הקורס עוסק בבניית מחשב מודרני, משערים לוגיים בסיסיים עד ארכיטקטורת מחשב כללית שמעוצבת להרצת כל תוכנית שהיא. כל רכיבי החומרה (chips), מפותחים בשפת Hardware Description Language שנלמדת במהלך הקורס. תכניות החומרה מורצות ונבדקות על סימולטור חומרה שמסופק יחד עם חומרי הקורס. את סימולטור החומרה מתקינים ומריצים על מחשב אישי - כך בדיוק מהנדסי חומרה מעצבים היום מחשבים. כמו כן, נפתח תכנית אסמבלר לתרגום תכניות שכתובות בשפה סימבולית לקוד בינארי.
שיעור 1: הקדמה לבניית מערכות, Hardware Description Language, אלגברה בוליאנית, בניית שערים לוגיים בסיסיים.
שיעור 2: ייצוג בינארי של מספרים, אריתמטיקה בוליאנית, בניית מחברים (adders) ויחידה אלגברית-לוגית (ALU) מהרכיבים שנבנו בפרק 1.
שיעור 3: זמן, שעון (clock), מחזורים (cycles), שערי flip-flop, בניית אוגרים (registers) ויחידות זיכרון (RAM, ROM) מהרכיבים שנבנו בפרק 1.
שיעור 4: שפת מכונה: ייצוג סימבולי, ייצוג בינארי, כתיבת והרצת תכניות בשפת סף.
שיעור 5: ארכיטקטורות מחשבים, יחידת עיבוד מרכזית, ניהול יחידות קלט/פלט, בניית מעבד ומחשב מהרכיבים שנבנו בפרקים 1-3. המחשב מעוצב להריץ תוכניות בשפה שהוצגה בפרק 4.
שיעור 6: תרגום תכניות: סינטקס, סמנטיקה, פירוש (parsing), ייצור קוד (code generation), טבלאות סמלים (symbol tables), פיתוח אסמבלר בשתי אפשרויות: ללומדים בעלי רקע בתיכנות, וללומדים ללא ניסיון תיכנותי.
דרישות קדם: אין! , כל הידע שדרוש להשלמת הקורס יינתן במהלך הקורס. לא נדרש שום ציוד מיוחד פרט למחשב אישי.
דיקן מייסד של בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב, הבינתחומי הרצליה. כמו כן לימד באוניברסיטאות ניו יורק, הרווארד, וסטנפורד, והיה יו״ר ועדת מקצוע מדעי המחשב במשרד החינוך. ממייסדי חברת מטיפיק, שמשחקי המתמטיקה שלה מוכרים בארץ בשם ״עשר אצבעות״.
דיקן בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית. עוסק במחקר בתאוריה של מדעי המחשב ובממשק בין מדעי המחשב לכלכלה ותורת המשחקים. זכה במספר פרסים מדעיים כולל פרס רוטשילד, פרס גדל, ופרס קנות’, ושימש כחוקר בכיר בגוגל וכן במיקרוסופט.