הקורס מציע גישה חדשנית, פורצת דרך, לטיפוח סביבה איכפתית ומיטיבה בחייכם האישיים והמקצועיים ובמערכות חינוך.
בקורס תוכלו לרכוש כלים מעשיים, פשוטים יחסית, לטיפוח סביבה כזו שמתבססים על מחקר עדכני.
אין צורך ברקע קודם – רק סקרנות ונכונות להיות מופתעים
הקורס פותח על ידי פרופ' עפרה מייזלס מאוניברסיטת חיפה יחד עם רבים אחרים. זהו קורס מיוחד, המזמין אתכם למסע במרחבי האיכפתיות והסביבות המיטיבות. הקורס יתרחש בעיקר באופן חווייתי דרך כניסה לעולם קסום, פלאי ומשחקי.
הקורס בנוי משערים שונים:
שער 1 – "ברוכים הבאים למרחב האכפתיות" – מזמין אתכם ללמוד על אכפתיות בכלל ובחינוך בפרט וגם על הסיבות שבגללן חשוב ואפילו הכרחי לקדם אכפתיות בחינוך.
שער 2 – "הקשבה לעצמי" – פותח עבורכם שער להיכרות עמוקה עם עצמכם ומאפשר לכם לחוות ולהתנסות באחד הכלים המדהימים שיש לכל אחד מאיתנו
שער 3 – "לראות את האחר" – עוסק ביכולת שלנו לאמפטיה וחמלה, ביכולת שלנו לראות את האחר, את פנימיותו ויופיו הנפשי והרוחני
שער 4 – "שיח ודיאלוגיות" – עוסק בדיאלוגיות ושיח מסוגים שונים, שיח מקדם אוטונומיה, שיח רגשי מכבד ומעגלי הקשבה
שער 5 – "הטבע וקסמו" – מזמין אתכם לחוות את הטבע, ללמוד על משמעות וחשיבות הטבע בחיינו ולהיחשף לכלים קונקרטיים שיעזרו לכם לקדם ולייצר את אותם איכויות מדהימות שיש בטבע
שער 6 – "חדווה ומשחקיות" – מזמין אתכם ללמוד איך אפשר ליישם איכויות של שמחה וחדווה, משחקיות והומור במערכת כה לחוצה כמו מערכת החינוך
שער 7 – "אמנות, מוזיקה ותנועה" – מציע לכם להרחיב את התודעה ואת הלב ולסמן לעצמכם מרחבים נוספים כמו גם אופנויות חדשות ויצירתיות ללמוד, לחוות וללמד.
שער 8 – "משמעות ושאלות של מסתורין" – עוסק בצורך במשמעות בחיים ובחשיבות הרבה לשאול את עצמינו את השאלות הגדולות של החיים
שער 9 – "עולם העשייה" – מזמין אתכם לאסוף אליכם את התובנות, הכלים והחוויות שחוויתם במהלך הקורס, כנקודות אור שיסייעו לכם להאיר את דרככם האישית והמקצועית. בסופו מחכה הפתעה!
תהנו
פרופ' עפרה מייזלס וצוות הקורס
פרופסור מן המניין לפסיכולוגיה התפתחותית בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. שירתה כדיקנית הפקולטה משנת 2006 עד 2012, יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך 2012-2013). פסיכולוגית קלינית מוסמכת. ראש המרכז הרב-אוניברסיטאי לחקר וטיפוח רוח האדם (בהקמה).
תחום התמחותה הוא מחקר בנושא של יחסים בין הורים לילדים תוך התמקדות בהקשר הישראלי של המעבר מהתבגרות לבגרות. במקביל היא חקרה את המערכת המוטיבציונית של טיפול Caring כפי שהיא באה לידי ביטוי בהקשרים שונים ופרסמה ספר שעסק בכך – The Caring Motivation. בשנים האחרונות היא מתמקדת בחשיבה ומחקר בנושאים שקשורים למימד הרוחני של ההתפתחות האנושית וארגנה ביחד עם עמיתים כנסים אקדמיים העוסקים ברוחניות כמו: הכנס לחקר רוחניות עכשווית, פדגוגיה מתבוננת, שערים לרוח בפסיכותרפיה וייעוץ.
מרצה בכיר במכללה האקדמית בית ברל. מחקריו וכתביו עוסקים בהנחת יסודות להבנת מיינדפולנס ותרגולי התבוננות נוספים בחינוך ובהכשרת מורים מנקודות מבט פילוסופיות ופסיכולוגיות. הקורסים אותם הוא מלמד משלבים תרגול מעשי של מיינדפולנס ויוגה עם תיאוריה מתחומי חקר המוח והפסיכולוגיה ופילוסופיה של התודעה, ושל החינוך. חבר בצוות בינלאומי של 25 חוקרים שהוקם על ידי מכון המחקר של ארגון אונסק"ו ב 2019 על מנת לגבש מסמך חזון חינוכי שיספק המלצות למדיניות חינוכית ל 195 המדינות החברות בארגון.
לקריאה בפרסומיו בעברית ובאנגלית לחץ כאן
חבר סגל בבית הספר לחינוך ובית הספר למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב. לאחר תרגול של מדיטציה ויוגה יותר מ -30 שנה, החל ד"ר טרש לשלב בין הוראת קשיבות ומחקר אודות השפעותיה. תחומי המחקר שלו כוללים השפעות נוירולוגיות ופסיכולוגיות של אימון בקשיבות בקרב מבוגרים וילדים.
הוא פיתח תכנית קשיבות לילדים, ואף חקר את השפעות התרגול על מבוגרים עם לקויות קשב ו/או למידה. הוא חלק מהצוות שיישם בישראל את תכנית ההזמנה לנתינה (Call to Care) שפותחה על ידי ה-Mind and Life Institute
דיקן הסטודנטים במכללת אורנים משנת 2016 ועד היום, מרצה וחבר סגל במכללה. ראש תכנית "הדרה" תואר שני מ – 2015 ועד 2016. מחקריו עוסקים באמפתיה בחינוך, פדגוגיה מתבוננת, גזענות בחינוך, מיומנויות חיים רב-תרבותיות וקונפליקטים בין קבוצות בחברה הישראלית.
מרצה בכירה בפקולטה לחינוך אונ' חיפה, בחוג לייעוץ והתפתחות האדם ובחוג ללמידה, הוראה והדרכה.
כחוקרת מוח, מחקרה עוסקת במנגנונים המוחיים של תרגול מדיטציה, עם התמקדות בתחושת העצמי, והקשרם לחינוך ופסיכותרפיה.
חוקר מוטיבציה וויסות רגשות. חבר סגל בדרגת מרצה במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון. מתעניין בתהליכים שבהם אנשים (ילדים, הורים ומורים) מפנימים מטרות וערכים והופכים אותם לשלהם, ובקשר של תהליכי הפנמה אלה לתהליכי ויסות רגשות. זכה במענק מטעם הקרן הישראלית למדעים למחקר שמטרתו לבחון את תהליכי ההפנמה של ערכים בכיתה. פסיכולוג קליני ומטפל במתבגרים ומבוגרים בקליניקה פרטית.
ד"ר לחינוך, מנחת מורים להתפתחות ולצמיחה בשילוב כלים רוחניים. מרצה במכללות ובבתי ספר, מנחת סדנאות מיינדפולנס ופסיכולוגיה חיובית להתפתחות אישית ומקצועית. מקדישה את חייה להתבוננות פנימית, שלה ושל אחרים, בעצמם, באופן אקטיבי.
מקדמת את נושא המיינדפולנס בחינוך כביטוי לפדגוגיות חדשניות בחינוך ובכלל זה פיתוח ושילוב הנושא במתווה ההשתלמויות הפורמלי, בו מורים, תלמידים ומנהלים לומדים למדוט, להקשיב לעצמם ולאחרים ולפתוח את הלב. מנהלת שותפה ב"מרכז לפדגוגיה מתבוננת" באורנים, חברה ב"מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם" באוניברסיטת חיפה.
MA במשאבי אנוש, מנטורית ומנחה. מייסדת משותפת ארגון "תובנות" להפצת דרך מעגל הקשבה בארץ ובעולם. בנוסף כיום מנהלת מפתחת ומנחה תוכניות הדרכה של מעגלי הקשבה בחברת Snapchat הבינלאומית. חברה במרכז לחקר וטיפוח רוח האדם (בהקמה)
MBA במנהל עסקים וכלכלה. מרצה יועץ ומלווה מנהלים. מייסד ושותף של ארגון "תובנות" להפצת דרך מעגל הקשבה בארץ ובעולם. מומחה בהנחיית מעגלים ועבודה עם צוותי הוראה ותלמידי. חבר במרכז לחקר וטיפוח רוח האדם (בהקמה)
חוקר רוחניות מבפנים ומבחוץ, עורך-שותף של שני ספרים בנושא החיבור בין חינוך לבין חקירה והעמקה פילוסופית-רוחנית, כתב ספר בשם "מערבולות רוח" על יחסי מורה-תלמיד בדרך הרוחנית. דוקטורנט בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, חוקר וכותב דוקטורט וספר בנושא של "חיים מוארים: מחקר מבוסס-ראיונות של אקזמפלרים רוחניים".
ראש המגמה לפיתוח מערכות חינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה
נשיא האגודה הבינלאומית לפילוסופיה עם ילדים. מחקריו עוסקים בפילוסופיה של החינוך, פילוסופיה עם ילדים, חקר ספרי לימוד ותוכניות לימוד ומחקר נרטיבים של קבוצות. כיהן כראש הוועדה הגרמנית-ישראל לחקר ספרי לימוד (2010 – 2015). פירסם שלושה ספרים ועשרות מאמרים בתחומי מחקרו.
חוקרת ומרצה בתחומים של פסיכולוגיה חיובית, פסיכולוגיה אקזסציונליסטית (קיומית), לוגותרפיה ומשמעות בחיים, רוחניות והתפתחות רוחנית, רווחה נפשית, ותהליכי שינוי חיובי וצמיחה במעגלי החיים, במוסדות אקדמיים ובארגונים שונים. לוגותרפיסטית, ראש תוכנית ההכשרה ללוגותרפיה באוניברסיטת תל-אביב וראש מכון מצפן לחקר ויישום משמעות בחיים.
ד"ר רוסו-נצר יועצת אקדמית ומפתחת תוכניות התערבות והכשרה באקדמיה ובארגונים ציבוריים ופרטיים שונים, ועורכת-שותפה של הספרים Meaning in Positive and Existential Psychology ו- Clinical perspectives on meaning: Positive and Existential Psychotherapy שיצאו לאור בהוצאת Springer NY.
בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בהנחיית קבוצות. מנחת קבוצות חמלה עצמית והשתלמויות מורים לחמלה עצמית והכרת הטוב. חברה ב"מרכז לחקר וטיפוח רוח האדם" באוניברסיטת חיפה.
תודה על הזכות להכיר, ולהיות חלק מהמערך הנהדר הזה!! תודה על קורס שלימד אותנו איך להיות אנשים מיוחדים!! ... תודה על המוטיבציה הענקית שליוותה אותנו לאורך כל הקורס.
תודה רבה וענקית על קורס מיוחד, מלמד ומעשיר מאוד מבחינה אישית ומקצועית... קורס שמעורר חשיבה ומלמד משמעויות חשובות רבות ומאפשר לנו לחוות אותן ולהתנסות בהן. שמחתי ללמוד את הקורס וליהנות מחווית למידה ייחודית כזו
תודה מכל הלב על קורס מהנה, מעניין ומיטיב באמת. היו לי כמה התנסויות עם קורסים מתוקשבים בחיי וזו הייתה המוצלחת והמופלאה ביניהן. הרעיון - המהפכני והחתרני - להיטיב עם הלומד/ת שבה את לבי והותיר בי חותם שלא יימחה! הדגמתם הלכה למעשה כיצד נקודת המוצא של המעשה החינוכי יכולה להיות חיובית, הומניסטית, רואה את האחר ועוד... כל מה שייכנס תחת הכותרת "מיטיב". אז הצלחתם ובגדול!!!
מצטרפת לכל התודות על חוויה מרגשת וייחודית, מקצועית ומעוררת השראה, חדווה ויצירה. הצלחתן לעורר בי את כל אלו ובגדול! מסירה בפניכן את הכובע ועוטה את גלימת האבירה!
תודה על הזכות להכיר, ולהיות חלק מהמערך הנהדר הזה!! תודה על קורס שלימד אותנו איך להיות אנשים מיוחדים!! ... תודה על המוטיבציה הענקית שליוותה אותנו לאורך כל הקורס.
תודה רבה וענקית על קורס מיוחד, מלמד ומעשיר מאוד מבחינה אישית ומקצועית... קורס שמעורר חשיבה ומלמד משמעויות חשובות רבות ומאפשר לנו לחוות אותן ולהתנסות בהן. שמחתי ללמוד את הקורס וליהנות מחווית למידה ייחודית כזו
תודה מכל הלב על קורס מהנה, מעניין ומיטיב באמת. היו לי כמה התנסויות עם קורסים מתוקשבים בחיי וזו הייתה המוצלחת והמופלאה ביניהן. הרעיון - המהפכני והחתרני - להיטיב עם הלומד/ת שבה את לבי והותיר בי חותם שלא יימחה! הדגמתם הלכה למעשה כיצד נקודת המוצא של המעשה החינוכי יכולה להיות חיובית, הומניסטית, רואה את האחר ועוד... כל מה שייכנס תחת הכותרת "מיטיב". אז הצלחתם ובגדול!!!
מצטרפת לכל התודות על חוויה מרגשת וייחודית, מקצועית ומעוררת השראה, חדווה ויצירה. הצלחתן לעורר בי את כל אלו ובגדול! מסירה בפניכן את הכובע ועוטה את גלימת האבירה!