שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

הכנה לבגרות בביולוגיה- גוף האדם

ניגשים לבגרות בביולוגיה? רוצים להבין איך פועלת המכונה המופלאה שנקראת גוף האדם? הצטרפו אלינו למסע היכרות עם הדבר הקרוב ביותר אליכם- גופכם. זהו קורס הכנה לבגרות בביולוגיה בנושא גוף האדם המעודד למידה עצמית וחשיבה מסדר גבוה בדרך לבחינת הבגרות. בהצלחה!
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
5 שעות בשבוע | 12 שבועות

מה נלמד?

  • גוף האדם- בהתאם לתוכנית הלימודים בביולוגיה בחטיבה העליונה
  • הבנת מבנה ותפקוד איברים, מערכות והגוף השלם לאור הרעיונות המרכזיים ומושגי היסוד בביולוגיה:
  • ארגון במערכות ביולוגיות
  • ויסות והומאוסטזיס
  • יחסי גומלין ושיווי משקל דינמי
  • אחידות בעקרונות המבנה ותפקוד ושוני בצורה
  • התאמה בין מבנה לתפקוד
  • המשכיות תורשתית ורבייה
  • גדילה והתפתחות
  • תאוריית האבולוציה
  • פיתוח מיומנויות של לומד עצמאי ואוריינות מדעית

תיאור ארוך

זהו קורס הכנה לבגרות בביולוגיה המיועד לתלמידי כיתות י’-י”ב, שבחרו ללמוד ביולוגיה כמקצוע בחירה, ולמוריהם.

הלמידה בקורס מעודדת חשיבה ברמה גבוהה ומכינה את התלמידים לבחינת הבגרות בביולוגיה. הקורס מגוון ועשיר בחומרים גרפיים אינטראקטיביים, בסרטונים, בשאלות תרגול ובמשוב עצמי.

בקורס נלמדים הנושאים של גוף האדם לבגרות-
1. גוף האדם כמייצג את עקרונות המבנה והתפקוד המאפיינים אורגניזם רב-תאי ורב- מערכתי.

2. האדם, ככל יצור חי, פועל כישות שלמה. ישות זו מורכבת מחלקים ומרכיבים רבים, אך הגוף השלם בכל אורגניזם, הפועל כיחידה אחת, הוא הרבה יותר מסכום חלקיו.

3. וויסות ותיאום- התפקוד הכולל של הגוף, כיישות אחת שלמה, מותנה בתיאום ובוויסות של כל הפעילויות המתרחשות בו.

4. גוף האדם מופרד מן הסביבה, ומקיים עם הסביבה החיצונית יחסי גומלין ותקשורת, הכוללים קליטת מידע, עיבודו ותגובה עליו.

5. בגוף מתקיימת סביבה פנימית יציבה השונה מן הסביבה החיצונית– הומאוסטזיס. ההומאוסטזיס מושג תוך השקעת אנרגיה, תקשורת בסביבה הפנימית ובעזרת מנגנוני בקרה ומשוב מגוונים, הפועלים ברמות ארגון שונות.

6. לצורך קיומו, גדילתו והתפתחותו, זקוק הגוף החי לחומרים ולאנרגיה. הוא קולט חומרים מן הסביבה, מפיק מהם אנרגיה, משתמש בחומרים לבניין גופו ומפריש חומרי פסולת אל הסביבה. הגוף בנוי מתאים רבים המאורגנים ברקמות, שמהן בנויים איברים ומערכות איברים.

7. לאדם אחריות לגופו ולבריאותו.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    5 שעות בשבוע | 12 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    אין תעודה
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

ד”ר אירית שדה

מפמ"ר ביולוגיה
משרד החינוך

ד”ר שדה היא מנהלת תחום דעת (מפמ”ר) ביולוגיה במשרד החינוך. בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בבוטניקה מהאוניברסיטה העברית ותואר שלישי בהוראת המדעים מאוניברסיטת בר אילן. בעבר שימשה שבע שנים מפמ”ר מדעי הסביבה. קודם לכן הייתה מורה לביולוגיה ולמדעי הסביבה בקריית חינוך אורט יד לבוביץ’. שימשה מנחה לביולוגיה, שותפה לפיתוח יחידת הביוסיור, יחידות “הסדנה הסביבתית”, ולכתיבת כמה ספרי לימוד: “מזרע לזרע”, “ביוטכנולוגיה, סביבה ומה שביניהן” ועוד.

ד”ר עומר חורש

יועץ מדעי ומפתח חומרי למידה
משרד החינוך

ד”ר חורש הוא מורה לביולוגיה ורכז מקצוע בתיכון הראשונים בהרצליה. מפתח ומוביל התכנית היחודית בביולוגיה – “ביולוגיה חוקרת”. בעל תואר ראשון .B.Sc בביולוגיה, תואר שני .M.Sc במסלול למערכות אקולוגיות ותואר שלישי, .Ph.D בביוכימיה מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן בעל פוסט דוקטורט בביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית מטעם אוניברסיטת וויומינג בארה”ב. מתמחה בכתיבת תכניות לימודים, ייעוץ מדעי ופיתוח מעבדות חקר במסגרת המרכז לתמיכה במעבדות הביולוגיה, אוניברסיטת בר אילן. מרכז קהילת מורי ביולוגיה באזור המרכז ומדריך מורים בהשתלמויות שונות, כולל במדעי הסביבה ובהוראת סיורים אקולוגיים

דפנה צוק

רכזת פדגוגית
משרד החינוך

בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני מאוניברסיטת בן גוריון. מורה ורכזת ביולוגיה בבית הספר התיכון בקבוצת יבנה ומנחה לביולוגיה

רבקה פרידלנד כהן

מפתחת חומרי למידה
משרד החינוך

טל גבאי

מפתחת חומרי למידה
משרד החינוך

רות אברהם

משרד החינוך

רות אברהם בעלת תואר ראשון במדעי החיים ותואר שני בהוראת המדעים מטעם אוניברסיטת תל אביב.  גימלאית. בעבר מורה לביולוגיה ורכזת מקצוע בתיכון כצנלסון, כפר סבא. רכזת אולימפיאדת החקר לביולוגיה במשך 8 שנים (כולל כתיבת כל השאלות לשלבים השונים של התחרות). חברת צוות בפרוייקט כתיבת ספר לימוד לחטיבת ביניים באוניברסיטת בר אילן. חברת צוות בועדה לכתיבת בחינות בגרות בביולוגיה במשך כעשרים שנה,  ויו”ר הוועדה במשך שש שנים.

יעל דורפמן

מפתחת חומרי למידה
משרד החינוך

טובה לוי

מפתחת חומרי למידה
משרד החינוך

ד”ר שירי-רבקה מסה

יועצת מדעית
משרד החינוך

שירי מסה בעלת תעודת דוקטורט Ph.D בביולוגיה מולקולרית ובוירולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן ותעודת הוראה בביולוגיה מאוניברסיטת בן-גוריון.
במשך עשור מרכזת ומורה במגמת ביולוגיה בתיכון “השלום” במצפה-רמון. במהלך שנים אלו מטמיעה תיאוריה, שיטות וחקר בביולוגיה מולקולרית בשיתוף פעולה עם מרכז פיתוח ותמיכה במעבדות ביולוגיה בבתי הספר.
מנחה מטעם מט”ח את מורי הביולוגיה בהטמעת הוראת MOOC (קורס אקדמי מקוון) בכיתה.
מרצה באוניברסיטת אריאל קורס בוירולוגיה לסטודנטים מגמת קדם-רפואה

דקלה חן-סער

יועצת מדעית. אחראית תחום פיתוח תוכן, עמותת תפוח
מערך הדיגיטל הלאומי

דקלה פועלת לצמצום הפער הדיגיטלי וליצירת מוביליות חברתית בקרב אוכלוסיות מגוונות מן הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. זאת, באמצעות אפיון ופיתוח תוכניות הכשרה טכנולוגיות-חברתיות, המופעלות לרווחתם של עשרות אלפי מוטבים ומוטבות בשנה. בשילוב של יצירתיות, חדשנות וחשיבה לוגית פיתחה דקלה עשרות תוכניות הכשרה, המורכבות ממגוון פתרונות הדרכה ולמידה. דקלה בוגרת אומנויות (BFA) ומפתחת הדרכה בהכשרתה, בעלת ניסיון רב בניהול תהליכי פיתוח, הכשרה, ליווי והדרכה