שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צרו קשר
צרו קשר

הערכת לומדים בסביבה דיגיטלית

העתיד צופן לנו שינויים טכנולוגיים שקשה לדמיין, כיצד נכין את הלומדים לעתיד שכזה? הצטרפו אלינו לקורס העוסק בתהליכי הערכה ללומדים בסביבה דיגיטלית, שייתן לכם את הכלים להכנת הלומדים אל עולם העתיד!
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
10 שעות

מה נלמד?

  • נכיר את הכישורים והמיומנויות שמטפחים במערכות חינוך ונדרשים לשוק העבודה העתידי.
  • נכיר את הגישות השונות להערכה, את תפקידיהן ומטרותיהן.
  • נכיר כלים לתהליכי תכנון והערכה בסביבות דיגיטליות.
  • נלמד מה מאפיין משוב יעיל ונתנסה בו.
  • נלמד על פוטנציאל הטכנולוגיה לאיסוף נתונים באמצעות אנליטיקות למידה.
  • נלמד כיצד לטפח אוריינות הערכה.
  • נלמד על מאפייני ההכוונה העצמית בלמידה וכיצד ניתן לטפח אותה.

תיאור ארוך

הקורס “הערכת לומדים בסביבה דיגיטלית” חושף בפניכם את עולם ההערכה בעידן הדיגיטלי. אחת השאלות המרכזיות העולות בקורס, שננסה לענות עליה, היא כיצד טכנולוגיה ולמידה בסביבה דיגיטלית יכולות למטב את תהליכי ההערכה. בקורס נכיר את הגישות השונות להערכה – הערכה לשם למידה והערכה של הלמידה – ונלמד על המאפיינים השונים של כל גישה. נכיר את הכישורים והמיומנויות שנרצה לטפח ולהעריך אצל הלומדים שלנו ונלמד מהי הדרך היעילה לעשות זאת.

כמו כן, נלמד כיצד הערכה המשולבת בהוראה ובלמידה מקדמת את תהליכי הלמידה ואיך יוצרים הלימה בין הוראה בסביבה דיגיטלית לבין הערכה. נתנסה גם ביישום של העקרונות והמאפיינים של הערכה איכותית ובכתיבת משוב איכותי ויעיל. בהמשך הקורס נלמד על אנליטיקות למידה לקידום הוראה והערכה, ונתרגל מידע שנאסף מלוחות בקרה.

ומה באשר להכוונה עצמית בלמידה? הידעתם שהכוונה כזו מקדמת את היוזמה העצמאית של הלומד ואת ההנעה הפנימית ללמידה? בעקבות זאת גוברת אצלו תחושה של אוטונומיה אישית, תחושת שייכות ושליטה רבה יותר בתהליך הלמידה. בקורס נעסוק באופן שבו ניתן לטפח הכוונה עצמית בלמידה ונתרגל את המיומנויות לטיפוח הכוונה זו.

נשמע מעניין? מצוין! בואו נצא לדרך.

בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר חני שלטון

מרצה
האוניברסיטה הפתוחה

חני שלטון היא חברת סגל הוראה בתואר השני בטכנולוגיות למידה, מרכזת שני קורסים מקוונים בהערכה בחינוך באוניברסיטה הפתוחה.

 

חני עוסקת בתחום הערכה כשלושים שנה. כעשר שנים ניהלה את תחום הערכה מעצבת בראמ”ה ועסקה בפיתוח של כלי הערכה פנימיים לבתי הספר. בעבר ניהלה את מחלקת הערכה במטח ועסקה בהערכה של תכניות וחומרי למידה מודפסים ודיגיטלים. במהלך השנים עסקה גם בפיתוח מקצועי של בעלי תפקידים במערכת החינוך.

חני סיימה תואר שלישי במגמה לשיטות מחקר, מדידה והערכה בחינוך, באוניברסיטת תל אביב, תחומי ההתמחות והמחקר הם: הערכה לשם למידה, חלופות בהערכה, קהילות למידה מקצועיות (‘למידה ארגונית’) והערכת ההוראה והניהול, וסקרנות.