שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

השלם את החסר – הקלוז הדידקטי בכיתה

כיצד להשתמש בכלי "קלוז" להוראה בשיעורי עברית על מנת לקדם את הבנת הנקרא.
icon-degrees
icon-price
long course
10
video play

مكافأة التدريب عبر الإنترنت

هذه الدورة متاحة ومفتوحة للتعلم فقط (لا تتضمن الدورة الجزء التطبيقي وتراكم مكافأة التدريب عبر الإنترنت)

  • הכרת כלי דידקטי- קלוז ומה הוא הפוטנציאל שלו לקידום הבנת הנקרא.
  • הכרת סוגי ידע המלווים את הקורא בתיהלוך טקסט.
  • היכרות עם מגוון דרכים ליישום הפרקטיקה במסגרת פעילות הערכת עמיתים.
  • חשיפה ותהליך שיח המלווה את תהליך השלמת המילים ככלי משמעותי לקידום הבנת נקרא.

קשיים בהבנת הנקרא של טקסטים אינם נובעים מעצם היותו של טקסט לא מובן אלא ממידת האינטראקציה של התלמיד עם הטקסט עצמו. כאשר תלמיד אינו מבין את המשמעות של מילה בטקסט, הוא נעזר במיומנויות קוגניטיביות שונות כדי לפצות על כך. כאשר התלמיד אינו מיומן מספיק בכך, אנו נתקלים במצב המוכר של חוסר בהבנת הנקרא. שימוש בכלי “קלוז” שבו משלימים מילים שהוחסרו במכוון מהטקסט, מאפשר לתלמיד לפתח את המיומנויות האלה. אך לא די בשימוש בכלי בלבד וחשוב להשלימו באמצעות דיון, תוך כדי השלמה משותפת של המילים החסרות או לאחר שהילדים ניסו להשלים אותן בכוחות עצמם. הדיון בהשלמות מאפשר הוראה מופרשת של ידע ואסטרטגיות מתוך מה שעולה מתשובות התלמידים.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    10
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק