שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

ביופיליה: הכרת הטבע והסביבה

הטבע שסביבנו הוא מדהים ומורכב - הכל קשור האחד בשני. הקורס הכרת הטבע והסביבה עוסק בהוראת המדעים באמצעות הסביבה החוץ כיתתית כמכשיר לימודי במתחם הביופיליה.
icon-degrees
icon-price
long course
3 | 9
video play

  • הכרת הטבע והסביבה דרך התפתחות החיים מהמים אל היבשה והשפעת האדם על הסביבה.
  • ייצור קשרים בין תחומי דעת מדעיים שונים ולהדגים את הרלוונטיות של תחומים אלו לעולמם של התלמידים.
  • פיתוח מיומנויות חשיבה מדעיות במסגרת למידת התכנים (הגישה המשלבת).
  • הכרת פדגוגיות חדשניות להוראת הדיסציפלינות המדעיות בשביל לבצע הטמעה בבתי-הספר.
  • פיתוח מרחבים ללמידת חקר של מדעי החיים בתוך בתי הספר.

הקורס הכרת הטבע והסביבה עוסק בהוראת המדעים באמצעות הסביבה החוץ כיתתית כמכשיר לימודי במתחם הביופיליה.
משמעות הביופיליה הינה היכולת להתפעל ולהתחבר אל הטבע. תפקיד המתחם הוא לדמות את הסביבה החוץ כיתתית בלא תלות בעונות השנה, תוך זימון סביבות שונות, המשמרות את תחושת היציאה לסביבה הקרובה.
ההוראה במתחם הביופיליה מאפשרת הדגמות של העקרונות ההוראתיים וכיצד הם ניתנים ליישום בכל מקום ובכל סביבת לימודים.

לינקדאין
פייסבוק

ד”ר מיטל שבת-סימון

ראש החוג למדעים וביולוגיה
המכללה האקדמית תל-חי

את אהבתי למקצוע הביולוגיה גילית בימי התיכון עם מורה מדהימה אשר לימדה אותנו לחקור, לשאול שאלות, עוררה בנו סקרנות וגרמה לי לרצות לדעת עוד ועוד.
לאחר הצבא ההמשך היה ידוע, תואר ראשון במדעי החיים. בתואר זה נחשפתי להמון מידע מעניין בנושאים מגוונים אשר כולם קשורים לחיים בכדור הארץ. לאחר מחשבות רבות החלטתי להתמחות במערכת העצבים המרכזית של גוף האדם. ואכן נרשמתי לתואר שני בניורוביולוגיה. לאחר מכן המסלול היה די ברור – דוקטורט בניורוביולוגיה ואף פוסט דוקטורט בתחום.

מערכת העצבים המרכזית של האדם היא כל כך מורכבת שניתן לחקור אותה שנים רבות, ואכן הרבה חוקרים בעולם ובארץ מתעניינים וחוקרים מערכת זו.
לאחר הפוסטדוקטורט בארצות הברית חזרתי לישראל עם רצון לעסוק הן במחקר והן בהוראה. נרשמתי לתואר שני בהוראת המדעים והתחלתי ללמד בתיכון ובמקביל לעבוד במחקר באונ’ תל אביב.

בנוסף להוראה בתיכון לימדתי במספר מכללות בארץ והתאהבתי במקצוע ההוראה.
הדרך לאוהלו נסללה בהנאה רבה והנה אני כאן ראש החוג למדעים וביולוגיה, מרצה וחוקרת, מכינה את הדור הבא של המורים אשר יפיצו אהבתם למקצוע בכל הארץ.

ד”ר רקפת שרון

יוצרת ורכזת הקורס
המכללה האקדמית תל-חי

חוקרת בכירה במיגל מכון למחקר מדעי בגליל- מו”פ (מחקר ופיתוח חקלאי) צפון בתחום פיתוח פתרונות אקולוגים מבוססי התנהגות למזיקים בחקלאות
מרצה בכירה במכללת אוהלו לאקולוגיה, זואולוגיה וסמינר מדעי.
השכלה אקדמית
B.Sc- האוניברסיטה העברית-הפקולטה לחקלאות, רחובות, מדעי החיים- חקלאות, בעלי חיים, מגמת מעלי גירה.
M.Sc- טכניון, חיפה, אנטומיה ופיסיולוגיה של דו-חיים, התאמות פיסיולוגיות והתנהגותיות לסביבה.
Ph.D- טכניון, חיפה, מגוון, חסרי חוליות, השפעת גורמי סביבה, פירוק חומר אורגני
Post-Doc- מנהל המחקר החקלאי, יחסי חרק-צמח וגורמי משיכה.
השכלה נוספת:
תעודת הוראה ממכון מופ”ת- הוראת מורי מורים דיסציפלינארים
תעודת מתכנן סביבתי מארגון הפרמהקלצ’ר הישראלי – תכנון סביבתי
תעודת פיקוח מזיקים משה”מ – מחלות ומזיקים בגידולים חקלאים
תעודת הדברה ביולוגית מביו-בי- הדברה ביולוגית ומשולבת

מיטל שינבאום

גרפיקאית
המכללה האקדמית תל-חי