הדעה שהתחפשה

איך לזהות דעה שהתחפשה (תחבולות לשוניות) על מנת להבחין בין עובדה לדעה?
Course
Free
1 Hours
VOD Course

What Will You Learn

  • זיהוי אמצעים לשוניים שיעזרו לתלמידים להבחין בין עובדה לבין דעה
  • שימוש בפעילות בכיתה בה התלמידים חוקרים את הטקסט

Description

תלמידים רבים מתקשים לזהות בטקסט את דעתו של הכותב או הדובר ולהבחין בינה לבין עובדות המוצגות בטקסט. כשהדעה כתובה במפורש (לדוגמא- לדעתי, אני סבור וכו’) קל יותר לתלמידים להפריד בין העובדות בטקסט לבין דעתו של הכותב או הדובר. אך במקרים רבים הוא משתמש באמצעים לשוניים מגוונים על מנת לטשטש את דעתו. הוא מנסח אותה כך שתהיה דומה להצגת עובדה, במטרה לשכנע את הקוראים בצדקתו. לכן נקראה לדעה כזו “הדעה שהתחפשה” לעובדה. במקרים אלה משימת הזיהוי בין עובדה לדעה מאתגרת יותר.
בקורס נראה כיצד יכולים התלמידים לחקור טקסט, לזהות בתוכו את הדעות הנסתרות ובעזרתן להתייחס לכתוב בצורה ביקורתית מתוך הקשר.

  • Main Academic Institution:
  • Price:
    Free
  • End Date:
    01/07/2023
  • Duration:
    1 Hours
  • Prior Knowledge:
    No Prior Knowledge
Let's Share This