הקורס מתמקד באחת הדרכים לקיום שיח משוב רפלקטיבי במפגש ההדרכה, בעקבות צפייה בשיעור מצולם של המודרך/ת במטרה לקדם את ההוראה. בחלקו הראשון של הקורס ילמדו המדריכים המשתלמים את עקרונות שיח המשוב הרפלקטיבי בעקבות צפייה בשיעור, תוך חשיפה למפת ממדי ההוראה, ויקבלו מודל לקיום השיח. בהמשך, המדריכים המשתלמים יכינו את המודרך/ת לקראת שיעור הצפייה, יצפו ויצלמו את השיעור (או רק יצפו בשיעור המצולם), יערכו מפגש הדרכה שבו יצפו עם המודרך/ת (או קבוצת המודרכים) בקטע נבחר מהשיעור המצולם ויקיימו שיח משוב רפלקטיבי למטרות קידום ההוראה. ולבסוף יכתבו סיכום רפלקטיבי של תהליכי ההדרכה.
הקורס מתבסס על שתי הנחות עיקריות:
מדריכים נדרשים להיכנס לצפות בשיעורים ולקיים דיונים בעקבותיהם (על פי חוזר מנכ”ל). על מנת שהדיון בעקבות הצפיה בשיעור יהיה אפקטיבי ככל האפשר מוצע למדריכים שימוש במודל השיח הרפלקטיבי בעקבות שיעור מצולם. המודל המוצע שם את מעשה ההוראה במרכז, מזמן שיח בלתי שיפוטי ולמידה משותפת של כל הנוכחים בשיח. מודל השיח ההדרכתי הרפלקטיבי מהווה אף מודולינג לשיח הוראה רפלקטיבי אותו נשמח שהמורה יישם בהמשך בכיתתו.
מדריכה ארצית באגף עובדי הוראה בתפקידי הדרכה, משרד החינוך.
מרצה בסמינר הקיבוצים ובעלת תואר ראשון בתחום שילוב אומנויות בחינוך ותואר שני במדעי היהדות – ספרות עברית ומגדר.
מוכרת כ’מומחית בתחומה’ מטעם משרד החינוך, בתחומי הפדגוגיה הדיגיטלית, פיתוח קורסים מקוונים והדרכה.