units, you will be asked to reflect and share with your group your experiences.

  • You will deal with personal and group identity and the connection between our identities and the surrounding society.
  • You will examine whether multiculturalism is an existing fact or a value in society, and you will learn about its many benefits of it.
  • You will discuss, in-depth, the dilemmas of multiculturalism in the global world, and get to know different perspectives on those issues.
  • You will study empathy and how one can foster empathy between groups.
  • You will consider multiculturalism in classrooms, delving into the tendency to divide into categories in general and among students in particular, and ways to deal with it.
  • You will discuss perspectives on language, the mother tongue, and the connection between language and culture.
  • Finally, you will examine what is happening in multiculturalism in the world today.
  • The course concludes with an escape room in the virtual world which goes over the material covered in the course.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    מונחה
  • תאריך סיום
    תאריך סיום:
    30/06/2024
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    4 שעות בשבוע | 8 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    אנגלית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    אנגלית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר איילין חוטר

מרצה
מכללת תלפיות

ראש הפרוייקט: ד”ר איליין חוטר חלוצה בהוראה שיתופית משנת 1995. מרצה בכירה במכללת תלפיות בחולון בו היא מלמדת ומרכזת את התכנית לתואר שני בהוראת אנגלית כשפה בינלאומית. בשנת 2001 היא ארגנה והובילה בשיתוף את הכנס הבינלאומי הראשון המקוון למורי מורים. היא ייסדה בשיתוף את מרכז TEC (טכנולוגיה חינוך ושונות חברתית) בשנת 2005. כיום היא מובילה את הפדגוגיה החדשנית של המרכז והיא עומדת בראש צוות המפתח עולמות ווירטואלים . איליין נתנה הרצאות וסדנאות בכל היבשות בעולם והיא בוגרת פולברייט

ד”ר אילן נגר

מרצה
מכללת תלפיות

טכנו – פדגוג של הקורס. ד”ר למנהל ומדיניות החינוך, מרצה בחוג לחינוך במכללת חמדת הדרום, עוסק בתחום של שילוב התקשוב בהוראה משנת 1991. מדריך ומנחה משרד החינוך לתקשוב בהוראה, מעביר השתלמויות מורים ומורי מורים בתחומים שונים כולל תחומי היוזמה והחקר [מורה יוזם ומורה חוקר את עבודתו] במכללות להוראה ובמכון מופת. עוסק במחקר בתחומים הבאים: למידה שיתופית [קהילות למדיה וירטואליות], הוראה ולמידה מקוונת, רב תרבותיות

ד”ר נעה שפירא

מרצה
מכללת תלפיות
מדריכה ומסייעת פדגוגית מנהלת תוכן ופיתוח בצוות אזרחות, חינוך אזרחי וחיים משותפים במרכז לטכנולוגיה חינוכית. אחראית על פיתוח תכנים דיגיטליים ועל קורסים של התפתחות מקצועית למורים, בנושאים כמו התמודדות עם גזענות, הגנה על זכויות האדם, טיפוח אמפתיה בין קבוצתית, וחיים משותפים בישראל. התזה בנושא: רב תרבותיות, דמוקרטיה ואלימות בבתי ספר בישראל. הדוקטורט בנושא: פיתוח אמפתיה בין קבוצתית בסביבת למידה מקוונת. בנוסף, מרצה במכללת אורנים בחוג למדעי החברה ובמכללת כנרת בחוג לחינוך וקהילה.

ד”ר מנאל יזבק אבו אחמד

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לאנגלית במכללת סכנין, ניהלה יום TEC הבינלאומי השנתי המתוקשב במשך שנתיים , חברה במרכז TEC ומנהלת פרויקט ACCESS שמופעל ע”י השגרירות האמריקאית. היא מומחית בהוראת אסטרטגיות בסביבה רב תרבותית ויחסים בינלאומיים. במשך תשע שנים, היא מלמדת קורס מתוקשב משותף ״התיחסות לרב תרבותיות בכיתה״ בנושא רב תרבותיות ופתרון קונפלקטים בין סטודנטים ערבים במכללת סכנין וסטודנטים יהודיים במכללת דוד ילין בירושליים. היא גם מנהלת קורס TEC המתוקשב שנקרא ״מסע בין תרבויות באמצעות ספרות אנגלית״ יחד עם עוד ארבע מרצות ממכללות שונות בארץ. ד”ר יזבק- אבו אחמד היתה באונברסיטת מישגן, אן ארבר, במסגרת הפוסט דוקטור והיא מלמדת קורס מתוקשב משותף איתם תחת הכותרת ״הבנה גלובלית״. היא גם חברה בפרויקט ה TEMPUS הבינלאומי השישי שכותרתו “פיתוח והערכת תוכניות לימודים חדשות בנושא רב תרבותיות”, פרויקט ERASMUS CURE תחת הכותרת ״אזרחות פעילה״ ופרויקט ERASMUS SILICE תחת הכותרת ״פיתוח יוזמות חברתיות וכלכליות״ . ד”ר מנאל יזבק- אבו אחמד קיבלה שני מענקי מחקר ממכון מופת (2010/11, 2016/7) ומלגת פוסט דוקטרט מקרן פולבראיט. תחומי המחקר שלה הם: למידה שיתופית ורב תרבותיות בסביבות מתקדמות, הבנת האחר, שינוי עמדות.

ד”ר גולדשטיין אולז’ן

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס ראש ביה”ס ללימודים מתקדמים וראש התכנית לתואר שני “חינוך בעידן טכנולוגיות מידע” במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תחומי מחקר: שילוב טכנולוגיות מידע בחינוך ובהכשרת מורים, חקר רשתות חברתיות, אינטרנציונליזציה בהשכלה גבוהה, הערכת תכניות להכשרת מורים, שילוב הגישה של למידה מבוססת פרויקטים בהוראה ותהליכי הפצת חדשנות במוסדות חינוך. בין השנים 2007–2015 הובילה את רשת עמיתי מחקר שהתמקדה בהערכת היישום של התכנית הלאומית להתאמת המכללות לדרישות החינוך במאה ה-21.

ד”ר אימאן נחאס

מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה במכללה הערבית חיפה, ראש החוג לחינוך ורכזת אוריינות אקדמית במכללה בנוסף מדריכה פדגוגית בתחום החינוך המיוחד. סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת ת”א בנושא העברה בין דורית של זכרון קולקטיבי ואת הפוסט דוקטורט במכון מופ”ת בנושא רב תרבותיות במכללות להכשרות מורים

ד”ר מירי שיינפלד

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס ראש מרכז TEC, מכון מופ”ת ומרצה בתואר השני בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים. עוסקת במחקר ובהוראה בתחומים הבאים: למידה שיתופיות, הוראה ולמידה מקוונת, עולמות וירטואליים וחינוך לרב-תרבותיות

ד”ר עביר ותד

מרצה
אקדמיית אלקאסמי

ד”ר עביר ותד היא מרצה וחוקרת במכללת אלקאסמי, ראש המרכז לפיתוח מוקים (MOOCs) ויועצת נשיא המכללה לקידום מעמד האישה. ד”ר ותד בוגרת תואר שלישי מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מחקר הדוקטורט שלה התמקד בנושא: קורסים פתוחים מקוונים מרובי משתתפים (MOOCs) מבוססי פרויקטים בננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים: בחינת מוטיבציה ללמידה וידע. במהלך לימודיה לתואר שלישי הייתה שותפה במוק הראשון שפותח על ידי הטכניון והועלה על הפלטפורמה העולמית Coursera בנושא ננו-טכנולוגיה וננו-חיישנים.
ד”ר ותד סיימה תואר ראשון ותואר שני מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון (1998, 2005, בהתאמה). היא סיימה גם תואר שני נוסף בחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בשנת 2013.
ד”ר ותד השתתפה ביותר מ-20 כנסים בארץ ובחו”ל ופרסמה מאמרים בכתבי עת בינלאומיים. תחומי המחקר שלה מתמקדים בלמידה בסביבת מוקים ,(MOOCs) למידה מבוססת פרויקטים ,PBL למידה מבוססת חקר במעבדות, מוטיבציה ללמידת מדעים, וחשיבה חדשנית.

ד”ר אמאל אבו סעד

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס ראש תכנית הכשרת גננות במגזר הבדואי וחברת הצוות בתכנית הלימודים של שנה א’ במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תואר שלישי קיבלה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב במחלקה הבין תחומית של רפואה והוראת מדעים. ושא הדוקטורט: חקר הוראת נושאים בתורשה וגנטיקה בהקשר של תופעת נשואי קרובים ומחלות גנטיות בחברה הבדווית

 

ד”ר רינה ריינר

מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה בכירה במכללה האקדמית תלפיות בחולון בתחומים של הוראת אנגלית כשפה שניה. וכתבה את התכנית לתואר שני במכללה בנושא “אנגלית כשפה בינלאומית” שכבר נכנס לשנתו השלישית היא מרצה גם בנושא של חינוך בחברה רבת תרבויות וחברה במרכז TEC. כתבה שלושה ספרים: עזות שבקדושה: תיאטרון נשים דתיות בישראל (2007) שזכה במלגת תרגום מטעם המרכז לחקר נשים יהודיות באונ’ ברנדייס. הגרסה המעודכנת באנגלית יצאה ב2011, כספר מקוון מטעם אוניברסיטת ברנדייס. ב2017 יצא ספרה השלישי כשניפגש אספר הכול: על מכתביה של ריינה דה פריס – ספיר 1945 -.1946. תואר ראשון: אונ’ בר אילן , החוג לאנגלית תואר שני: אונ’ תל אביב , החוג לתיאטרון תואר שלישי: אונ’ העברית : החוג לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה. תחומי עניין והוראה: חינוך, רב תרבותיות תיאטרון ככלי חינוכי , הוראה יצירתית, ספרות אנגלית .

ד”ר נעמי יוספברג

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס מרצה לפילוסופיה פוליטית ולפילוסופיה של החינוך במכללת סמינר הקיבצוים (בגמלאות).

ד”ר ענת רגב לדאני

מרצה
מכללת תלפיות

מרצה בקורס מדריכה פדגוגית, מרצה ומנחת סטאז’ במכללה האקדמית לחינוך, אוהלו. בעבר: רכזת הדרכה פדגוגית ורכזת תכנית המצוינים. מנחה השתלמויות מורים, במרכזים לפיתוח סגלי הוראה. מנהלת קורס בלמידה חוץ-כיתתית, הכשרת רכזי טיולים לבתי ספר, במסגרת תכנית המצוינים הארצית של המכללות האקדמיות להכשרת מורים. תואר ראשון: לימודי א”י והיסטוריה, כולל מורת-דרך, במכללת בית- ברל. תואר שני: תהליכים בחינוך, באוניברסיטה העברית, ירושלים. תחומי עניין והוראה: הכשרת מורים-דידקטיקה, מדידה והערכה בחינוך, לימודי א”י, חינוך לדמוקרטיה, מחוננות ומצוינות