смена языка
смена языка
связь \ зачисление
связь \ зачисление
каталог
каталог
контакт
контакт

פיתוח מבחנים בקיצור: מיון, מדידה והערכה ללימודים ולעבודה

בואו ללמוד כיצד לפתח כלי מדידה והערכה טובים ואיכותיים בתחום הפסיכולוגי והחינוכי. כלים אלו ישקפו יכולות וכישורים נדרשים ויסייעו לכם לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לעבודה וללימודים
icon-degrees
Курс
icon-price
бесплатно
long course
4 часы

Чему мы научимся?

  • מושגים בסיסיים בתורת המבחנים
  • עקרונות מנחים לפיתוח מבחנים ולכתיבת שאלות פתוחות וסגורות
  • כלים למדידת אינטליגנציה ויכולות ספציפיות
  • הכרת מגבלות כלי המדידה וההערכה וזיהוי ליקויים בכלים קיימים

Описание

זוהי טעימה מתוך הקורס המקיף “פיתוח כלי מדידה והערכה”, העוסק בפיתוח של מבחנים ממגוון סוגים, בשימושים בהם ובהערכת איכותם. הקורס מתאים לכל מי שמשתמש במבחנים חינוכיים ופסיכולוגיים במערכת החינוך ובאקדמיה, בתעשייה ובמוסדות ציבוריים, והוא רלוונטי לכל העוסקים במדידה ובהערכה במסגרת עבודתם ומעוניינים בפיתוח מקצועי.

בפיתוח תכני הקורס ובהעברתם השתתפו עשרים וחמישה מומחים מעולמות תוכן שונים. שיעורי הקורס המלא מקובצים בשבעה פרקים, לפי נושאים: מושגים בסיסיים; אבני יסוד בבניית פריטים פתוחים וסגורים; מדידת אינטליגנציה ויכולות ספציפיות; מבחנים וכלים במערכת החינוך; מבחנים לא קוגניטיביים בהקשר תעסוקתי וקליני; שאלוני עמדות וערכים; ופיתוחים חדשים.

בקורס המקוצר תוכלו לצפות בשיעור אחד או שניים מכל אחד מהפרקים, למשל בשיעורים על שאלות סגורות ופתוחות, על התאמת מבחנים לבעלי לקויות למידה, על מבחני אינטליגנציה, על ניתוח עיסוקים, על שאלוני ערכים, על שימוש בטכנולוגיות ממוחשבות במבחנים ועוד. בסיום כל סרטון מופיעות שאלות שיעזרו לכם לסכם את החומר הנלמד ולחזור עליו.

אם תרצו לקבל תמונה רחבה יותר של תחום הפסיכומטריקה – תורת פיתוח המבחנים – אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לקורס המלא, שבו תוכלו לבחור במסלול חופשי, או במסלול בתשלום הכולל תרגילים שיאפשרו לכם לקבל משוב אישי על הלמידה שלכם וסדנאות מעשיות בפיתוח מבחנים.

  • главное учреждение
    главное учреждение:
  • цена
    цена:
    бесплатно
  • скорость обучения
    скорость обучения:
    עצמי
  • Продолжительность курса
    Продолжительность курса:
    4 часы
  • язык курса
    язык курса:
    עברית
  • Язык субтитров
    Язык субтитров:
    עברית
  • диплом
    диплом:
    אין תעודה
  • Академический кредит
    Академический кредит:
    ללא קרדיט אקדמי
  • Предыдущие знания
    Предыдущие знания:
    без предварительного знания
Давайте расскажем ребятам
לינקדאין
פייסבוק

Сотрудники курса

ד”ר אבי אללוף

מפתח הקורס ומנהלו
Национальный институт тестирования и оценки

סמנכ”ל וראש מדור ציונים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח כלי מדידה, חישוב ציונים ובקרת איכות עליהם, והשפעת מבחנים על החברה.

מיכל באומר

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

חוקרת ביחידת המבחנים הממוחשבים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם סטטיסטיקה, פסיכומטריקה, ומבחנים ממוחשבים.

אפרת בן ברק

Национальный институт тестирования и оценки

חברה בצוותי פיתוח מבחנים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ומעבירה סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותה הם פיתוח פריטים למבחנים רחבי היקף ולמבחני מיון לא קוגניטיביים.

ד”ר ענת בן-סימון

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

מנכ”לית המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, תחומי התמחותה הם מדידה והערכה, יישומים טכנולוגיים בהערכה, והערכת תפקודים קוגניטיביים.

ד”ר אביטל מושינסקי

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

ראש יחידת מרו”ם (מרכזי הערכה ומיון) במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם מיון והשמה לארגונים ולתוכניות לימודים, מדידת משתנים לא קוגניטיביים באמצעות מרכזי הערכה, ומבחני אישיות והתנהגות.

ד”ר נועה סקה

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

מרצה בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, וחברה בצוות לקויות למידה במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותה הם לקויות למידה, התאמות, והפרעות רגשיות בילדות ובהתבגרות.

ד”ר עדי עמית

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

מרצה בכירה בתוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תהליכים קבוצתיים, משא ומתן, וקבלת החלטות.

נמרוד עשת

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

ראש המדור לפניות הציבור במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים סטנדרטיים, שירות לקוחות והנגשת מידע, והוגנות במבחנים.

נדב פודולר

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

עובד במשרד האוצר. בעת הכנת הקורס עסק בפיתוח מבחנים ממוחשבים אדפטיביים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פיתוח תוכן, מבחנים ממוחשבים, ומבחנים אדפטיביים.

ד”ר טלי פרוינד

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

יועצת בתחומי מדידה והערכה. בעת הכנת הקורס הייתה סמנכ״לית וראש מינהלת מדידה והערכה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט”ח). תחומי התמחותה הם מדידת הישגים, לרבות למידה מקוונת, והערכת תוכניות בשדה החינוכי והחברתי.

ניצן פרידמן

מפתח הקורס
Национальный институт тестирования и оценки

פסיכומטריקאי. בעת הכנת הקורס היה חבר בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, והעביר סדנאות לפיתוח בחינות במוסדות להשכלה גבוהה. תחומי התמחותו הם פיתוח מבחנים רחבי היקף, מבחני שפה, ומבחנים למיון תעסוקתי.

רננה צין

מרכזת הקורס
Национальный институт тестирования и оценки

חברה בצוות פיתוח מבחנים בתחום החשיבה המילולית במרכז הארצי לבחינות ולהערכה, ועורכת לשון.

 

ד”ר צור קרליץ

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

ראש מדור פרויקטים מיוחדים במרכז הארצי לבחינות ולהערכה. תחומי התמחותו הם פסיכומטריקה, הערכת תוכניות, ומודלים דיאגנוסטיים.

ד”ר אמירה רום

מרצה
Национальный институт тестирования и оценки

מרכזת פרויקטים ייחודיים באוניברסיטה הפתוחה. תחומי התמחותה הם תכנון לימודים, הערכה בחינוך, הערכת תוכניות ופרויקטים, חקר השפה, ופיתוח מבחנים וכלי הערכה חלופיים.