שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

שילוב ‘למידה מהצלחות’ בהדרכה

בקורס תיחשפו לעקרונות הגישה של 'למידה מהצלחות' ותלמדו שלוש מתודות ליישום הגישה, במטרה לקדם את ההדרכה ואת ההוראה. בהמשך תקיימו מפגש הדרכה שבו תחקרו עם המודרכים אירועי הוראה-למידה תוך גילוי והארה של הצלחות. ולבסוף תכתבו רפלקציה על תהליך ההדרכה שבצעתם.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

שלב יישומי עבור גמול השתלמות באופן מקוון

השלב היישומי של הקורסים המקנה לגמול פתוח עבורכם החל מה – 01.12.22
המעוניינים לעבור לשלב היישומי מוזמנים להירשם בסיום פרק הלמידה.
הרישום ייסגר בתאריך 1.3.23
שימו לב –

  • כל חלק יישומי והגשת מטלה מקנה 10 שעות לצבירה לגמול.
  • כדי להיות זכאים לגמול עליכם להשלים לפחות שלושה קורסי מיקרו (30 שעות), בציון של 80 ומעלה בכל אחד מהקורסים בשנה זו, תשפ”ג.
    את העבודה בקורס יש להגיש לא יאוחר מ 16.4.23

ניתן לצבור את הקורסים לגמול עד סוף שנת תשפ”ג.

שימו לב ! השנה , בניגוד לשנים קודמות , השלב היישומי ילווה במנחה צמוד שיעמוד  לעזרתכם הן באמצעות קבוצת וואטסאפ, אליו תשויכו לאחר ההרשמה, הן במפגשי זום למענה על שאלות וכמובן בפורום המופיע במרחב הלמידה של סביבת ה MOODLE.
הקישורים ייפורסמו על ידי המרצה בקבוצה ובסביבת הלמידה . 

מידע מפורט ולשאלות אודות החלק היישומי בקורסי המיקרו לחץ כאן 

  • תכירו את עקרונות הלמידה מהצלחות ותרומת הגישה להדרכה ולהוראה וישתמשו ב"שפת ההצלחות" בהדרכה.
  • תקבלו כלים לזיהוי הצלחות בהוראה בהתבסס על ייצוגי הוראה, וידעו להשתמש בהצלחות בהוראה כ'מקפצה' לקידום ההוראה.
  • תוכלו לסייע למורים לגלות הצלחות בתהליכי הל"ה שלהם.
  • תקבלו מתודות להעצמת תחושת המסוגלות של המודרכים.
  • תהיו מסוגלים להוביל תהליכי חקר רפלקטיבי עצמי של למידה מהצלחה במפגשי ההדרכה.
  • יהיו בידכם הכלים ליישם את מתודת 'למידה מהצלחות' עם המודרכים.
  • מפגשי ההדרכה שתקיימו יהוו תהליך מקביל (מודלינג) למורים במטרה שיישמו את הגישה של למידה מהצלחות בהוראה בכיתה עם תלמידיהם.

הקורס מתמקד בשילוב הגישה של למידה מהצלחות בהדרכה העשויה להיטיב ולקדם את מלאכת ההוראה. המדריכים שיישמו גישה זו בהדרכה יקפידו על הארת ההצלחות בהוראה בהתבסס על ניתוח ייצוגי הוראה של המורים המודרכים.  בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות הגישה של למידה מהצלחות, תוך קיום חקר רפלקטיבי אישי הן על אירוע הדרכתי שחוו והן על אירוע הוראה (שלהם כמורים) בו התנסו. בנוסף יחקרו המדריכים המשתלמים ייצוגי הוראה שונים תוך גילוי והארה של הצלחות הוראה הבאות בהם לידי ביטוי. בהמשך, המדריכים המשתלמים יערכו מפגש הדרכה שבו ינתחו ביחד עם המודרכים את ייצוגי ההוראה שלהם, “יגלו” את הצלחות ההוראה ויקיימו שיח פדגוגי רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה היוצאת מן ההצלחות. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.

הקורס מתבסס על הנחת היסוד כי שילוב הגישה של ‘למידה מהצלחות’ בהדרכה וגילוי ההצלחות במעשה ההוראה של כל מודרכת ומודרך, מחזקים את תחושת המסוגלות של המורים, ומהווים בסיס לשיח פדגוגי רפלקטיבי מקדם הוראה.  במהלך הקורס יחשפו המדריכים המשתלמים לעקרונות הלמידה מהצלחות וליתרונותיה, תוך התנסות של חקר רפלקטיבי אישי בגישה זו. גישה זו מומלצת בחום ליישום במפגשי ההדרכה בכל תחום ותחום.

הגישה המוצעת – למידה מהצלחות – מאירה בזרקור את ההצלחות שבמעשה ההוראה.

  • :
  • :
  • :
    עצמאי
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

הגר אור

משרד החינוך

מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.