שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

אפשר להפסיק את הפרות המשמעת בכיתה!

בקורס יוגדרו סוגים שונים של הפרות משמעת שכיחות בכיתה. יוצגו גורמים להפרות משמעת ברמת התלמיד, המורה והכיתה. יוצגו אסטרטגיות לצמצום שכיחות הפרות המשמעת בכיתה ונלמד משחק שאפשר להפעיל בכיתה שמעודד התנהגות טובה.
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
1 שעות בשבוע
קורס VOD
קורס VOD
video play

גמול השתלמות באופן מקוון

קורס זה זמין ופתוח ללמידה בלבד (הקורס אינו כולל חלק יישומי וצבירת גמול השתלמות באופן מקוון)

מה נלמד?

  • הלומדים ימפו סוגים של הפרות משמעת.
  • הלומדים יבינו מהם הגורמים להפרות משמעת.
  • הלומדים יזהו טעויות נפוצות בטיפול בהפרות משמעת.
  • הלומדים יכירו גישות שונות לטיפול בהפרות משמעת.
  • הלומדים ילמדו את משחק ההתנהגות הטובה.

תיאור ארוך

עיקר פעילותם של מורים בכיתה מתמקד בהקניית חומר הלימוד ובניהול אפקטיבי של התנהגות התלמידים. שני תחומים אלו – הוראה וניהול כיתה – חושפים את המורים בכל רגע ורגע לאתגרים, קשיים, כישלונות והצלחות. ניהול כיתה הכרחי על מנת ליצור אקלים בטוח ויעיל, אשר מאפשר תהליכי הוראה ולמידה אפקטיביים. להפרות משמעת  בכיתה השלכות קשות כמו, פגיעה ברמת המוטיבציה ללמידה, יצירת אווירה של פחד ומתח, לחץ ופגיעה ביחסי מורים-תלמידים. קיים קושי להגדיר הפרות משמעת נפוצות, כיוון שהגדרת המושג תלויה בתרבות, סביבה והקשר.

ניתן להבחין בהפרות משמעת ראשוניות המאופיינות על ידי דפוסי התנהגות שאינם תואמים את הגיל הכרונולוגי וההתפתחותי של הילד או שתדירותם גבוהה  מהנורמה. לעיתים ייתכן שילוב בין מספר התנהגויות, כאשר כל אחת מהן לעצמה איננה מהווה הפרת משמעת, אך קיבוצן יחד יוצר בעיות התנהגות. בנוסף, ישנן הפרות משמעת משניות שהן ישנה התנהגות מתריסה.

ישנם גורמים רבים להפרות משמעת אך באופן כללי ניתן לחלקם לשלושה ממדים:  גורמים ברמת התלמיד וקבוצת השווים, גורמים ברמת המורה וגורמים ברמה משפחתית ובית ספרית.

למרות הגורמים השונים, עדיין למורה ישנה השפעה רבה על שכיחות הפרות המשמעת בכיתה. מורים עלולים להגביר את שכיחות הפרות המשמעת אם הם שואלים את התלמיד המפריע: “למה אתה מתנהג ככה?”, כשמורה מגביר את חומרת התגובה שלו להפרות המשמעת, כשמורה כועס במקום ללמד מהי ההתנהגות הצפויה, כאשר מורה נוזף במקום לשבח התנהגות נאותה.

על מנת לצמצם הפרות משמעת מורה צריך לעבור מהפעלת גישה רה-אקטיבית להפעלת גישה פרו-אקטיבית.

דוגמה לגישה פרו-אקטיבית היא משחק ההתנהגות הטובה (Good Behavior Game – GBG ). זהו משחק שמאפשר גם לצמצם הפרות משמעת וגם לקדם התנהגות פרו-חברתית באמצעות יצירת תלות הדדית בין התלמידים שתומכים זה בזה להתנהג על פי הדרישות. זו פרקטיקה שנחקרת כבר מעל 40 שנים, ומוכחת כאפקטיבית במחקרים רבים. את משחק ההתנהגות הטובה ניתן לשחק פעם או פעמיים ביום למשך מספר דקות, והאפקטיביות היא ארוכת טווח. תלמידים שמשחקים את משחק ההתנהגות הטובה משפרים יכולת ויסות רגשי, שליטה עצמית, יחסים חברתיים ואחריות.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • תאריך סיום
    תאריך סיום:
    01/07/2023
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    1 שעות בשבוע
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק