מורים רבים מתקשים לנהל למידה בכיתה הטרוגנית הדורשת ניהול תהליך מורכב של הוראה דיפרנציאלית והתוצאה היא בעיות משמעת ותחושת תסכול של המורה ושל התלמיד.
מורים רבים בכיתות הטרוגניות מרגישים שהשיעור אפקטיבי רק עבור חלק מהילדים בכיתה, בדרך כלל יהיו אלה הילדים החזקים שבאים עם ידע קודם ומיומנויות למידה יעילות. המורים מרגישים שעבור חלק נכבד מהתלמידים, במיוחד תלמידים בסיכון, עם פערים לימודיים או צרכים מיוחדים, הלמידה אינה נשמרת לאורך זמן.
מבנה השיעור המיטבי מאפשר למידה מותאמת ודיפרנציאלית על ידי צמצום משך ההקניה הפרונטלית לטובת למידה פעילה של התלמיד.
הקורס ‘השיעור המיטבי’ מורכב משלושה חלקים וכל אחד מן הקורסים מתרכז באחד מחלקי השיעור. הקורס הראשון עוסק בבניית הקניית שיעור קצרה וממוקדת. השני יעסוק בבניית תרגול אפקטיבי והשיעור האחרון יעסוק במתן חוויות הצלחה בחלקו האחרון של השיעור. הקורס מתאים למורים במגוון גילאים, ובמיוחד למורים המלמדים תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ולמורים המלמדים בכיתות שח”ר.