לומדים בקמפוס IL? עכשיו תורנו ללמוד מכם!

נשמח אם תקדישו דקה אחת כדי לעזור לנו לשפר את חווית הלימוד

רק 4 שאלות קצרות וסיימנו 🙂

מקום
שעה
תאריך
נשמח אם תקדישו דקה אחת כדי לעזור לנו לשפר את חווית הלימוד
שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

עיצוב סביבות למידה דיגיטליות

האם סביבת למידה דיגיטלית בנושא הלב, יכולה להדמות לכזו שמלמדת, למשל, נגינה בגיטרה? הצטרפו אלינו לקורס בו נערוך היכרות מעמיקה עם עולם העיצוב של סביבות למידה ממוחשבות, נכיר את העקרונות ונצלול אל העולם המופלא של ההדמיות הלימודיות!
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
9 שעות בשבוע

מה נלמד?

  • תיאוריות למידה העומדות בבסיס עיצוב סביבות למידה דיגיטליות.
  • עולם ההיפרטקסט וההיפרמדיה – הבניה לא לינארית של ידע.
  • ממשקי משתמש – ממשק המשתמש כשפת תקשורת, בסיס תיאורטי וכללים מנחים לעיצוב ממשקים.
  • הדמיות לימודיות – סוגי הדמיות, יישומי הדמיות בחינוך, משחק ומִשחוק בלמידה.

תיאור ארוך

הקורס “עיצוב סביבות למידה דיגיטליות” חושף לפניכם את העולם המופלא של עיצוב סביבות למידה מבוססות טכנולוגיה. אם שאלתם את עצמכם כיצד יש לעצב סביבות אלו, אם יש כללים מנחים לעיצוב הסביבות, הן ברמה הפדגוגית והן ברמה הוויזואלית – הגעתם למקום הנכון.

בקורס זה תכירו לעומק תיאוריות למידה העומדות בבסיס עיצוב סביבות למידה ממוחשבות: התיאוריה הביהביוריסטית, התיאוריה הקוגניטיביסטית והתיאוריה הקונסטרוקטיביסטית. נלמד באיזו תיאוריה נכון להיעזר כמצפן או כמסגרת־על בתכנון סביבות אלו ומתי. לאחר מכן נכיר את עולם ההיפרטקסט וההיפרמדיה לעומקו – נלמד על התפתחותם ועל הקשר שלהם לרשתות סמנטיות. כמו כן, נעסוק באחת התיאוריות המובילות בתהליכי למידה והוראה בסביבות היפרמדיה – תיאוריית הגמישות הקוגניטיבית.

במסגרת העיסוק בהיפרמדיה, נעסוק באתגרים העומדים לפני לומדים בסביבות היפרמדיה ונבחן באופן ביקורתי את הלמידה בסביבות אלו. נצלול לעולם ממשקי המשתמש – נדון במעטפת הוויזואלית של עיצוב ממשקי משתמש. נציג את הבסיס התיאורטי מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית לעיצוב ממשקים וכן עקרונות יסוד לעיצוב הנגזרים מהתיאוריות השונות. לקראת סוף הקורס נציג הדמיות לימודיות, נבחין בין סוגי הדמיות אלו ונשאל מתי כדאי לשלב הדמיות בסביבת למידה ומהי תרומתן ללמידה.

בסוף הקורס נעמוד על ערכן ויישומן של הדמיות לימודיות בחינוך. נסקור את התפתחות ההדמיות לאורך השנים ונכיר את העולם הקסום של מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR), וכן נערוך היכרות ראשונה עם עולם המטאוורס (metaverse).

לקינוח, נלמד על משחק ומשחוק בלמידה ועל האתגרים הקוגניטיביים והמוטוריים ‫שהם מעמידים לפני המשתמשים. אנו תקווה שבסיומו של הקורס תדעו להפעיל שיקולי דעת לשם יצירת סביבות למידה מהנות ומחכימות, העושות שימוש מושכל בטכנולוגיה.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    9 שעות בשבוע
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

פרופ’ יורם עשת

מרצה
האוניברסיטה הפתוחה

יורם עשת הוא פרופסור מן המניין במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה וראש התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות ומערכות למידה באוניברסיטה הפתוחה. הוא דוקטור לגיאולוגיה מאוניברסיטת ניו יורק והיה חוקר בכיר במכון הגיאולוגי במשך שנים רבות. במשך עשור עבד כמדען בחברת מחשבים שעסקה בפיתוח סביבות למידה עתירות טכנולוגיה ועמד בראש המגמה לעיצוב הוראה במכללה האקדמית תל חי. יורם הוא המייסד ועמד בראשם של מרכז צ’ייס לחקר טכנולוגיות למידה והמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה באו”פ. מחקריו עוסקים במגוון רחב של היבטים הקשורים ללמידה בסביבות עתירות-טכנולוגיה: קריאה דיגיטלית, אוריינות דיגיטלית, משחקים דיגיטליים, ידידות דיגיטלית, אינטראקציות אדם-מכונה והטמעת טכנולוגיות במערכות חינוך.

ד”ר יעל סידי

מרצה
האוניברסיטה הפתוחה

חברת סגל בכירה במחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה וראשת התוכנית לתואר שני בחינוך בתחום טכנולוגיות ומערכות למידה באוניברסיטה הפתוחה.

יעל בעלת תואר M.A בנוירופסיכולוגיה שיקומית (המכללה האקדמית תל־אביב–יפו), ו־M.Sc ו־Ph.D בפסיכולוגיה קוגניטיבית (הטכניון). מחקר הדוקטורט שלה עסק בהשפעה של המדיה (מסך מול נייר) על תהליכים קוגניטיביים ומטה־קוגניטיביים המעורבים בפתרון בעיות. כיום, מחקריה מתמקדים בתהליכים מטה־קוגניטיביים בהקשר של מטלות מגוונות, כגון חשיבה יצירתית.

כמו כן, יעל חוקרת השפעות של הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בלמידה ותהליכים חברתיים המתרחשים בלמידה מקוונת. יעל חברה בהנהלת המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, שהוא גוף המחקר של האוניברסיטה לבחינת שילובן של טכנולוגיות חדשניות בתהליכי הוראה ולמידה במוסד.

ד”ר קרן ספקטור פרצל

מרצה
האוניברסיטה הפתוחה

חברת סגל הוראה בתואר השני בטכנולוגיות למידה באוניברסיטה הפתוחה, אחראית טכנולוגית של המחלקה ומרצה מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון ובבית הספר לפסיכותרפיה במשחק. היא בעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות (המכללה האקדמית תל־אביב–יפו), M.A בפסיכולוגיה קוגניטיבית ו־Ph.D בחינוך (אוניברסיטת תל אביב). כמו כן, היא בוגרת לימודי תעודה בטיפול במשחק (Play Therapy, אוניברסיטת בר־אילן), מדריכת מיינדפולנס לילדים (תוכנית 5465 של משרד החינוך) ובוגרת תוכנית ההסבה בפסיכולוגיה חינוכית (האוניברסיטה העברית).

קרן היא מעצבת שימושית (usability designer). במסגרת עבודתה בתעשייה בחברת הייטק ובאוניברסיטה הפתוחה עיצבה ממשקים וסביבות למידה ממוחשבות. זה יותר מעשור היא מרכזת קורס באוניברסיטה הפתוחה בתואר השני בחינוך, העוסק בעיצוב סביבות למידה ממוחשבות. בשנים האחרונות עוסקת בפסיכולוגיה של משתמשי רשת, בייחוד בקרב ילדים ובני נוער. קרן כתבה מאמרים שונים העוסקים באוריינות דיגיטלית, בחקר טכנולוגיות למידה ובהיבטים טכנולוגיים בחשיבה של ילדים.