הדעה שהתחפשה

איך לזהות דעה שהתחפשה (תחבולות לשוניות) על מנת להבחין בין עובדה לדעה?
دوره
مجانا
1 ساعات
بالطبع VOD

ماذا سوف نتعلم؟

  • זיהוי אמצעים לשוניים שיעזרו לתלמידים להבחין בין עובדה לבין דעה
  • שימוש בפעילות בכיתה בה התלמידים חוקרים את הטקסט

وصف

תלמידים רבים מתקשים לזהות בטקסט את דעתו של הכותב או הדובר ולהבחין בינה לבין עובדות המוצגות בטקסט. כשהדעה כתובה במפורש (לדוגמא- לדעתי, אני סבור וכו’) קל יותר לתלמידים להפריד בין העובדות בטקסט לבין דעתו של הכותב או הדובר. אך במקרים רבים הוא משתמש באמצעים לשוניים מגוונים על מנת לטשטש את דעתו. הוא מנסח אותה כך שתהיה דומה להצגת עובדה, במטרה לשכנע את הקוראים בצדקתו. לכן נקראה לדעה כזו “הדעה שהתחפשה” לעובדה. במקרים אלה משימת הזיהוי בין עובדה לדעה מאתגרת יותר.
בקורס נראה כיצד יכולים התלמידים לחקור טקסט, לזהות בתוכו את הדעות הנסתרות ובעזרתן להתייחס לכתוב בצורה ביקורתית מתוך הקשר.

  • المؤسسة الرئيسية:
  • سعر:
    مجانا
  • تاريخ الانتهاء:
    01/07/2023
  • طول الدورة:
    1 ساعات
  • معرفة سابقة:
    دون معرفة مسبقة
دعونا نشارك هذا