הקורס מתמקד בשילוב הגישה של למידה מהצלחות בהדרכה העשויה להיטיב ולקדם את מלאכת ההוראה. המדריכים שיישמו גישה זו בהדרכה יקפידו על הארת ההצלחות בהוראה בהתבסס על ניתוח ייצוגי הוראה של המורים המודרכים. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות הגישה של למידה מהצלחות, תוך קיום חקר רפלקטיבי אישי הן על אירוע הדרכתי שחוו והן על אירוע הוראה (שלהם כמורים) בו התנסו. בנוסף יחקרו המדריכים המשתלמים ייצוגי הוראה שונים תוך גילוי והארה של הצלחות הוראה הבאות בהם לידי ביטוי. בהמשך, המדריכים המשתלמים יערכו מפגש הדרכה שבו ינתחו ביחד עם המודרכים את ייצוגי ההוראה שלהם, “יגלו” את הצלחות ההוראה ויקיימו שיח פדגוגי רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה היוצאת מן ההצלחות. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.
הקורס מתבסס על הנחת היסוד כי שילוב הגישה של ‘למידה מהצלחות’ בהדרכה וגילוי ההצלחות במעשה ההוראה של כל מודרכת ומודרך, מחזקים את תחושת המסוגלות של המורים, ומהווים בסיס לשיח פדגוגי רפלקטיבי מקדם הוראה. במהלך הקורס יחשפו המדריכים המשתלמים לעקרונות הלמידה מהצלחות וליתרונותיה, תוך התנסות של חקר רפלקטיבי אישי בגישה זו. גישה זו מומלצת בחום ליישום במפגשי ההדרכה בכל תחום ותחום.
הגישה המוצעת – למידה מהצלחות – מאירה בזרקור את ההצלחות שבמעשה ההוראה.
מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.