השלם את החסר – הקלוז הדידקטי בכיתה
כיצד להשתמש בכלי "קלוז" להוראה בשיעורי עברית על מנת לקדם את הבנת הנקרא.
دوره
مجانا
10 ساعات
بالطبع VOD
קשיים בהבנת הנקרא של טקסטים אינם נובעים מעצם היותו של טקסט לא מובן אלא ממידת האינטראקציה של התלמיד עם הטקסט עצמו. כאשר תלמיד אינו מבין את המשמעות של מילה בטקסט, הוא נעזר במיומנויות קוגניטיביות שונות כדי לפצות על כך. כאשר התלמיד אינו מיומן מספיק בכך, אנו נתקלים במצב המוכר של חוסר בהבנת הנקרא. שימוש בכלי “קלוז” שבו משלימים מילים שהוחסרו במכוון מהטקסט, מאפשר לתלמיד לפתח את המיומנויות האלה. אך לא די בשימוש בכלי בלבד וחשוב להשלימו באמצעות דיון, תוך כדי השלמה משותפת של המילים החסרות או לאחר שהילדים ניסו להשלים אותן בכוחות עצמם. הדיון בהשלמות מאפשר הוראה מופרשת של ידע ואסטרטגיות מתוך מה שעולה מתשובות התלמידים.