Language Select
Language Select
Sign In \ Sign Up
Sign In \ Sign Up
Catalog
Catalog
Contact Us
Contact Us

אפשר להפסיק את הפרות המשמעת בכיתה!

בקורס יוגדרו סוגים שונים של הפרות משמעת שכיחות בכיתה. יוצגו גורמים להפרות משמעת ברמת התלמיד, המורה והכיתה. יוצגו אסטרטגיות לצמצום שכיחות הפרות המשמעת בכיתה ונלמד משחק שאפשר להפעיל בכיתה שמעודד התנהגות טובה.
icon-degrees
Course
icon-price
Free
long course
1 Hours
VOD Course
VOD Course
video play

Online accreditation plan

This course is available and open for learning only (the course does not include an applied part and the accumulation of training credit online)

What Will You Learn

  • הלומדים ימפו סוגים של הפרות משמעת.
  • הלומדים יבינו מהם הגורמים להפרות משמעת.
  • הלומדים יזהו טעויות נפוצות בטיפול בהפרות משמעת.
  • הלומדים יכירו גישות שונות לטיפול בהפרות משמעת.
  • הלומדים ילמדו את משחק ההתנהגות הטובה.

Description

עיקר פעילותם של מורים בכיתה מתמקד בהקניית חומר הלימוד ובניהול אפקטיבי של התנהגות התלמידים. שני תחומים אלו – הוראה וניהול כיתה – חושפים את המורים בכל רגע ורגע לאתגרים, קשיים, כישלונות והצלחות. ניהול כיתה הכרחי על מנת ליצור אקלים בטוח ויעיל, אשר מאפשר תהליכי הוראה ולמידה אפקטיביים. להפרות משמעת  בכיתה השלכות קשות כמו, פגיעה ברמת המוטיבציה ללמידה, יצירת אווירה של פחד ומתח, לחץ ופגיעה ביחסי מורים-תלמידים. קיים קושי להגדיר הפרות משמעת נפוצות, כיוון שהגדרת המושג תלויה בתרבות, סביבה והקשר.

ניתן להבחין בהפרות משמעת ראשוניות המאופיינות על ידי דפוסי התנהגות שאינם תואמים את הגיל הכרונולוגי וההתפתחותי של הילד או שתדירותם גבוהה  מהנורמה. לעיתים ייתכן שילוב בין מספר התנהגויות, כאשר כל אחת מהן לעצמה איננה מהווה הפרת משמעת, אך קיבוצן יחד יוצר בעיות התנהגות. בנוסף, ישנן הפרות משמעת משניות שהן ישנה התנהגות מתריסה.

ישנם גורמים רבים להפרות משמעת אך באופן כללי ניתן לחלקם לשלושה ממדים:  גורמים ברמת התלמיד וקבוצת השווים, גורמים ברמת המורה וגורמים ברמה משפחתית ובית ספרית.

למרות הגורמים השונים, עדיין למורה ישנה השפעה רבה על שכיחות הפרות המשמעת בכיתה. מורים עלולים להגביר את שכיחות הפרות המשמעת אם הם שואלים את התלמיד המפריע: “למה אתה מתנהג ככה?”, כשמורה מגביר את חומרת התגובה שלו להפרות המשמעת, כשמורה כועס במקום ללמד מהי ההתנהגות הצפויה, כאשר מורה נוזף במקום לשבח התנהגות נאותה.

על מנת לצמצם הפרות משמעת מורה צריך לעבור מהפעלת גישה רה-אקטיבית להפעלת גישה פרו-אקטיבית.

דוגמה לגישה פרו-אקטיבית היא משחק ההתנהגות הטובה (Good Behavior Game – GBG ). זהו משחק שמאפשר גם לצמצם הפרות משמעת וגם לקדם התנהגות פרו-חברתית באמצעות יצירת תלות הדדית בין התלמידים שתומכים זה בזה להתנהג על פי הדרישות. זו פרקטיקה שנחקרת כבר מעל 40 שנים, ומוכחת כאפקטיבית במחקרים רבים. את משחק ההתנהגות הטובה ניתן לשחק פעם או פעמיים ביום למשך מספר דקות, והאפקטיביות היא ארוכת טווח. תלמידים שמשחקים את משחק ההתנהגות הטובה משפרים יכולת ויסות רגשי, שליטה עצמית, יחסים חברתיים ואחריות.

  • Main Academic Institution
    Main Academic Institution:
  • Price
    Price:
    Free
  • Pace
    Pace:
    עצמי
  • End Date
    End Date:
    01/07/2023
  • Duration
    Duration:
    1 Hours
  • Course Language
    Course Language:
    עברית
  • Course Subtitles Language
    Course Subtitles Language:
    עברית
  • Certificate
    Certificate:
    אין תעודה
  • Academic Credit
    Academic Credit:
    ללא קרדיט אקדמי
  • Prior Knowledge
    Prior Knowledge:
    No Prior Knowledge
Let's Share This
לינקדאין
פייסבוק