The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of - 01.12.22
Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.
Registration will close on 1.3.23
pay attention -
In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.
The work in the course must be submitted no later than 16.4.23
The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.
pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.
The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.
Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here
בסוף שנת הלימודים נבחנים תלמידי כיתה ה’ בבחינת מיצ”ב במתמטיקה. שאלוני המיצ”ב במתמטיקה הם מבחני הישגים המתייחסים להיבטים קוגניטיביים, שהם תוצרי הלמידה. המבחנים האלו בודקים כיצד באים לידי ביטוי התכנים החשובים והמיומנויות השונות על פי תכנית הלימודים והמדיניות של משרד החינוך. זוהי הזדמנות מצוינת למורה ולתלמידים להבין היכן קיימים קשיים ולהתמודד איתם. זה נשמע פשוט, אך ללא היכולת לפצח את הקושי ולהבין במה בדיוק מתקשים, קשה לנצל את המיצ”ב לקידום הלמידה. בקורס זה נתמקד בשלוש אסטרטגיות שכיחות בפתרון בעיות בבית ספר יסודי- פירוק והרכבה, הליכה לאחור, ומעבר בין ייצוגים- שבהן מתאים להשתמש בחלק מהבעיות במבחן מיצ”ב, ונלמד כיצד אפשר לתרגל אותן בכיתה באופן שוטף עם התלמידים. כך, יוכלו התלמידים להיעזר באסטרטגיות האלה כדי לפצח קשיים עתידיים בהם יתקלו בעת מבחן.