Language Select
Language Select
Sign In \ Sign Up
Sign In \ Sign Up
Catalog
Catalog
Contact Us
Contact Us

פיתוח גמישות באומדן כמותי

איך מעודדים את התלמיד להשתמש בייצוגים כמותיים שונים לפיתוח תפיסת האומדן הכמותי שלו.
icon-degrees
Course
icon-price
Free
long course
10 Hours
VOD Course
VOD Course
video play

Application phase for online training reward

The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of - 01.12.22

Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.

Registration will close on 1.3.23

pay attention -

  • Each practical part and submission of an assignment gives 10 hours to accumulate for a reward.
  • In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.

    The work in the course must be submitted no later than 16.4.23

The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.

pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.

The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.

Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here

What Will You Learn

  • היכרות עם פרקטיקה לפיתוח אומדן כמותי בכיתות א-ג.
  • התנסות ביישום כשירות זו בכיתה בהתאמה אישית לכל תלמיד.
  • היכרות עם מגוון דרכים ליישום הפרקטיקה במסגרת פעילות הערכת עמיתים.

Description

תלמידים רבים מתקשים באומדן כמותי בשל הנטייה שלהם למנות ובשל חוסר ההתנסות באומדן כמותי. התלמידים יכולים לאמוד בצורה מדוייקת מבלי למנות מספר קטן של חפצים- עד חמישה חפצים, לא יותר. עם זאת, בחיי היום-יום תלמידים נתקלים במקרים רבים שבהם עליהם לאמוד כמויות גדולות יותר של חפצים במהירות ובקירוב מירבי. מסיבה זו יש ערך בפיתוח תפיסת אומדן כמותי אצל תלמידים, ולכן התכנסנו.
יש ערך מתמטי לפיתוח יכולת אומדן כמותי אצל הלומדים הצעירים, ככלי מתמטי בכלל תובנה מספרית. יכולת זאת עשויה להכשיר אותם לשימוש באמודן בעבודה עם כמויות, מדידות, חישובים ופתרון בעיות, וגם לקבוע את מידת הסבירות של תוצאות תרגילים לצורך רפלקציה ובקרה עצמית בפתרון תרגילים ובעיות.

  • Main Academic Institution
    Main Academic Institution:
  • Price
    Price:
    Free
  • Pace
    Pace:
    עצמי
  • End Date
    End Date:
    01/07/2023
  • Duration
    Duration:
    10 Hours
  • Course Language
    Course Language:
    עברית
  • Course Subtitles Language
    Course Subtitles Language:
    עברית
  • Certificate
    Certificate:
    אין תעודה
  • Academic Credit
    Academic Credit:
    ללא קרדיט אקדמי
  • Prior Knowledge
    Prior Knowledge:
    No Prior Knowledge
Let's Share This
לינקדאין
פייסבוק