מרחב הלמידה כולל נוכחות מוגברת של כלים דיגיטליים. כלים אלו כוללים סרטונים, פורומים, סביבות תרגול, מעבדות וירטואליות, משחקים, וכמובן, הרשת. כל פעולה במרחב הזה נשמרת ומהווה עדות לתהליכי הלימוד שנעשו. כיצד העקבות הדיגיטליים האלה עוזרים לנו להבין למידה?
הקורס נע במקביל בשלושה מימדים מהותיים בנושא זה.
הראשון הינו שאלות שאפשר לשאול עם מידע. לדוגמא, כיצד מתפתחות קהילות למידה? מהן אסטרטגיות מועילות, וכיצד תלמידים מנווטים את הלמידה שלהם? כיצד ניתן לאתר מראש אתגרים או תלמידים מתקשים, וכיצד לסייע להם? כיצד ניתן להעריך משאבים והוראה? מהי למידה משמעותית? כיצד למדוד מיומנויות ומוטיבציה? כיצד ניתן להתאים את ההוראה ללמידה באופן אישי? וכדומה.
המימד השני כולל את האספקט הטכנולוגי. מהם מאפיינים של נתוני למידה? מהן גישות לכריית נתונים? כיצד בינה מלאכותית תומכת בטיוב הוראה?
המימד השלישי עוסק בישום של פתרונות אלו. מה ההשלכות האתיות של בינה מלאכותית בלמידה – לדוגמא, למי שייך הדאטה, ועל מי האחריות לפעולה? בנוסף, נדון בתהליכי הטמעה. מה המכשולים העיקריים בפני שימוש רחב-היקף בכריית נתונים בלמידה?
בכל יחידת-לימוד בקורס נדון במשפחה אחרת של שאלות על למידה וגישות מענה עם מידע. בנוסף, נשוחח עם מומחים מהארץ ומהעולם על התשובות שלהם לאתגרים הרבים.
הקורס ייתן לכם ידע וכלים להבין את התחום, לגבש דעה, לזהות כיווני התפתחות, ולחשוב בצורה ביקורתית על השימוש של מידע לתמיכה בלמידה.
עדו חוקר כיצד ניתן לתמוך בסטודנטים ובתלמידים על מנת שיהיו לומדים ומדענים פוריים יותר. לשם כך, עדו מעצב סביבות למידה ממוחשבות התומכות בחשיבה מדעית, הסקת מסקנות, למידה מטעויות, ויצירתיות מחשבתית. בנוסף, עדו מפתח שיטות מדידה חדשניות העושות שימוש בעקבות הדיגיטליים שתלמידים מותירים אחריהם. בעבודתו עדו מכוון להקטנת הפערים בחברה על מנת להכין תלמידים לאתגרי העתיד ולקדם סביבה הוגנת ומתקדמת.
עדו השלים את לימודיו באוניברסיטת קרנגי מלון בארצות הברית ולאחר מכן היה ראש המכון לחקר הוראה ולמידה באוניברסיטת קולומביה הבריטית בקנדה. עדו שימש כחבר הועד המנהל של הארגון הבינלאומי לבינה מלאכותית בחינוך, והוא חבר בצוות המומחים של בחינות פיז״ה.