במקצוע תרבות יהודית-ישראלית עוסקים פעמים רבות בדילמות ובשאלות מורכבות עליהן אין תשובה אחת חד משמעית. כך למעשה מזמנים שיח פתוח, דיון בין הלומדים והמורה, העלאת טענות שונות והצגת טיעונים ורעיונות מגוונים.
עם זאת, לעיתים הדיון בכיתה “”נסגר”” במהירות ואף לא מתפתח כלל. הלומדים לא יודעים למה לצפות בדיונים במקצוע תרבות יהודית-ישראלית מחוסר היכרות עם המקצוע ועם מטרותיו. לכן, יכולים הלומדים לחשוב שיש תשובה אחת סגורה לשאלה שעולה בדיון, לחשוש ממענה “”לא נכון”” או להביע תסכול שמתאפיין לעיתים קרובות באי שקט כיתתי. כך גם לרוב, ברוב מקצועות הלימוד, דיונים שמתקיימים בכיתה מבקשים לחלץ מהלומדים ידע נלמד קודם עם תשובות ברורות ולכן גם הדיון “”נסגר”” במהירות, אחרי מענה משביע רצון על השאלות שהועלו בדיון.
בקורס זה נלמד על פרקטיקת “”מה השאלה שלך?”” המבוססת על שימוש בשאלות פוריות, מצד המורה ומצד הלומדים, במטרה לקדם ולהעמיק דיונים בכיתה.