اختار اللغة
تسجيل الدخول \ اشتراك
كتالوج
اتصل بنا

אקלים גן רגשי אמפתי כמקדם יכולות ויסות של ילדים

כל ילד הוא בעל נטיות אישיות וסגנון רגשי מולד, שמשפיעים על התנהלותו הרגשית והתנהגותו בקבוצה. כל ילד מביא איתו לגן גם השפעות שספג בסביבה הביתית. בקורס זה נלמד כי בכוחם של הסביבה החינוכית ואקלים הגן להשפיע, לכוון ולווסת במידה ניכרת את הביטויים הרגשיים וההתנהגותיים של הילדים.
دوره
مجانا
1 ساعات
بالطبع VOD

مكافأة التدريب عبر الإنترنت

هذه الدورة متاحة ومفتوحة للتعلم فقط (لا تتضمن الدورة الجزء التطبيقي وتراكم مكافأة التدريب عبر الإنترنت)

ماذا سوف نتعلم؟

  • מהו אקלים רגשי חיובי ואיכותי בגן?
  • כיצד אקלים רגשי חיובי משפיע על ילדים עם קשיי ויסות והתנהגות?
  • מהם המאפיינים של ילדים עם בעיות התנהגות?
  • כיצד הצוות החינוכי יכול לקדם אקלים רגשי המקדם יכולות ויסות רגשי והתנהגותי של ילדים?
  • איך מנהלים בגן רגשות קשים וסוערים במיוחד?
  • יינתן ארגז כלים לקידום אקלים רגשי אמפתי מתוך התוכנית ללמוד לחיות ביחד.

وصف

הקורס הוא טעימה של תכנים מהתוכנית “ללמוד לחיות ביחד”, למניעת אלימות ולקידום היכולת הרגשית-חברתית בגן. התוכנית פותחה במסגרת לימודי מוסמך לגיל הרך (“תוכנית שוורץ”) בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית, ומתוארת בפירוט בספר לא נולדים אלימים – החיים הרגשיים והחברתיים של ילדים בגיל הרך (רוזנטל, גת וצור, 2008, תל אביב: הקיבוץ המאוחד). ניתן ללמוד את התוכנית בהרחבה בהשתלמות חווייתית לצוותים חינוכיים. התכנים בקורס זה מבוססים על מאמרה של ד”ר ליהי גת, “א”ב ליצירת אקלים רגשי אמפתי בגן – ללמוד לחיות ביחד בקבוצה”.
“אקלים הוא מונח שמאפיין חיי קבוצה: בכל סביבה קבוצתית שבה בני אדם שוהים ביחד באופן קבוע ולאורך זמן – הולך ומתגבש ‘אקלים’ מסוים, המבטא את האווירה המורגשת בקבוצה (Evans, 2009). כך הדבר בקבוצות של מבוגרים וכך גם בקבוצות של ילדים. האקלים הקבוצתי משפיע על האופן בו חברי הקבוצה מגיבים ומתייחסים זה לזה. כך למשל, האקלים יכול להיות מאופיין כ’חמים’ או ‘קר’, ‘נינוח’ או ‘מתוח’, ‘תומך’ ו’מקבל’ או ‘תחרותי’ ו’תוקפני’, ובכך הוא מאפיין בהכרח גם את מערכות היחסים בקבוצה. במונח ‘אקלים רגשי’ יש התייחסות לרגשות בגן, ולאופן בו הצוות החינוכי מנהל את הרגשות: • איך מגיבים לרגשות המתחוללים בקבוצה מידי יום? • איך משתתפים ביחד עם הילדים בחוויות הרגשיות והחברתיות שלהם? • איך מנהלים בגן רגשות קשים וסוערים במיוחד? • איך מדברים בגן על רגשות? המטאפורה המטאורולוגית של ‘אקלים רגשי’ מתאימה מכיוון שאקלים הוא מונח רחב יותר ממזג אויר. ביום מסוים יכול להיות גשום או קר או חם במיוחד, אבל ‘אקלים’ מתייחס למה שטיפוסי ואופייני, מעבר ליום זה או אחר. כך הדבר גם בגן: האקלים הרגשי מספר לנו על הטון הרגשי הבולט בגן ועל הדפוסים הטיפוסיים בניהול החיים הרגשיים בקבוצה – מעבר לאירוע מסוים או למצב רוח חולף. המטאפורה המטאורולוגית מזכירה לנו גם שמזג אוויר קשה צפוי בכל אקלים, וכך גם בכל גן. סערות יתרחשו מפעם לפעם, השאלה היא איך ראוי להגיב אליהן על מנת להבנות בגן חוויה רגשית מוגנת?

  • المؤسسة الرئيسية:
  • سعر:
    مجانا
  • معدل التعليم:
    עצמי
  • تاريخ الانتهاء:
    01/07/2023
  • طول الدورة:
    1 ساعات
  • لغة الدورة:
    עברית
  • لغة الترجمة
    لغة الترجمة:
    עברית
  • شهاده:
    אין תעודה
  • الائتمان الدراسي:
    ללא קרדיט אקדמי
  • معرفة سابقة:
    دون معرفة مسبقة
دعونا نشارك هذا