שינוי שפה
שינוי שפה
התחברות \ הרשמה
התחברות \ הרשמה
קטלוג
קטלוג
צור קשר
צור קשר

הדעה שהתחפשה

איך לזהות דעה שהתחפשה (תחבולות לשוניות) על מנת להבחין בין עובדה לדעה?
icon-degrees
icon-price
long course
1
video play

Online accreditation plan

This course is available and open for learning only (the course does not include an applied part and the accumulation of training credit online)

  • זיהוי אמצעים לשוניים שיעזרו לתלמידים להבחין בין עובדה לבין דעה
  • שימוש בפעילות בכיתה בה התלמידים חוקרים את הטקסט

תלמידים רבים מתקשים לזהות בטקסט את דעתו של הכותב או הדובר ולהבחין בינה לבין עובדות המוצגות בטקסט. כשהדעה כתובה במפורש (לדוגמא- לדעתי, אני סבור וכו’) קל יותר לתלמידים להפריד בין העובדות בטקסט לבין דעתו של הכותב או הדובר. אך במקרים רבים הוא משתמש באמצעים לשוניים מגוונים על מנת לטשטש את דעתו. הוא מנסח אותה כך שתהיה דומה להצגת עובדה, במטרה לשכנע את הקוראים בצדקתו. לכן נקראה לדעה כזו “הדעה שהתחפשה” לעובדה. במקרים אלה משימת הזיהוי בין עובדה לדעה מאתגרת יותר.
בקורס נראה כיצד יכולים התלמידים לחקור טקסט, לזהות בתוכו את הדעות הנסתרות ובעזרתן להתייחס לכתוב בצורה ביקורתית מתוך הקשר.

  • :
  • :
  • :
    עצמי
  • :
    01/07/2023
  • :
    1
  • :
    עברית
  • :
    עברית
  • :
    אין תעודה
  • :
    ללא קרדיט אקדמי
  • :
  • :
לינקדאין
פייסבוק