שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

מבוא לרב תרבותיות

קורס זה הינו מסע בעולם הרב תרבותי שבו תיחשפו לאחר ותכנסו לנעליו באמצעות טכנולוגיות מתקדמות (עולם וירטואלי), סימולציות ומשחקי תפקידים. נשים דגש על המקום של רב תרבותיות במערכת החינוך ופיתוח אמפטיה אצל הסטודנטים.
icon-degrees
icon-price
long course
4 | 8
video play

  • תעסקו בזהות אישית, קבוצתית ומה הקשר בין הזהות שלנו והחברה הסובבת אותנו
  • תבחנו האם רב תרבותיות היא עובדה קיימת או ערך בחברה, ותלמדו על יתרונות המגוון.
  • תדונו לעומק בדילמות של רב תרבותיות בעולם הגלובלי ותכירו נקודות מבט שונות לגבי אותן סוגיות.
  • תלמדו על אמפתיה וכיצד ניתן לטפח אמפתיה בין קבוצות.
  • תעסקו בריבוי תרבויות בכיתות, הנטייה לחלוקה לקטגוריות בכלל ובין תלמידים בפרט והדרכים להתמודד אתה.
  • תדונו בהיבטים של שפה, שפת אם והקשר בין שפה ותרבות.
  • תבחנו כיצד כל הסוגיות שעסקנו בהן באות לידי ביטוי בחברה הישראלית.

קורס זה יהיה שונה מכל קורס שלמדת עד היום הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט הטכנולוגי! המשימות והפעילויות בקורס מתרחשות בתוך עולם וירטואלי ייחודי. עד עתה הדגש בקורסים בנושא רב תרבותיות הפגישו את הלומד עם האחר באמצעות סרטים, סיפורים ומאמרים. אך לא נתנה האפשרות להכיר את האחר באופן אישי ואף להיכנס לנעליו. בקורס זה בכדי להכיר את האחר ולהיחשף לתרבויות שונות נכיר את נושא הרב תרבותיות מזויות שונות, נכנס לעולם וירטואלי שבו ניפגש עם אנשים שונים ונכיר את עולמם. ניישם זאת באמצעות סימולציות מגוונות וננתח מקרים מהחיים. אתם תעבדו בשיתופיות במהלך הקורס עם קבוצות של 6 סטודנטים מתרבויות שונות. כל קבוצה תקבל אי וורטואלי וביחד תבנו ידע. תעשו את המשימות הכוללות סימולציות ומשחקי תפקידים. בכל יחידת לימוד נרחיב את הנושאים מהספרות האקדמית ונדבר על השלכות וישום בתחום החינוך. במהלך היחידות תתבקשו לעשות רפלקציה ותחלקו את החוויות עם הקבוצה.

בקורס זה כל החומרים זמינים [סרטונים וכ”ו] אך חלק חשוב בקורס שהוא הלמידה החווייתית בעולמות וירטואליים יש לה עלות כספית, כל מי שנמצא בהסדר של המכללות אינו משלם על השתתפותו אך כל אלו מכם שרוצים להפיק את המקסימום מהקורס יצטרכו לשלם סך של 700 ש”ח בכדי להיכנס לכל תכני הקורס סימולציות ומשחקי תפקידים בעולם הווירטואלי  ובכך יתאפשר לכם לקבל תמיכה טכנית, ציון ותעודת סיום של הקורס. לחצו להרשמה !

  • :
  • :
  • :
    מונחה
  • :
    30/06/2024
  • :
    4 | 8
  • :
    עברית
  • :
    עברית
    אנגלית
    ערבית
  • :
    תעודה בתוספת תשלום
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

ד”ר איילין חוטר

מרצה
Talpiot College

ראש הפרוייקט: ד”ר איליין חוטר חלוצה בהוראה שיתופית משנת 1995. מרצה בכירה במכללת תלפיות בחולון בו היא מלמדת ומרכזת את התכנית לתואר שני בהוראת אנגלית כשפה בינלאומית. בשנת 2001 היא ארגנה והובילה בשיתוף את הכנס הבינלאומי הראשון המקוון למורי מורים. היא ייסדה בשיתוף את מרכז TEC (טכנולוגיה חינוך ושונות חברתית) בשנת 2005. כיום היא מובילה את הפדגוגיה החדשנית של המרכז והיא עומדת בראש צוות המפתח עולמות ווירטואלים . איליין נתנה הרצאות וסדנאות בכל היבשות בעולם והיא בוגרת פולברייט

ד”ר אילן נגר

מרצה
Talpiot College

טכנו – פדגוג של הקורס. ד”ר למנהל ומדיניות החינוך, מרצה בחוג לחינוך במכללת חמדת הדרום, עוסק בתחום של שילוב התקשוב בהוראה משנת 1991. מדריך ומנחה משרד החינוך לתקשוב בהוראה, מעביר השתלמויות מורים ומורי מורים בתחומים שונים כולל תחומי היוזמה והחקר [מורה יוזם ומורה חוקר את עבודתו] במכללות להוראה ובמכון מופת. עוסק במחקר בתחומים הבאים: למידה שיתופית [קהילות למדיה וירטואליות], הוראה ולמידה מקוונת, רב תרבותיות

ד”ר מנאל יזבק אבו אחמד

מרצה
Talpiot College

מרצה בקורס מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לאנגלית במכללת סכנין, ניהלה יום TEC הבינלאומי השנתי המתוקשב במשך שנתיים , חברה במרכז TEC ומנהלת פרויקט ACCESS שמופעל ע”י השגרירות האמריקאית. היא מומחית בהוראת אסטרטגיות בסביבה רב תרבותית ויחסים בינלאומיים. במשך תשע שנים, היא מלמדת קורס מתוקשב משותף ״התיחסות לרב תרבותיות בכיתה״ בנושא רב תרבותיות ופתרון קונפלקטים בין סטודנטים ערבים במכללת סכנין וסטודנטים יהודיים במכללת דוד ילין בירושליים. היא גם מנהלת קורס TEC המתוקשב שנקרא ״מסע בין תרבויות באמצעות ספרות אנגלית״ יחד עם עוד ארבע מרצות ממכללות שונות בארץ. ד”ר יזבק- אבו אחמד היתה באונברסיטת מישגן, אן ארבר, במסגרת הפוסט דוקטור והיא מלמדת קורס מתוקשב משותף איתם תחת הכותרת ״הבנה גלובלית״. היא גם חברה בפרויקט ה TEMPUS הבינלאומי השישי שכותרתו “פיתוח והערכת תוכניות לימודים חדשות בנושא רב תרבותיות”, פרויקט ERASMUS CURE תחת הכותרת ״אזרחות פעילה״ ופרויקט ERASMUS SILICE תחת הכותרת ״פיתוח יוזמות חברתיות וכלכליות״ . ד”ר מנאל יזבק- אבו אחמד קיבלה שני מענקי מחקר ממכון מופת (2010/11, 2016/7) ומלגת פוסט דוקטרט מקרן פולבראיט. תחומי המחקר שלה הם: למידה שיתופית ורב תרבותיות בסביבות מתקדמות, הבנת האחר, שינוי עמדות.

ד”ר נעה שפירא

מרצה
Talpiot College
מדריכה ומסייעת פדגוגית מנהלת תוכן ופיתוח בצוות אזרחות, חינוך אזרחי וחיים משותפים במרכז לטכנולוגיה חינוכית. אחראית על פיתוח תכנים דיגיטליים ועל קורסים של התפתחות מקצועית למורים, בנושאים כמו התמודדות עם גזענות, הגנה על זכויות האדם, טיפוח אמפתיה בין קבוצתית, וחיים משותפים בישראל. התזה בנושא: רב תרבותיות, דמוקרטיה ואלימות בבתי ספר בישראל. הדוקטורט בנושא: פיתוח אמפתיה בין קבוצתית בסביבת למידה מקוונת. בנוסף, מרצה במכללת אורנים בחוג למדעי החברה ובמכללת כנרת בחוג לחינוך וקהילה.

ד”ר אימאן נחאס

Talpiot College

מרצה בקורס מרצה במכללה הערבית חיפה, ראש החוג לחינוך ורכזת אוריינות אקדמית במכללה בנוסף מדריכה פדגוגית בתחום החינוך המיוחד. סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת ת”א בנושא העברה בין דורית של זכרון קולקטיבי ואת הפוסט דוקטורט במכון מופ”ת בנושא רב תרבותיות במכללות להכשרות מורים

ד”ר אמאל אבו סעד

מרצה
Talpiot College

מרצה בקורס ראש תכנית הכשרת גננות במגזר הבדואי וחברת הצוות בתכנית הלימודים של שנה א’ במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תואר שלישי קיבלה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב במחלקה הבין תחומית של רפואה והוראת מדעים. ושא הדוקטורט: חקר הוראת נושאים בתורשה וגנטיקה בהקשר של תופעת נשואי קרובים ומחלות גנטיות בחברה הבדווית

 

ד”ר גולדשטיין אולז’ן

מרצה
Talpiot College

מרצה בקורס ראש ביה”ס ללימודים מתקדמים וראש התכנית לתואר שני “חינוך בעידן טכנולוגיות מידע” במכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי בבאר-שבע. תחומי מחקר: שילוב טכנולוגיות מידע בחינוך ובהכשרת מורים, חקר רשתות חברתיות, אינטרנציונליזציה בהשכלה גבוהה, הערכת תכניות להכשרת מורים, שילוב הגישה של למידה מבוססת פרויקטים בהוראה ותהליכי הפצת חדשנות במוסדות חינוך. בין השנים 2007–2015 הובילה את רשת עמיתי מחקר שהתמקדה בהערכת היישום של התכנית הלאומית להתאמת המכללות לדרישות החינוך במאה ה-21.

ד”ר נעמי יוספברג

מרצה
Talpiot College

מרצה בקורס מרצה לפילוסופיה פוליטית ולפילוסופיה של החינוך במכללת סמינר הקיבצוים (בגמלאות).

ד”ר ענת רגב לדאני

מרצה
Talpiot College

מרצה בקורס מדריכה פדגוגית, מרצה ומנחת סטאז’ במכללה האקדמית לחינוך, אוהלו. בעבר: רכזת הדרכה פדגוגית ורכזת תכנית המצוינים. מנחה השתלמויות מורים, במרכזים לפיתוח סגלי הוראה. מנהלת קורס בלמידה חוץ-כיתתית, הכשרת רכזי טיולים לבתי ספר, במסגרת תכנית המצוינים הארצית של המכללות האקדמיות להכשרת מורים. תואר ראשון: לימודי א”י והיסטוריה, כולל מורת-דרך, במכללת בית- ברל. תואר שני: תהליכים בחינוך, באוניברסיטה העברית, ירושלים. תחומי עניין והוראה: הכשרת מורים-דידקטיקה, מדידה והערכה בחינוך, לימודי א”י, חינוך לדמוקרטיה, מחוננות ומצוינות

ד”ר רינה ריינר

Talpiot College

מרצה בקורס מרצה בכירה במכללה האקדמית תלפיות בחולון בתחומים של הוראת אנגלית כשפה שניה. וכתבה את התכנית לתואר שני במכללה בנושא “אנגלית כשפה בינלאומית” שכבר נכנס לשנתו השלישית היא מרצה גם בנושא של חינוך בחברה רבת תרבויות וחברה במרכז TEC. כתבה שלושה ספרים: עזות שבקדושה: תיאטרון נשים דתיות בישראל (2007) שזכה במלגת תרגום מטעם המרכז לחקר נשים יהודיות באונ’ ברנדייס. הגרסה המעודכנת באנגלית יצאה ב2011, כספר מקוון מטעם אוניברסיטת ברנדייס. ב2017 יצא ספרה השלישי כשניפגש אספר הכול: על מכתביה של ריינה דה פריס – ספיר 1945 -.1946. תואר ראשון: אונ’ בר אילן , החוג לאנגלית תואר שני: אונ’ תל אביב , החוג לתיאטרון תואר שלישי: אונ’ העברית : החוג לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה. תחומי עניין והוראה: חינוך, רב תרבותיות תיאטרון ככלי חינוכי , הוראה יצירתית, ספרות אנגלית .

ד”ר מירי שיינפלד

מרצה
Talpiot College

מרצה בקורס ראש מרכז TEC, מכון מופ”ת ומרצה בתואר השני בטכנולוגיה בחינוך בסמינר הקיבוצים. עוסקת במחקר ובהוראה בתחומים הבאים: למידה שיתופיות, הוראה ולמידה מקוונת, עולמות וירטואליים וחינוך לרב-תרבותיות