קורס זה הוא הרביעי והאחרון בסדרת ארבעת הקורסים ללמידה מרחוק.
למידה מרחוק דורשת התארגנות למידה שבועית על פי שכבות הגיל השונות: גן, יסודי ועל יסודי.
בקורס נתמקד בהכנה לשבוע למידה מרחוק בשכבות הגיל השונות, נציג את התכנון ללמידה, את ארגון התכנים המתאימים, את הפרקטיקות השונות וכן פעילויות הפגתיות.
ראשית, נציג את תכנון תוכני ההוראה תוך התייחסות לסביבת הלמידה, לרצף הוראה ולזיהוי הזדמנויות להעשרה. נתמקד במיומנויות של הקניית ידע והבנייתו, בתרגול, העשרה ובמשוב מקדם למידה. כמו כן, נרחיב בקורס על שימוש בפרקטיקות הוראה המתאימות לשכבות הגיל השונות:
פעילויות חקר, פעילויות שיתופיות והוראה מפורשת. בנוסף, נתנסה בהכנת פעילות באחת הפרקטיקות המוצגות. נתייחס להיבט החברתי-רגשי תוך הבניה במערכת השעות של כל כיתה, במבנים שיאפשרו המשך עבודה על חיזוק החוסן הנפשי ועל תחושת הרווחה הנפשית של תלמידים ואנשי הצוות בלמידה מקֻוונת.
תהיה התייחסות מיוחדת לשכבות י"א-י"ב ולנושא הלמידה לבגרויות ולמערכת מכוונת מרתונים בנושאים הנבחנים.
***
מנהל תקשוב, חטיבת הטמעת טכנולוגיות, בשיתוף עם אגפי הגיל ומנהל עובדי הוראה, פיתחו עבור ציבור עובדי ההוראה בבתי הספר ובגני הילדים, ארבעה קורסים שעוסקים בהיבטים של ״למידה מרחוק״: הקנייה של מיומנויות טכניות, עיסוק בפרקטיקות הוראה מותאמות למרחבי הלמידה המקוונים ובניית יום ושבוע למידה מרחוק.