שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

חשיבה חישובית

פתרון בעיות מעולם לא היה קל יותר! הצטרפו לקורס שמלמד ומפתח כישורי חשיבה חישובית הניתנים ליישום בתהליכי פתרון בעיות בכל תחומי הדעת ותחומי החיים. בקורס נלמד להסתכל על תהליכים חישוביים, לנתחם ולפתח עבורם סימולציות בסביבת האנימציה סקראץ' (Scratch).
icon-degrees
icon-price
long course
4 | 14
video play

كيف يمكنني الحصول على رصيد أكاديمي للدورة؟

לרישום מוזל (205 ₪ בלבד) באתר המכללה לחצו כאן.
הקורס המקוון כולל תוכן אקדמי, אך אינו מקנה בפני עצמו קרדיט אקדמי.
על מנת לצבור קרדיט אקדמי יש להירשם לקורס באתר המכללה ולעבור בהצלחה בחינה אקדמית הנערכת במכללה האקדמית בית ברל.

  • לומדים חיצוניים אשר יירשמו לקורס המקוון ויהיו מעוניינים להירשם בעתיד כסטודנטים מן המניין למכללה האקדמית בית ברל יהיו זכאים לפטור מדמי התשלום בשנת הלימודים העוקבת.
  • מתעניינים בלימודים אשר ילמדו בקורס הנ”ל ויירשמו ללימודים במכללה יהיו זכאים לקבל קיזוז שכ”ל בגין נ”ז שביצעו.

כדי לקבל את ההטבות ואת הקרדיט האקדמי, יש להירשם באתר המכללה האקדמית בית ברל.

  • מה הם כישורי ה"חשיבה חישובית" הנדרשים לכולם
  • ליישם את כישורי החשיבה בפתרון בעיות
  • לזהות תהליכים חישוביים בעולם
  • לפתח תסריטים צבעוניים ודינמים המדמים תהליכים חישוביים בכל תחום שתבחרו בסביבת קוד מבוססת בלוקים סקראץ' (Scratch)

חשיבה חישובית מוזכרת כאחת ממיומנויות החשיבה הנדרשות לכל אזרח ואזרחית במאה ה- 21, היכולה בנוסף להעשיר לומדים ולתמוך בתהליכי למידה בכל התחומים. על-פי פרופסור ג’נט ווינג (Wing, 2014), לשעבר סגנית נשיא וראש מחלקת המחקר הבינלאומי של מיקרוסופט:
“חזוני למאה ה-21: חשיבה חישובית תהיה מיומנות בסיסית בה ישתמש כל אדם בעולם. ליכולת האנליטית של ילד אנו חייבים להוסיף חשיבה חישובית, בנוסף לכישורי הקריאה, הכתיבה והחשבון האריתמטי. חשיבה חישובית כרוכה בפתרון בעיות, עיצוב מערכות, והבנת התנהגות אנושית על ידי שאיבה מן התפיסות העיקריות של מדעי המחשב. משמעותה של חשיבה כמו מדען מחשב רחבה הרבה יותר מהיכולת לתכנת מחשב. היא דורשת יכולת הפשטה, ובעקבותיה – לחשוב בו-זמנית במספר רמות הפשטה.”

הקורס יעסוק במושג “חשיבה חישובית” תוך כדי הקניית מיומנויות חשיבה, תרגולן, ויישומן בפיתוח תסריטים (סימולציות) בסביבת הפיתוח Scratch. סביבת למידה זו היא דינאמית ופתוחה לשימוש לכל ללא תשלום. הסביבה מבוססת על תכנות בבלוקים מוכנים ומשתמשים בה ברחבי העולם.

בקורס ישולב הפן המושגי/עיוני יחד עם הפן המעשי/יישומי. מטרת הפן העיוני היא לפתח הבנה מעמיקה ומשמעותית ביחס לכישורי החשיבה. מטרת הפן המעשי היא לרכוש מיומנויות בפיתוח אלגוריתמים בסביבה דיגיטלית המפתחת רבדים נוספים של כישורי החשיבה.

המשימה המרכזית של הקורס היא פיתוח תסריט המדמה תהליך חישובי על פי בחירה אישית ובכל תחום. הפיתוח יאפשר ליישם את כישורי החשיבה החישובית שנלמדו בקורס, ואף להעמיק בהם, הן בהיבט העיוני והן בהיבט המעשי. הפיתוח יהיה בשלבים מובנים ובליווי הנחייה.

בקורס מוצגות דוגמאות ממגוון תחומים כך שכל לומד/ת יוכל/תוכל להתחבר אליהן. הלמידה היא הדרגתית ופעילה תוך תרגול מתמיד.

  • :
  • :
    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    4 | 14
  • :
    עברית
  • :
    עברית
    ערבית
  • :
    אין תעודה
  • :
    כולל קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק

ד”ר נוע רגוניס

מרצה
האוניברסיטה הפתוחה

ד”ר נוע רגוניס מרצה בכירה במכללה האקדמית בית ברל. בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב-מתמטיקה מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני ושלישי בהוראת מדעי המחשב מהמחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן, ומחקר פוסט-דוק בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון.
בעלת ניסיון רב בהוראת מדעי המחשב בתיכון ובאקדמיה, מומחית בפדגוגיה של הוראת מדעי המחשב, החוקרת ומפרסמת בתחום זה. מלמדת מזה שש שנים קורסים בנושא “חשיבה חישובית” ופרסמה ניירות עמדה בתחום.

פרופ’ אורית חזן

מרצה
המכללה האקדמית בית ברל

פרופ’ אורית חזן היא חברת סגל בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון משנת 2000. תחום המחקר שלה הוא הוראת מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ומדעי הנתונים. בשנים 2007-2010 כיהנה כיו”ר וועדת המקצוע של מדעי המחשב בתיכון בישראל. בשנים 2011-2015 פרופ’ חזן כהנה בתפקיד דיקנית הפקולטה. בשנים 2017-2020 כהנה פרופ’ חזן בתפקיד דיקנית לימודי הסמכה של הטכניון. פרטים נוספים ניתן למצוא באתרה האישי.

ד”ר איילת בוקאי

עוזרת הוראה
המכללה האקדמית בית ברל

ד”ר איילת בוקאי, רופאת שיניים שעשתה הסבה להנדסת תכנה, ולאחרונה הסבה להוראת מדעי המחשב בבית ברל שם נחשפה לנושא החשיבה החישובית. בוגרת רפואת שיניים באוניברסיטת תל-אביב, שנת 1990 ועבדה שנים רבות כמנהלת מרפאה בקופת חולים כללית ומרפאה פרטית. ב2002 סיימת תואר שני בהנדסה תכנה ב National University   שבקליפורניה, שם עבדה כמתכננת ומעצבת אתרי אינטרנט. בשנים האחרונות לפני ההסבה להוראה עבדה בתעשיות המד-טק בישראל.