שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

מסע עולמי בין מערכות חינוך חדשניות

בהודו, בהולנד, בברלין, בישראל, בסיליקון וואלי, בבאלי... יש בתי ספר שפורצים את כל הגבולות המוכרים. בתי ספר אחרים! הקורס ייקח אותנו אליהם (אין צורך בכרטיסי טיסה) ויראה לנו איך בתי ספר יכולים להיות.
icon-degrees
קורס
icon-price
חינם
long course
2 שעות בשבוע | 8 שבועות
video play

מה נלמד?

  • חשיפה לבתי ספר פורצי דרך וחדשניים ברחבי העולם
  • היכרות עם מייסדי בתי הספר או למידה "איך הופכים חלום למציאות"
  • למידת ששת ממדי החדשנות החינוכית: פעילות, מקום, זמן, הערכה, שותפים ומיומנויות וכיצד הם באים לידי ביטוי בבתי הספר החדשניים
  • הכרות עם חזונם של מנהיגי חינוך ישראליים לגבי בית הספר העתידי

תיאור ארוך

כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של בתי ספר פורצי דרך, מסקרנים, חדשניים, ייחודיים ומובילי שינוי ברחבי העולם. אך בשביל להגיע אליהם, צריך לטוס לכל אחת מהמדינות, לתאם ביקור עם בית הספר ולשהות שם. קורס זה יאפשר ללומדים לצאת למסע זה מסלון ביתם.
בחרנו לקורס זה בתי ספר שונים אשר כל אחד מהם מביא בשורה וחדשנות לעולם במגוון תחומים – בתחום הפדגוגיה, בתחום הקיימות, בתחום הניהול ועוד. אנו מאמינים שתהליך שינוי מבוסס על למידה ויצירת ידע חדש. למידה ממקומות אחרים, ממודלים פורצי דרך שטרם נתקלנו בהם וממערכות חינוך שיצרו שינוי – תאפשר לכל אחת ואחד מהמשתתפים להצית רעיונות חדשים, ליצור ידע חדש, להטמיע אותו במסגרתם וליצור שינוי מקומי. בקורס “מסע עולמי בין מערכות חינוך חדשניות”, נבחן לראשונה את החדשנות שבבתי הספר הפורצים בעולם, ננתח את המודלים המוצלחים ונבין יחד איך ניתן להפוך אפילו כל כיתה לפורצת דרך.
הקורס הוא הזמנה להרחיב את גבולות הדמיון, להעשיר את הידע שלנו דרך מקרי מבחן מובילים ובעיקר ליישם את התובנות ביום-יום גם במערכת החינוך הישראלית.

  • מוסד ראשי
    מוסד ראשי:
  • מחיר
    מחיר:
    חינם
  • קצב למידה
    קצב למידה:
    עצמי
  • אורך הקורס
    אורך הקורס:
    2 שעות בשבוע | 8 שבועות
  • שפת הקורס
    שפת הקורס:
    עברית
  • שפת הכתוביות
    שפת הכתוביות:
    עברית
  • תעודה
    תעודה:
    כולל תעודה בקמפוסIL
  • קרדיט אקדמי
    קרדיט אקדמי:
    ללא קרדיט אקדמי
  • חלק מתוכניות הלימוד
    חלק מתוכניות הלימוד:
  • ידע קודם
    ידע קודם:
    ללא ידע קודם
בואו נספר לחבר'ה
לינקדאין
פייסבוק

צוות הקורס

פרופ׳ רבקה ודמני – שאומן

מייסדת הקורס. מרצה וחוקרת
המכללה האקדמית תל-חי

חברת המועצה להשכלה גבוהה (מל״ג), ראש הוועדה לחינוך, הוראה, מדעי הרוח ואמנויות במל״ג וסיו״ר המל״ג לשעבר.
עמדה בראש המכללה האקדמית להוראת טכנולוגיה בתל אביב במשך 14 שנים. לאחר איחוד מכללה זו עם מכללת סמינר הקיבוצים, שימשה כמשנה לנשיא המכללה המאוחדת.
מחקריה ומומחיותה הם בתחומי ההוראה והלמידה בכלל והוראת מחשבים וטכנולוגיות מידע בפרט, טכנולוגיות למידה, פדגוגיה דיגיטלית, ניו מדיה והכשרת מורים.
כיום פרופ׳ רבקה ודמני – שאומן מרצה וחוקרת באוניברסיטת אריאל.

ד”ר יונית ניסים

ראש החוג לחינוך והוראה
המכללה האקדמית תל-חי

מרצה בכירה בנושאי חינוך, מגדר, חדשנות ופילוסופיה פדגוגית.
חוקרת ומפרסמת מאמרים בנושאי מנהיגות, פדגוגיות חדשניות והתנסות מעשית בהוראה

יעקב הכט

יוצר ומנחה הקורס
המכללה האקדמית תל-חי

o בשנת 1987 הקים וניהל במשך עשר שנים את בית הספר הדמוקרטי בחדרה, בית הספר הראשון בעולם שהשתמש בשם זה. בעקבותיו הוקמו בישראל כ-27 בתי ספר דמוקרטיים נוספים.
o ייסד ב-1993 את IDEC -International Democratic Education Conference הכנס הבינלאומי לחינוך דמוקרטי שמתקיים מזה 23 שנים, בכל שנה במדינה אחרת, ומתפרס על פני כ-45 מדינות ברחבי העולם, שבהן מעל אלף בתי ספר דמוקרטיים.
o ייסד את המכון לחינוך דמוקרטי ועמד בראשו. במסגרתו הקים את המסלול האקדמי להכשרת מורים בחינוך הדמוקרטי, בסמינר הקיבוצים. כמו כן, הקים במסגרת המכון את תכנית “חלוץ” להכשרת מנהלים.
o ב-2005 פרסם את ספרו “החינוך הדמוקרטי – סיפור עם התחלה”. הספר תורגם מאז לאנגלית, בולגרית, פורטוגזית וקוריאנית ומהווה מקור השראה למחנכים ויזמים פורצי דרך ברחבי העולם.
o הקים את ארגון “ערי חינוך – אמנות שיתופי הפעולה” העוסק ביצירת שיתופי פעולה החיוניים להנעת תהליכי חדשנות, בכיתה, בבית הספר, בעיר, בארץ, ובעולם. במסגרת הארגון, הוביל תוכניות לאומיות בשיתוף משרד החינוך – נבחרות מתמטיקה ומודל חדשני ללמידת MOOC .
o עוסק במסגרת פעילותו בערי חינוך בליווי ופיתוח תהליכי פדגוגיה חדשנית בערים, מועצות אזוריות ובבתי ספר בארץ ובחו”ל
o מספק יעוץ וליווי להקמתם של בתי ספר חדשים (כולל עיצוב מרחבי הלמידה וכתיבת הפרוגרמה הפדגוגית).
o יעקב מייעץ מזה שנים לשרי החינוך בישראל בהיותו מומחה ליצירת קשרים וממשקים בין הממסד לחינוך החדשני והאלטרנטיבי.
o התחומים הקרובים לליבו, עליהם הוא מרצה בארץ ובעולם, נוגעים בחדשנות בכלל וחדשנות חינוכית בפרט – “הבינה המלאכותית”, “רשתות חברתיות”, Big Data, “חדשנות משבשת”, augmented reality, והשפעתם של נושאים אלו על החברה בה אנו חיים.
o יעקב הכט רואה בהכנת והכוונת מערכת החינוך לקראת העתיד את עיקר פעילותו כיום

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.