The application phase of the courses that provide a reward is open for you as of - 01.12.22
Those interested in moving to the application phase are invited to register at the end of the learning chapter.
Registration will close on 1.3.23
pay attention -
In order to be entitled to a reward, you must complete at least three micro courses (30 hours), with a grade of 80 or higher in each of the courses this year.
The work in the course must be submitted no later than 16.4.23
The courses can be accumulated for repayment until the end of the 2018 academic year.
pay attention ! This year, unlike previous years, the application phase will be accompanied by a close supervisor who will be there to help you both through a WhatsApp group, to which you will be associated after registration, and in Zoom meetings to answer questions and, of course, in the forum that appears in the learning space of the MOODLE environment.
The links will be published by the lecturer in the group and in the learning environment.
Detailed information and questions about the applied part of the micro courses click here
שגיאות הן חלק מובנה מתהליך הלמידה במתמטיקה וחלקן מוכר למורים תחת המושג “שגיאות אופייניות”. לא מודבר בשגיאות הנגרמות מחוסר תשומת לב או בילבול, אלא שגיאות הנובעות מתפישות של תלמידים לגבי מושגים ופעולות מתמטיות. היכולת של המורה להכיר את סוגי הבעיות ולזהות אותן היא כלי חשוב שיכול לקדם את תהליכי הלמידה בכיתה. מורה המעלה בפני התלמידים קונפליקטים קוגניטביים שמקורם בשגיאות, מסייע להבניית ידע מתמטי חדש אצל תלמידיו. השלב הראשון בתהליך, אותו נלמד בקורס זה, הוא איתור מקורן של שגיאות של תלמידים בנושא שטחים באמצעות מודלים שמציגים מיון שגיאות שכיחות בכיתה.