שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

אתגרי החינוך בעידן הפוסטמודרני

האם יש עדיין הצדקה לבית הספר? מי קובע מה ללמד? מה התוקף של חינוך לערכים? ולמה שתלמידים ישתפו פעולה? בקורס נברר מהו פוסטמודרניזם ומהם האתגרים שהוא יוצר לאנשי חינוך. נבחן דרכי התמודדות, ונציע מענה לשאלה: למה לבוא לבית הספר? למה ללמוד? למה ללמד?
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
4 שעות בשבוע | 14 שבועות
video play

כיצד ניתן לקבל קרדיט אקדמי בגין הקורס?

לרישום מוזל (205 ₪ בלבד) באתר המכללה לחצו כאן.
הקורס המקוון כולל תוכן אקדמי, אך אינו מקנה בפני עצמו קרדיט אקדמי.
על מנת לצבור קרדיט אקדמי יש להירשם לקורס באתר המכללה ולעבור בהצלחה בחינה אקדמית הנערכת במכללה האקדמית בית ברל.

  • לומדים חיצוניים אשר יירשמו לקורס המקוון ויהיו מעוניינים להירשם בעתיד כסטודנטים מן המניין למכללה האקדמית בית ברל יהיו זכאים לפטור מדמי התשלום בשנת הלימודים העוקבת.
  • מתעניינים בלימודים אשר ילמדו בקורס הנ”ל ויירשמו ללימודים במכללה יהיו זכאים לקבל קיזוז שכ”ל בגין נ”ז שביצעו.

כדי לקבל את ההטבות ואת הקרדיט האקדמי, יש להירשם באתר המכללה האקדמית בית ברל.

מה נלמד?

  • הלומדים יכירו את אפיוני התרבות הפוסטמודרנית.
  • הלומדים יבינו את הרעיונות המרכזיים של הפילוסופיה הפוסטמודרניסטית (ניטשה ופוקו) והאג'נדה הפוסטמודרנית (רב תרבותיות).
  • הלומדים יכירו ביטויים מרכזיים של משבר החינוך (בעיית המטרות, התכנים, הסמכות).
  • הלומדים יבחינו בין מספר דרכים מרכזיות להתמודדות של אנשי חינוך עם תכני המשבר.
  • הלומדים יגבשו עמדה אישית לגבי דרך ההתמודדות המועדפת לדעתם.

תיאור ארוך

אומרים שמשבר החינוך קשור לפוסט מודרניזם. למה העידן הזה הביא איתו משבר בחינוך?
מה הוא בדיוק המשבר הזה? למה כל כך קשה היום למורים לבסס את הסמכות שלהם בכיתה?
ולמה נראה שבלתי אפשרי להחליט אילו תכנים ללמד, ולאילו ערכים אנחנו רוצים לחנך?

בקורס נבקש להבין לעומק את הגורמים והביטויים של משבר זה, ונבקש לסייע לאנשי חינוך בהתמודדות איתו.

הקורס כולל 3 חלקים:

בחלק הראשון נכיר את הפוסטמודרניות כתופעה התרבותית ואת הפוסטמודרניזם כפילוסופיה וכאג’נדה פוליטית.
בחלק השני נברר כיצד עידן זה מאתגר את החינוך באופנים רבים: בערעור ההצדקה של מטרות החינוך ושל תכניות הלימודים, בערעור הביסוס של הידע הנלמד, בחוסר ההתאמה של אופני הלימוד, ובאובדן הלגיטימציה של הסמכות החינוכית .
בחלק שלישי והעיקרי של הקורס נבחן גישות שונות ודרכי התמודדות שונות עם האתגרים שזוהו, ביניהן דרכים המבקשות לעמוד בפרץ ולהגן על החינוך מפני האיום הפוסטמודרני, אחרות המנסות לשנות את החינוך ולהתאימו למאפיינים הפוסטמודרניים של המציאות, ובתווך אלה המבקשות לאמץ כלים פוסטמודרניים לחיזוק ערכים מודרניסטיים.
הקורס מיועד בעיקר לסטודנטים להוראה ולמורים ועובדי חינוך והוראה בפועל, אך יכול לעניין ולתרום גם להורים, ולכל אדם המתעניין בתהליכים חינוכיים ותרבותיים של העידן הנוכחי.

אין דרישות קדם ואין ידע קודם החיוני כדי ללמוד בקורס. במהלך הקורס נארח מרצים אורחים, מומחים, ובעיקר מורות ומורים כדי ללמוד מהם ובעזרתם על נושאי הקורס.

הקורס מתקיים בשני מסלולים מקבילים, בעברית ובערבית, ופותח בשיתוף פעולה בין המרצים בשתי השפות.

חלק מההרצאות ומהפעילויות משותפות לשני המסלולים, ומבטאות את המחויבות המתמדת של המכללה האקדמית בית ברל לחיים משותפים של יהודים וערבים בחברה הישראלית.

המשימות הכלולות בקורס כוללות קריאת מאמרים, ביצוע מבדקים, השתתפות בדיונים קבוצתיים במסגרת פורומים ולוחות שיתופיים, ופתירת מבחן מסכם בסיום הקורס.

המשימות ופרטי הקריאה יותאמו לרקע ולצרכים של כל קבוצת לומדים.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    4 שעות בשבוע | 14 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
    אנגלית
    ערבית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    כולל קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר אורית שורץ-פרנקו

מרצה
המכללה האקדמית בית ברל

כיום:
ראש היחידה ללימודי חינוך, מרצה בפילוסופיה של החינוך בפקולטה לחינוך
ובמדרשה לאמנות במכללה האקדמית בית ברל.
מכשירה מורים לפילוסופיה במוסדות נוספים להכשרת מורים.
אם לשלושה.

בעבר:
מורה ורכזת מגמת פילוסופיה בתיכון עירוני א בתל-אביב.

תחומים מרכזיים של הוראה ומחקר:
חינוך מוסרי ופוליטי, למידה דיאלוגית, דמות המורה, אוטונומיה של מורים.