התוכנית מלמדת את העקרונות והפרקטיקה של Model-Based Systems Engineering – MBSE – הנדסת מערכות מבוססת מודלים, תוך שימוש במתודולוגית עצמים-תהליכים – Object-Process Methodology – OPM. הגישה מתמקדת בהבנה מושגית של דרישות המערכת, הרעיון והאדריכלות של המערכת. זהו שלב ראשון, קריטי בתהליך מוצלח של פיתוח כל מערכת. OPM, המוכר כ-ISO 19450, מבוסס על תשתית רעיונית פשוטה ואוניברסלית של עצמים (אובייקטים) ותהליכים שמתמירים אותם – מייצרים, צורכים ומשנים מצבים של עצמים. OPM הינה שפת מידול גרפית וטקסטואלית קומפקטית לבניית מודלים מושגיים של מערכות מורכבות מכל הסוגים.
מכיוון שב- OPM ניתן לעצב אובייקטים ותהליכים כפיזיים או אינפורמטיביים, הוא אידיאלי למידול של מערכות סייבר-פיזיות (Cyber-Physical Systems – CPSs), כגון האינטרנט של הדברים (IoT – Internet of things) ותעשייה 4.0Industry , שבה התאום הדיגיטלי הוא אחד מאבני היסוד של המודל, ושילוב של חומרה ותוכנה הינו חיוני.
פרופסור דב דורי הוא עמית לחיים של IEEE ועמית של INCOSE ו .IAPR-הוא ראש המעבדה למידול מערכות בטכניון, מכון טכנולוגי לישראל. לסירוגין היה פרופסור אורח ב .MIT- מאז 1993, כאשר פרופ’ דורי המציא מתודולוגיית הוא דמות מרכזית בתחום הנדסת מערכות מבוססות-מודל. OPM היא שפת המידול והמתודולוגיה הרעיונית הראשונה המוכרת כסטנדרט ISO 19450: 2015 בתעשייה .
פרופ’ דורי חיבר כ-400 פרסומים. הוא פיקח על 60 סטודנטים לתארים מתקדמים בישראל ובארה”ב, מתוכם 13 חברי סגל בכמה מדינות. פרופ’ דורי עמד בראש תשע ועידות בינלאומיות. הוא היה יו”ר משותף של אגודת IEEE SMC בנושא הנדסת מערכות מבוססת-מודלים. ספרו על OPM משנת 2002 צוטט למעלה מ-700 פעמים. ספרו על הנדסת מערכות מבוססת-מודלים הוא הבסיס לקורס זה. המחקר שלו מומן על ידי ממנים ציבוריים ותעשייתיים, כולל האיחוד האירופי ואיירבוס. הוא קיבל פרסי מחקר וחדשנות שונים והוא חבר באגודת אומגה אלפא – אגודת הכבוד הבינלאומית להנדסת מערכות.
ניבה ונגרוביץ היא בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת בר אילן וסיימה השתלמות פוסטדוקטורט בטכניון. כמו
כן, שימשה כחוקרת אורחת במכון הטכנולוגי שלמסצ’וסטס, ארה”ב (MIT.)
כיום היא עמיתת הוראה חברה בסגל ההוראה של הפקולטה לתעשיה וניהול בטכניון. בנוסף, היא מרכזתאת
התמחות מחקר והערכהוכן מנחה מחקרים כמותייםבבית הספר להתמחות מקצועית במכון מופ”ת.
תחומי המחקר שלה כוללים הנדסת מערכות מבוססת מודלים, חשיבה מערכתית, ייצוגיםמילוליים וחזותיים
של מודלים רעיוניים, הערכה חלופית וסביבות למידה עתירות טכנולוגיה.