אופן הלמידה בקורס:
הקורס מיועד ללמידה עצמית במשך כשעה וחצי עד שעתיים. מומלץ מאוד לקרוא בעיון את הטקסטים המצורפים לקורס.
על אף שהלמידה בקורס היא עצמית, כדאי מאוד להיכנס לקבוצת הדיון בסיום הלמידה ולהתייחס לנושאים המופיעים בה, הן משום שהדיון הוא מרכיב מרכזי בלימודי הפילוסופיה והן משום שדיון כזה עשוי להעלות נושאים משמעותיים לחיים של כולנו, כאן ועכשיו.
למי מיועד הקורס?
הקורס נוצר עבור כל מי שמעוניין לרכוש כלים לחשיבה פילוסופית.
הקורס ממשיך בהתמקדות בפרידריך ניטשה, אחד ההוגים החשובים של העת המודרנית, והשפעתו החשובה על החינוך בכלל ועל החינוך ההומניסטי בפרט. קורס זה מבוסס על הקורס “מבוא לפילוסופיה של החינוך” של מכללת סמינר הקיבוצים, המספק ללומדים ידע בהגות החינוכית לאורך הדורות ומעודד לטיפוח חשיבה מושכלת, ערכית וביקורתית כאזרחים בחברה המודרנית וכאנשי חינוך בפרט.
הקורס “העיקר להיות בן אדם” מספק הצצה למסורות הדעת והדיון בתחום מחשבת החינוך, מחשבה השמה דגש על תפיסת האדם כמעצב פעיל של גורלו ועל המחנך כגורם מכריע בקביעת מטרות החינוך ומימושן.
גם הקורס המלא, “מבוא לפילוסופיה של החינוך” של מכללת סמינר הקיבוצים, זמין לכל אחד וללא כל עלות באתר “קמפוסIL”. אתם מוזמנים להצטרף אלינו במסע המרתק של המחשבה.
פרופ’ אלוני התמחה בתחום הפילוסופיה של החינוך באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, והוא מלמד בה גם היום. פרופ’ אלוני הוא ממובילי החינוך המתקדם וההומניסטי בארץ.
יובל הוא דוקטורנט לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. מחקרו עוסק במושג האושר והאותנטיות בהגות המודרנית.